Wiens jongske zijde gij?

Geplaatst op: 19 juni 2009 door margogogo in Life, Onnozele informatie

metalen trap 17u30, gedaan met werken. Van de tweede verdieping daal ik de trap af op weg naar het gelijkvloers. Margo leaves the building. Of toch niet. Halverwege, op de eerste verdieping, laat een vriendelijke jongeman mij voorgaan. Hij komt me bekend voor. Ik denk me te pletter maar kan er niet opkomen wie hij is of vanwaar ik hem ken. Het is geen collega, het is geen personeel van de eerste verdieping. Grmbl, da’s ambetant. Zou ik hem gewoon vragen:”seg, ken ik u van ergens?”. Maar nee gij, zot. 

We dalen verder de trap af tot op het gelijkvloers. Op weg naar de glazen schuifdeur, die dienst doet als in- en uitgang, spreekt hij me aan. Ik herken zijn stem. Vanwaar ken ik die stem? Ik weet het niet. Ik ken dat gezicht. Vanwaar ken ik dat gezicht? Mijn geheugen speelt venijnige spelletjes. Bad timing, brain! Terwijl ik met mijn badge de schuifdeur open zegt hij: “een chance dat gij hier zijt zenne juffrouw, anders zat ik hier schoon, opgesloten en al. Bedankt hé!”. 

MAAR ALLEZ SEG, WIE IS DAT NU TOCH?!

Op de E40, ter hoogte van Affligem, schiet het mij ineens te binnen. Och ja, ‘t is den dieje

Blijkt dat diene gast de taverne rechtover mijn werk heeft overgenomen.

Wat die bij ons op ‘t werk kwam doen zal ik hem eens vragen als we er nog eens gaan eten ‘s middags. Benieuwd naar zijne service.

reacties
  1. madameblogt schreef:

    Hij zal geen buitenwipper nodig hebben.

  2. zapnimf schreef:

    Oja, de grootste gluiperd van het gezelschap.

Wat denk jij hierover?

