Spanje – Tenerife – 6 > 13 juli 2009

Geplaatst op: 14 juli 2009 door margogogo in Life, Smurf, Vakantie

Tenerife is een ideale bestemming voor wie houdt van zon, zee, strand, wondermooie natuur, bergen, vulkanen, wandelen, fietsen, parasailen, snorkelen, jetski, varen, zwemmen, lekker eten en drinken, genieten en relaxen. Al wie zichzelf, zijn parnter en/of kinderen eens deftig wil verwennen en trakteren op een deugddoende actieve of non-actieve vakantie vindt op dit prachtige eiland gegarandeerd zijn gading vinden.

TENERIFE 09 138 Wij kozen voor een veilige thuishaven in de vorm van een hotel, op basis van half pension. Dat volstaat, zeker als je tot 10u30 kan ontbijten en tot 22u45 kan dineren. Het was sowieso niet de bedoeling om de ganse dag in en rond het hotel te hangen, ik had een aantal toffe excursies gepland die smurf zeker zou appreciëren.

Royal_Delfin3 Onze eerste excursie was een boottocht van 4,5 uur op volle zee met de Royal Delphin Cruise. Als je chance hebt kan je walvissen en dolfijnen in hun natuurlijke habitat zien zwemmen. En wij hadden chance, want we hebben beide op film kunnen vastleggen. Royal Delphin Diep in zee aan de kliffen werd het anker uitgegooid en konden we in volle zee gaan zwemmen. Dit was een super ervaring, zowel voor smurf als voor mij!

TENERIFE 09 062 De tweede excursie was een dagtrip naar/in Siam Park; het grootste waterparadijs van Europa. Vulcano, The Giant, The Dragon, Wave Paradise, Lost City,… voor jong en oud een immens groot en prachtig aangelegd waterpretpark, thé place to be voor echte waterratten.TENERIFE 09 056

TENERIFE 09 090De derde excursie was een jeepsafari. Met 6 open-top jeeps reden we via smalle baantjes langs de bergwanden naar de hoogste berg van Spanje: El Teide. Deze slapende vulkaan ligt 3718 meter boven zeeniveau. Wij reden tot 2200 meter hoogte, het uitzicht daarboven is adembenemend mooi, wat 4 miljoen toeristen per jaar zullen kunnen beamen.  Na de Teide daalden we af naar het kleinste dorpje Masca, wat in totaal slechts 80 inwoners telt, doch jaarlijks dik 2 miljoen toeristen lokt. TENERIFE 09 119

 

 

 

 

Masca (80 inwoners)

TENERIFE 09 125 Waar we ook immens van genoten hebben was onze fietstocht rond het eiland. Aan de hotelbalie kon je op verzoek naar fietsenverhuur Express Bike laten bellen, die leverde een kwartiertje later 2 perfect passende fietsen af aan de ingang van het hotel. Makkelijker kan je’t niet krijgen, toch? We hadden tijd van ‘s morgensvroeg tot ‘s avonds 19 uur om op ons eigen tempo het hele eiland te verkennen. We stopten voor een ijsje, een broodje gezond met koffie, en tussendoor hier en daar onderweg een frisse duik in de oceaan. Heerlijk!

7-14-2009 7;59;47 PM Nog een ervaring die we niet rap zullen vergeten was de fantastische rit op de jetski. Ik heb dat altijd al eens willen doen en nu is het er eindelijk van gekomen. Wie van heftige snelheid op het water houdt moet dit zeker en vast een keertje doen! Ongelooflijk hoe zo’n ding op de golven inbeukt! Smurf zaagde de hele tijd de oren van mijn kop dus liet ik hem het tweede kwartier achter het stuur kruipen. Ik dacht; die kleine zal rap weer achterop willen zitten, maar had ik het daar efkes verkeerd, ja. Die zoon van mij trok de gas vollenbak open en maakte bochten als een volleerde jetskiprof! Echt zot, die kleine! Maar o zo plezant!7-14-2009 8;03;29 PM

 

 

 

 

 

Zo’n week big fun, dat vliegt voorbij! Voor ons mocht dit avontuur nog een paar weken langer duren, echt wel. Nu ben ik er nog vaster van overtuigd dat ik later, op mijn ouwe dag (of straks als ik de lotto gewonnen heb) in het zuiden ga doorbrengen. Nu nog een partner aan de haak slaan die dat ook ziet zitten en ik zit gebeiteld. Nah.

reacties
  1. pcuser schreef:

    Ik ben er 2 maal geweest en het is echt een prachtig eiland.El teide herinner ik me ook nog goed. Ook Gran Canaria is mooi , Fuertuventura is mooi maar minder toeristisch..
    Wij zijn naar Bodrum (Turkije) geweest, maar daar was het ietsjes te warm voor ons ( 42 graden half juni)..Pffffff..

    Fijn dat jullie genoten hebben..

  2. breeg schreef:

    Ben er deze winter geweest en het is daar echt wel een paradijs. Goed dat jullie er zo van genoten hebben! :-)

  3. micheleeuw schreef:

    Ben er ook al geweest en vond het ook zalig ! Blij dat jullie ervan genoten hebben.

  4. madameblogt schreef:

    Waw! Jullie hebben wel ECHT geprofiteerd! ’t Zal voor eeuwig in Smurfs geheugen geprent blijven.

  5. Menck schreef:

    Zomerse zaligheid ten top! Leuk verslag en dito foto’s.

  6. Margo schreef:

    @ pcuser
    42 graden…daar kan geen mens van genieten, me dunkt.
    Ik ga dus nooit naar Egypte, Griekenland of Turkije en zo, omdat de kans op hittegolf daar groot is.

    @ breeg
    Ik overweeg om er volgend jaar eens te overwinteren, dat zal mij daar in elk seizoen wel aanstaan, denk ik.

    @ micheleeuw
    We did, we did.

    @ madameblogt
    Dat we geprofiteerd hebben, dat kan je wel stellen. Ik wou het onvergetelijk maken voor smurf (en ben daarin geslaagd) want zo’n reis met al die excursies kan ik me niet ieder jaar permiteren hoor. Volgende zomer wordt het d’Ardennen met de tent of Mon Jardin of Costa Nuverance of iets

    @ Menck
    ’t Was zalig, ge moogt gerust zijn. Vandaag mijn eerste werkdag achter de rug…echt, jong, ik was daar niet graag.
    Mocht je niet genoeg hebben aan deze 9 fotootjes; ‘k heb nog zo 373 kiekjes en een uur aan filmband…

  7. Tina schreef:

    Amaai, dat was daar precies dik in orde!

  8. zapnimf schreef:

    Allez, iedereen is er dus al geweest?

    Dat las bijna zo heerlijk als dat jij het daar gehad hebt. Was ’t niet te warm?

  9. annava schreef:

    heel erg leuk verslag!

  10. Margo schreef:

    @ Tina
    Dik in orde is een understatement, eigenlijk

    @ zapnimf
    Je moet er ook eens naartoe gaan, je zal het even leuk vinden als de overige iedereen die er al geweest zijn, dat garandeer ik je

    @ annava
    ’t Verslag is ver niet zo leuk als het daar ter plaatse was… as if dat niet obvious is by now

  11. […] de zomervakantie gaan we helemaal back to basics.      Het contrast met onze reis van vorig jaar kan niet groter zijn. Met de tent op de remorque zullen we de mooiste natuurplekjes in de joekee […]

Wat denk jij hierover?

