Mooie Tuinen, Open U!

Geplaatst op: 29 juni 2009 door margogogo in Bloggereedschap, Blogosfeer, Info, Life

che;one's tuinHet bezoek aan de tuin van Chelone vorige zaterdag, was niet zomaar een spontane ingeving, maar een door Zapnimf en Madame subtiel ineengestoken opgezet spel. De bedoeling was om zoveel mogelijk bloggers samen te krijgen om Chelone te verrassen tijdens haar opentuinweekend. Mission redelijk accomplished.

Elke, Breeg en ik hadden het plan opgevat om elkaar op te pikken en samen bij Chelone aan te komen, maar dat is op de laatste nipper een heel klein beetje compleet anders uitgedraaid. Door een paar onvoorziene omstandigheden van praktische aard kwamen we elk apart toe, wat uiteindelijk ideaal bleek ze zijn, gezien we allen op een ander tijdstip terug naar huis zijn vertrokken.

Breeg en smurf en ik kwamen ongeveer gelijktijdig aan, Elke, haar dochtertje en Marc een uurtje later.  Op de oprit zaten Zapnimf, Moose, krulzap en Madame gezellig te keuvelen in de schaduw, onder een parasol-tentje (of hoe heet zo’n ding dat lijkt op een partytent maar dan in ‘t klein). We werden met open armen en een veelbetekenende guitige glimlach ontvangen. Het was een heel fijn weerzien voor mij, ik kende iedereen al van vorige blogmeetings. Voor Breeg was het een eerste kennismaking met de medebloggers. Ze hadden hem allemaal anders voorgesteld…een stuk ouder vooral. Gelukkig voor hem, dat ze hem niet jonger hadden ingeschat (smaajlie). We konden de verbazing op Chelone’s gezicht van verre zien toen ze ons in het vizier kreeg: “Ooh, nog bloggers, maar zeg, da’s zoooo lief!”

Na het bezichtigen van haar tuin, die heel knap werd gedecoreerd met prachtige kleurrijke kunstwerken, creëerden we een cosy corner in een ideale lommerhoek, met bankjes, tabouretjes, zitjes en tafels en allerhande food and beverage.

Samen met Lalena, Patrick (Patrick Droomt), Aquarius, Madame, Zapnimf, Moose, Beo (Kribbelpunt), Marc, Elke en Breeg beleefde ik een gezellige en amusante namiddag. Ook onze kinderen Krulzap, Luna en smurf konden het goed met elkaar vinden. Ze hebben de tuin en het aanpalende struikgewas verkend, verstoppertje gespeeld, tikkeneitjes geraapt, getekend en gekleurd, … Ze zijn er zelfs in geslaagd om een koppel toevallige fietsende voorbijgangers te overtuigen om Chelone’s tuin te bezoeken.

Breeg werd vrij vroeg door zijn lokroep weggefloten, iets later moesten ook Elke, haar dochtertje en Marc de gezelligheid verlaten, met spijt in het hart wel, want ze waren graag nog veel langer gebleven, doch haar jongste dochtertje moest worden afgehaald op een verjaardagsfeestje. De uren gleden voorbij, er werd nog fijn gebabbeld en gelachen tot in de late avond. Zapmoose, krulzap, smurf en ik waren de voorlaatsten en hielpen Chelone met het opruimen van de cosy gardencorner. De allerlaatste lag zijn roes uit te slapen, languit op zijn rug in het gras. Beo (ex-Kribbelpunt) had een beetje te diep in het plastieken bekertje gekeken…  Ik hoop maar dat Chelone hem daar niet vergeten is…als tuindecoratie kan dat tellen.

Bedankt Chelone, voor je uitmundende gastvrijheid. Bedankt ook voor de zonnebloemen die smurf en krulzap met veel liefde en zorg zullen onderhouden, bedankt Zapmoose en Madame voor het opzetten van dit hartelijke initiatief en uiteraard bedankt medebloggers voor de gezelligheid en de companie. Zoals smurf zei bij het afscheid nemen: “misschien tot volgend jaar”.

Tijdens de “Open Tuinen” stellen Chelone alsook medeblogger Menck hun fantastische tuin open voor het ruime publiek. U kan er nog  terecht vandaag tot 18u en op zaterdag 4 en zondag 5 juli, tussen 10 uur ‘s morgens en 6 uur ‘s avonds. 

reacties
  1. Menck schreef:

    De vooroorlogse foto bovenaan je stukje doet Chelone’s tuin geen eer aan, Margo.
    Jammer dat ik er niet bij kon zijn (zelf volop aan het ‘opentuinen’), maar telefonisch kreeg ik zo nu en dan toch wat nieuws en sfeerimpressies overgebriefd.

  2. zapnimf schreef:

    En dan had je het nog niet eens over de ‘tuindecoratie’. Je schrijft het zoals het was, de leute sprong ervan af.

  3. breeg schreef:

    Het was daar inderdaad een wreed leutige bedoening :-)
    Volgende keer ben ik zeker weer van de partij ;-)

  4. L. schreef:

    hey Margo, heb mij hier ook al wat plantjes aangeschaft voor op het terras van mijn nieuw plekje. Kan het mij echt niet laten, je zal je nog wel herinneren hoeveel bloemen er in denderhoutem stonden.
    Zo een mooie groene tuin, dat mis ik hier wel een beetje, had er ook graag bij geweest !
    heel veel groetjes!

  5. Aquarius schreef:

    hallo Margo ,inderdaad een zalige tuin, voor mij was het de eerste keer en ben blij jullie te leren kennen jammer dat we niet een babbeltje langer gehad hebben dan alleen maar, ah dag aangenaam maar langs deze weg kan het dan iets langer

  6. zeezicht schreef:

    Ik was er graag bijgeweest, maar door jouw verslag voel ik toch de sfeer een beetje tot hier.

  7. fotomart schreef:

    Waar bloggers elkaar ontmoeten is de sfeer gegarandeerd!

  8. Margo schreef:

    @ Menck
    Euh…ik heb (nog) geen recente foto van haar volgroeide tuin dus jatte ik die foto maar uit haar link naar haar Lommerhof.
    Idd jammer dat je er niet bij was, maar ‘k ben alvast content dat ik je stem even heb kunnen horen vanuit Oostende. Proficiat trouwens met het grote succes in jouw Open Tuin!

    @ zapnimf
    Die tuindecoratie durf ik hier niet op het net te gooien hoor, dat zou het stilleven in kwestie me misschien kwalijk nemen.
    Nog eens merci voor het hele opzet en de leuke namiddag!

    @ breeg
    Jij hebt de beste leute gemist, vrees ik. Breng volgedne keer je lokroep mee, ok?

    @ L.
    Tuurlijk herinner ik me die bloemenpracht op je terras! Schitterend vond ik dat. Ik kan best geloven dat je een groene tuin mist ginder in India maar kom, ik denk dat je daar wel andere dingen voor in ruil krijgt. En voorlopig kan je toch genieten van de plantjes die je daar hebt staan nu. Take care, ginder achter!

  9. Margo schreef:

    @ Aquarius
    Het was idd maar een korte kennismaking maar dat wordt bij een volgende gelegenheid wel goedgemaakt, toch?

    @ zeezicht
    We hadden je er heel graag bijgehad, dat hoeven we niet te zeggen, hé. Het was serieus schrikken om net daar te vernemen wat je is overkomen, neem dat gerust van me aan. De manier waarop je ermee omgaat is bewonderenswaardig, dat sterkt ons allen in het vertrouwen dat alles weer goed komt.
    Volgende keer ben je er weer bij, zeker weten!

    @ fotomart
    Als je dat maar weet. En je weet dat want je was er eerder al eens bij.

  10. Menck schreef:

    @ Margo
    Als je onder de rubriek “Foto’s” kijkt op Lommerhof, dan vind je daar vast wel een recenter exemplaar. ;-)
    Nice to hear you too!

  11. Margo schreef:

    @ Menck
    Mercikes jongen, er staan daar inderdaad geweldig mooie foto’s die haar tuin wel alle eer aandoen. Heb dat erreurke meteen gecorrigeerd, se.

  12. chelone schreef:

    Mission MEER DAN ACCOMPLISHED! Het was fantastisch met jullie erbij. Ik geniet nog na. We moeten het nog eens over doen, kan me niet schelen als de tuin dan aan de decadentie toe is. Jullie zijn me een troepje gezelligaards!
    Volgende keer met iedereen erbij en dan nodig ik uit.
    Groetjes aan Smurf, die lieverd!

  13. Margo schreef:

    @ Chelone
    Nog eens over doen? Graag!! Laat maar weten wanneer je ons verwacht.
    * een dikke knuffel van smurf*

Wat denk jij hierover?

