Koude en regenachtige groeten

Geplaatst op: 28 juli 2009 door margogogo in KSA, Smurf

Geen nieuws is goed nieuws. Dat smurf nog niets heeft laten weten deert mij dan ook niet. Ik weet dat hij het ginder goed heeft op kamp, daar twijfel ik geen seconde aan. Anders had ik wel al een telefoontje gekregen van mijn gewezen medeleiders van de keukenploeg.

Ik weet, schrijven is voor smurf geen favoriete bezigheid, hij doet dat echt niet graag. Hij schrijft dan ook vreselijk redelijk lelijk, hij wil er liefst zo rap mogelijk vanaf zijn. Tuurlijk staat hij op daar kamp niet te springen om tussen al die leuke spelletjes door gauw efkes tijd vrij te maken maken om brieven te schrijven. Nochtans, ik had hem al een beetje ontzien door zelf de enveloppen van een adres te voorzien en er overal blanco briefpapier in te steken. Beter voorgekauwd kon hij het niet krijgen, vind ik. Maar zoals ik al zei, hij schrijft niet graag en als ik geen post van hem ontvang is dat helemaal niet erg.

Nu, je weet, mijne pa zit in Oostenrijk (ik kreeg al 2 mailtjes, hij stelt het daar supergoed, by the way). Vrijwel dagelijks ga ik hier iets verderop in de straat zijn brievenbus lichten, dat was zo afgesproken. Dus zonet rijd ik met mijn fiets naar zijn huis, open de brievenbus en wat valt eruit? Juist, een brief van smurf.

Hm. Oowkeey. Meneerke schrijft naar pepe, terwijl meneerke weet dat pepe voor minstens 3 weken weg is. Gij zijt nog nen toffen, gij, dacht ik bij mezelf.

Ik had mijne pa beloofd dat ik hem de eventuele post van smurf zou doormailen, in geval het zou gebeuren dat hij het in zijn kleine hoofd zou krijgen toch alle voorgeadresseerde enveloppen te vullen met zijn hanepootjes. Dus ik scheur die envelop open en wat ziet mijn lodderig oog?

Groeten van kriek

Typisch smurf. Een kaartje om te laten weten dat hij geen tijd heeft om een kaartje te schrijven.

Ik draai het kaartje om en daar staat dit:

groeten

Klein beetje verstrooid geweest in alle haastigheid, hij heeft zich een heel klein beetje van envelop vergist.

reacties
  1. Menck schreef:

    All’s well that ends well, niet? Het kaartje is terecht, en da’s het belangrijkste.

  2. Happy Genes schreef:

    Grappige kaart! Van mijn dochter heb ik nog niks gehoord, die zal het ook te druk hebben of kent ons adres niet meer.

  3. breeg schreef:

    Maar nee Margo, smurf heeft dat met opzet gedaan. Die wist dat jij die brievenbus zou leegmaken en dat jij die enveloppe zou openmaken… Hij dacht “ik zal mijn mama eens verrassen…” en het is hem nog gelukt ook :-)
    Wel lief van hem hé ;-)

  4. elke schreef:

    haha, geweldig dat het dan toch goed terecht komt.

    Trouwens: vorig jaar kregen wij met z’n allen kaartjes van de oudste. Proper in de thuis geschreven envelop gestopt. En op het kaartje stond er… niks :-D

  5. pcuser1961 schreef:

    Heel grappige kaart zeg..hahahaha

    Nu ja , een foutje is snel gemaakt hé..De smurf meent het goed hoor,haha

    Fijne woensdag

  6. watervrouwtje schreef:

    volgende keer bij de enveloppes toch maar beter de voorgeschreven briefjes bijvoegen,fijn dat je papa het goed stelt,Margo
    daaaaaaag

  7. L. schreef:

    ik deel Breeg zijn gedacht, was allemaal zo bedoeld -:)
    Kben blij dat ze het ginder goed stellen op kamp! Wel een beetje jammer van de regen.

    groetjes

  8. micheleeuw schreef:

    Slimme jongen : 2 vliegen in 1 klap !

  9. Margo schreef:

    @ Deftige Dame Nel
    Indeed, he is

    @ Menck
    Voila, zo denk ik er ook over

    @ Happy Genes
    En, intussen al iets vernomen van de dochter?

    @ breeg
    Aaah, dat was de bedoeling van mijne sloeber. Allez allesz, ge kent hem beter dan ik

    @ Elke
    Haha, vorig jaar stond er ook bijna niks op, en in zijn valies vond ik bij het leegmaken nog een briefje die de post niet had gehaald. Ons kindertjes, ’t zijn vedetten he

    @ pcuser1961
    Tuurlijk meent ie het goed, ’t is soms een klein warhoofd, net als zijn mama

    @ watervrouwtje
    Mijne pa amuseert zich daar rot, de zotte mens :-)

    @ L.
    Jij kent smurf al even goed als breeg… alhoewel, jij kent hem beter he. Spijtig dat je er niet bij kan zijn op kampweekend binnenkort, ’t ziet er een ferme kampplaats uit. Maar kom, ik zie aan je foto’s op facebook dat het daar in India ook wel de moeite is. Katrien kan er ook niet bijzijn, zij vertrekt net de dag voordien terug naar China. Ook wree spijtig vind ik dat.
    Maar ik zal veel foto’s trekken dan kunnen jullie beide ze bekijken op FB.
    Morgen zijn ons KSAmannen terug van kamp, ik zal daarvan ook fotookes trekken en ze direct op FB gooien, speciaal voor u, Linda!

    @ micheleeuw
    Clever boy indeed

  10. SveN schreef:

    Ik ben me er van gaan vergewissen dat uw smurf het wel stelt. Meer zelfs, bij het stapeltje ‘uit’-post lag een brief gericht aan… jou. Hij heeft er dus wel degelijk aan gedacht, al zal de brief pas na hem toekomen…
    En verder was het daar eigenlijk niet zo regenachtig, dus dat zal een momentopname geweest zijn :-)

  11. Margo schreef:

    @ SveN
    Ik wist dat je naar ginder ging, dus ik was nog veel geruster dan ik al was. Zijn brief aan mij zal dan wel een kaartje voor zijne pepe zijn, die zal ik wel eerstdaags in mijn bus vinden, of mss in zijn valies straks. Nog een 4,5 uur en we zien elkander weer. Jij zal er ook weer zijn, neem ik aan, zoals vorig jaar. See you there, sebiet.

  12. chelone schreef:

    Super schattig!

Wat denk jij hierover?

