Sportpaleis, here they come?

Geplaatst op: 2 juni 2009 door margogogo in Info, Music

Gisteren kwam mijn broer langs om de videocasette op de halen van “Prison Break”, de afleveringen van zondag die ik voor hem had opgenomen.

Dag broer, dag zus, oewist, goed en met jou, ook goed, en anders?… je kent dat wel. Tijdens de gezapige conversatie tussen ons getweeënt vroeg hij me of ik binnenkort voor hem zou willen stemmen.

“Hola Patrick, doet ge mee aan de Mister Belgium verkiezing?”, vroeg ik met een brede grijns. “gij gaat nie ver komen met uw lang haar en uwen dwaze kop, ze gaan u wreed neig uitlachen, ge beseft dat toch?”, hing ik er plagend achteraan. Broer kent zus, hij kan wel wat hebben van mij.

Zoals ik met zekerheid wist, had het niks met Mister Belgium te maken, doch alles met de rockgroep waar hij bij speelt. Hij drumt. Net als mijn oudste broer zaliger klopt hij ook al heel zijn leven op alles wat hij tegenkomt. Behalve op mensen en dieren, daar blijft hij af.

albionMijn broer is zo nog een heavy rocker, zo nen echten, zoals ze ze nu niet meer maken. Lang haar, spannende jeansbroek, allstars of zoiets en een slobbertrui of T-shirt. Hij is op muzikaal gebied wat blijven steken in zijn apenjaren maar daar ben ik niet kwaad om want dankzij zijn uitgebreide platen- en CD-collectie kan ik zelf zo soms ook nog eens mijn heavy jeugd ophalen.

Ze deden met hun rockband mee aan een wedstrijd en zijn begot in de finale geraakt. De 5 finalisten worden binnenkort op YouTube losgelaten en dan kan er vollenbak gestemd worden voor the big happening.

Als ze winnen zullen ze op het podium van het Aantwaarps Sportpaleis staan, voor 12.000 man. En dan mag ik mee, als VIP. Very Irritating Person, zowaar.

Mocht iemand “Albion” tegenkomen, dan moet ge daar op stemmen. Moeten, ja. Of ge moogt mijnen blog niemeer lezen.

Vooraleer je denkt dat dit de Rock Rally van den Humo is, laat me toch maar de ware toedracht onthullen. De wedstrijd gaat uit van Familiehulp, alwaar de gitarist van Albion werkzaam is. Naar aanleiding van het 60-jarig bestaan hebben ze het Sportpaleis afgehuurd om er een klein feestje te bouwen met z’n allen, zijnde zo’n 12.000 werknemers.

Het hoogtepunt van de festiviteiten rond 60 jaar Familiehulp wordt een daverend feest voor alle Familiehulp-medewerkers op 16 oktober 2009 in het Sportpaleis. De meer dan 12.000 (!) medewerkers worden er verwacht voor een “avondvullend programma”. Welke topacts er die avond zullen optreden blijft geheim tot op het laatste ogenblik. Leuk is ook dat Familiehulp een wedstrijd organiseert onder haar medewerkers, waarbij 1 iemand of een groepje de gelegenheid zal krijgen om op 16 oktober op te treden in het Sportpaleis, naast de andere bekende artiesten.

reacties
  1. breeg schreef:

    Mijn ex is daar werknemer, maar ik denk niet dat die mijn stemadvies zal aannemen ;-)
    Als ik ze ergens tegenkom dan stem ik er zeker en vast voor! Trouwens, als je iemand mag meenemen als VIP… denk eraan, ik kan ook serieus “irritating” zijn :-)

  2. Menck schreef:

    Heb je geen mp3-bestandje beschikbaar ter voorbeluistering?

  3. Margo schreef:

    @ breeg
    Wel, als ze winnen neem ik je mee, ‘k denk dat het wel uwe genre zal zijn. Misschien zit er wel een cover van Iron Maiden bij, wie weet. Als Vrij Irritant Persoon zult ge ook wel binnenmogen.

    @ Menck
    ‘k Kan mss wel een track van hun demo op MP3 trekken, maar mss toch best efkes wachten, dan kan je hen bezig zien en horen op Tjoetjoep. ‘k hoop maar dat het op iets trekt want ik weet zelf niet waarmee die gasten bezig zijn tegenwoordig. Ik weet dat er covers tussenzitten van AC/DC en Judas Priest + nog wat eigen werk…zo heb je al een idee van het genre.

  4. elke schreef:

    laat maar weten waar er gestemd moet worden. Mag ik dan ook mee? Tussen die 12000 zal ik niet opvallen, hoor ;-)

  5. micheleeuw schreef:

    Stemmen zal ik zeker doen want ik wil hier mogen blijven komen. ;-) Laat maar weten.
    Hebben ze geen fotograaf nodig ? Met 2 perspassen zijn we al tevreden. :lol:

  6. Margo schreef:

    @ elke
    Vanavond is’t repetitie voor de rockers, mijn broer zal mij alle info geven die nodig is hoe en waar te stemmen. ‘k Heb hem trouwens voorgesteld om een blog te starten voor hun groep, met allerhande info over de playlist, de bandleden, de optredens…azo precies echt zo, ge kent dat. Mijn broer gaat dat voorstel vanavond voorleggen en morgen springt hij binnen om me te vertellen of zij het zien zitten dat ik dat doe.
    Nu weet ik niet of daar niet-personeelsleden binnen mogen, maar als het kan, dan pak ik je ook mee, samen vallen we nog minder op in zo’n massa.

    @ micheleeuw
    Die perspassen….euh…als ge ook de fan wil uithangen, mag dat van mij, met of zonder fotogetreksels. Als het toegelaten is, dus.

  7. micheleeuw schreef:

    Dat van die perspassen was een mopje, hoor. Stemmen doe ik toch … :-)

Wat denk jij hierover?

