Politie, uw vriend

Geplaatst op: 30 juli 2009 door margogogo in Frustraties

flikken

Echte rotzakken* zijn jullie, gediplomeerde windbuilen, kloothommels en vooral je reinste mensenkloters van het zuiverste ras*! Is dat jullie talent, om aan de kant van ‘t straat urenlang op uw duizendste gemaksken alle gazetten van Vlaanderen te zitten lezen terwijl dat flitsend kloteding in uwen johnnybak de écht werkende mens op den bon te flikkeren? Get a life, you motherfucking* bastards*!

Zit er hier een boete van 50 euro in mijn bus, en waarvoor is dat, denk je? Omdat ik te rap reed. Ik reed in een straat waar ge 50km/u moogt en ze smijten mij op den bon omdat ik –en houd u nu vast-  53km/u reed.

D r i e ë n v i j f t i g onnozele tergend trage kilometertjes per uur, vlammeste miljaarde godverdomme*!

Overdreven snelheid, direct akkoord, maar dit is er dik over en meer dan een beetje onredelijk schandalig.  Waar zijn jullie feitelijk mee bezig tegenwoordig, gij se debiele hufters*! Is da werken? Ge moet boeven vangen, ontsnapte gevangenen opsporen en weer achter de tralies zwieren, ge moet pedofielen, verkrachters en moordenaars klissen, ge moet andere klootzakken pakken, dat moet ge doen, in plaats van heelder dagen de gemene windbuil uit te hangen tegen gewone brave mensen!

Voor onze veiligheid, zeg je? 53 in paats van 50 is onveilig? Smerige bandieten, bende geschifte flikken-van-mijn-kloten!

Uwen bon ligt in mijne papierbak, in 27000 stukskes vaneengetrokken. 

Dat ge’r kunt naar fluiten, dat zweer ik je!

* sorry voor mijn nogal hevig taalgebruik, ik ben een tikkeltje ambetant

reacties
  1. pcuser1961 schreef:

    Awel..Ik geef u voor 2000 % gelijk..De politie , Uw vriend ..Ja watte..Bijlange niet Uw vriend…Tzijn idd smeerlappen..Ik heb net hetzelfde meegemaakt in leuven..Ook amper een paar kilometertjes te snel en 60 euro boete..Daar kunnen ze hun tijd wel insteken hé..Maar al de rest , homaar….

    Ik betaal vanaf heden ook geen boetes meer.Ze sturen het maar naar de rechter..Ik heb gehoord dat ze die bijlagen toch NIET lezen..Dus..Overstelp die rechtertjes maar…

    Afgezien van dit feit toch nog een fijne donderdagavond gewenst..Mijn steun heb je..

  2. Bert Slabbaert schreef:

    Ik geef de beboete en met mijn compassie gefltste vent gelijk als hij verteld dat hij bij het naar het werk rijden tegen 53 km/uur in bebouwde kom op den bon gezwierd wordt door de politie terwijl ze een paar km verder de gevangenen zo maar over de muurtjes laten klimmen, en de Nederlanders met hun camions tegen een zwierige 140 km pet uur op ons antostradeken rondtoeren en ze nog niet eens kunne pakken. Waar zijn we mee bezig ???
    En wij als de nog weinige werkende sukkelaars België moeten recht houden en dan nog een boete bovenop krijgen, Och ons Rot België………..

  3. blanche schreef:

    Goed te geloven dat je ambetant bent, ik ben dat ook in dat geval, maar dan wel op mijn eigen.
    Er moet toch ergens een grens zijn, stel dat je 5 km te snel tolereert, dan begint diegene die 6 km te snel reed te vloeken. Geef toe, we rijden toch heeeel vaak te snel zonder gepakt te worden.
    Je kan natuurlijk nog altijd proberen in het parlement te geraken en een wetsvoorstel indienen tot afschaffing van de snelheidsbeperkingen.

  4. Menck schreef:

    In werkelijkheid reed je sneller. Er wordt immer een foutenmarge ingelast. Die wordt vervolgens in mindering gebracht.
    Een boete niet betalen, heeft geen zin. Integendeel: je mag je aan een nieuwe versie + intrest verwachten.
    Als het een troost mag wezen: vorige maand diende ik 50 euro te dokken omdat ik… 51 reed in de bebouwde kom. Geen zever.

  5. zeezicht schreef:

    Wel Margo, jij kan en aardig woordje vloeken. ;-)
    gelukkig heb je een blog waar je je frustaties effe kwijt kan.
    Maar ik begrijp je volkomen hoor!

  6. elke schreef:

    ik geef menck gelijk: je reed rapper. Er wordt 6 of 7 vanaf getrokken. Ik kan trouwens nog erger: ik had er ééntje op 51 per uur. Probeer me dat maar eens na te doen ;-)
    En geef toe: je had al veel en veel meer keren te rap gereden en dus valt het allemaal nog mee. (ja, ik ben niet voor niks mevrouw vrolijkheid, hoor)

  7. klaproos schreef:

    ehhhhhhhhhhh ik zeg héél voorzichtig…
    ná meting???
    dus waarschijnlijk reed je 58 kilometer want 5 trekken ze eraf, en ja…..
    dan móeten ze ergens de streek trekken….
    ik weet het ..
    het is héél onredelijk, maar een troost voor jou…
    het is mij al zó vaak overkomen..
    ik lig der niet meer wakker van,… der zijn ergere dingen :-)

    sterkte hé,

  8. Tom schreef:

    Mja, ik sluit me aan bij voorgaande :)

    Ik ben ooit geflitst aan 122 per uur op de snelweg. Doe daar de meetcorrectie bij én de afwijking op je kilometerteller en dan blijkt achteraf dat mijn teller op ongeveer 135 moet gestaan hebben. Gewoon mijn fout dus. Waarschijnlijk zal jouw teller in de wagen ook boven de 60 hebben gestaan… Wat natuurlijk niet wegneemt dat het zuur geld is om te betalen.

    En natuurlijk begrijp ik wel je kwaadheid, maar dat jij geflitst bent zorgt er niet voor dan ondertussen twee criminelen zijn ontsnapt, er een bank is overvallen of een pedofiel lustig zijn ding kan doen. zo werkt het gewoon niet, dat weet ieder redelijk mens hé :)

    Het is altijd een tweesnijdend mes. Ik herinner mij hier nog enkele jaren geleden de roep om meer snelheidscontroles op de ringweg rond onze woonwijk omdat er toch zoveel ‘zotten’ rondraceten die die weg als sluipweg gebruikten. De veiligheid van de kindjes, bla bla bla… Welja, je kan het gevolg wss al raden zeker? Extra controles zijn er gekomen, en twee maanden later was het weer spel omdat de helft van de wijk één of meerdere snelheidsboetes in de brievenbus had gekregen ;) Zo is het natuurlijk altijd iets.

    Groet,
    Tom

  9. Margo schreef:

    @ allen
    Ik reed zonder correctie 59, een doodnormale snelheid op een grote brede steenweg, als je het mij vraagt. Vroeger mocht je daar 70 en reed alleman daar 60-70, daar is nooit iets gebeurd, daar kreeg niemand boetes. Nu mag je maar 50 en wordt elke burger beboet.
    Ik blijf erbij; het heeft op de meeste plaatse totaal niks met veiligheid te maken. Een rechte baan, kilometers lang, en daar staan ze aan de kant om al wie passeert geld afhandig te maken, terwijl er zoveel nuttig werk te verrichten valt. Maar ja, nuttig politiewerk brengt natuurlijk geen geld op he.

    Ik was kwaad ja. Ziedend. Omdat ik het erg vind dat ik zo als een klein kind behandeld word.

    Ik herhaal nog maar eens: dat ze iedereen jaarlijks aan een praktisch rij-examen onderwerpen, je zal eens zien wie er nog zal overblijven.

    Mijne pa is ook niet te spreken over die snelheidsbeperkingen. Diene mens rijdt al 40 jaar ongevallenvrij en heeft nooit een boete gekregen, hoewel hij dagelijks van Aalst naar Antwerpen reed om te gaan werken. Sinds de invoering van die onredelijke limieten valt er zo nu en dan een boete in zijn bus, terwijl hij op pensioen is en niet eens meer naar Antwerpen moet. Dat klopt niet, punt.

    Als we allemaal 50/u rijden zal er geen weekenddode minder vallen, wees gerust.

  10. Patrick schreef:

    Kwaak hé,

    Daar komt nu nog een boete voor beledigingen bij zie:-)
    De bewijzen zijn er, zwat op wit en zelf aangebracht.

    Grapje

  11. Happy Genes schreef:

    Het kan nog erger, sinds kort heb je een boete aan je been bij 33 km/u. in de Antwerpse binnenstad. Dat is zone 30 geworden. Ook in mijn eigen dorp is het dorpscentrum max. 30 km, in andere gemeentes heb ik het ook al gezien.

    30 km/u! Straks zijn we rapper als we de auto gewoon duwen. :-(

  12. zapnimf schreef:

    Ik ga naast Blanche staan.
    Om te rotten, maar ’t mag niet hè. Ergens moet er een lijn getrokken worden.
    Bekijk het andersom : hoeveel keer heb je al te rap gereden zonder boete? In dat geval heb je al veel chance gehad hè?

Wat denk jij hierover?

