Weer of geen weer

Geplaatst op: 26 mei 2009 door margogogo in Actueel

onweer

Ik ben iemand die echtentechtig heel erg kan genieten van een stevig onweer.

Ik hou van het lumineus geknetter van lichtgevende bliksemschichten, gesteund door ronkend luchtgerommel en gevolgd door een knaller van een donderslag.

Ik hou van de perfecte harmonie van ruk-, storm- en andere krachtige winden die lelijk prachtig huishouden in het landschap.

Ik hou van de kracht die Moeder Natuur uitzendt, alsof ze wil benadrukken dat er niet met haar voeten moet worden gerammeld.

Ik hou van het geluid van de regen die met pijpenstelen de lucht uittuimelt en al zeker van hagelkorrels die als kleine ijspareltjes tegen de ramen komen tikken.

Heerlijk vind ik dat. Ik word daar helemaal zen van.

Behalve gisteren.

Vorige nacht, om exact 2u55, werd ik plots wakker. WTF is me dat zeg! Holy shit, WO III is uitgebroken! Snel, naar de kruipkelder! Hola, we hebben geen schuilkelder! Klein detail. Mijn woonst is geen bunker, we gaan eraaaaaaaan.

Moeder Natuur bleek als een furie in razernij te zijn uitgebarsten. Ik aanschouwde en ervoer het krachtigste onweer in jaren, zo hoorde ik vanochtend op de radio. Duizenden bliksemontladingen sloegen tegen de grond. Na de belangrijkste stopcontacten van hun stekkers te hebben ontdaan bleef ik een second of 10 door het raam turen om het lichtspektakel te aanschouwen.

Maar het was er over, ik kon er niet van genieten.

Dus geef ik toe: vannacht was ik bang. ‘n Beetje.

reacties
  1. Bloem schreef:

    Gek genoeg sliep ik er gewoon doorheen. Ik geniet er anders ook ontzettend van ;)

  2. zeezicht schreef:

    Ik kijk ook graag naar het onweer.
    Maar zo’n hagelbol van tien centimeter dik wil ik toch niet op mijn hoofd krijgen!

  3. micheleeuw schreef:

    Hier was het vroeger begonnen en misschien daarom niet zo erg. Ik vond het heel prachtig, mijn poezen veel minder.

  4. Tamara schreef:

    Ik was ook bang, heel bang zelfs.

  5. Menck schreef:

    Aan de kust is het al bij al nog beperkt gebleven. Enkele donderslagen, een stuk of wat flitsen en een deugddoende gezapige regen.
    Dat je bang was, vind ik terecht, zeker na de beelden die ik op het journaal heb gezien.

  6. Margo schreef:

    @ Bloem
    Niet te geloven dat je daar doorheen kan slapen. Ik ben een vaste slaper maar dit heeft me echt wakkergeschud

    @ zeezicht
    De hagelbollen van 5 cm diameter zijn gelukkig niet bij ons uit de lucht gevallen, hier bleef het hagelgewijs bij kleine ijsklontjes

    @ micheleeuw
    Had het iets minder geweest dan wat het was, ik had er ook intens van genoten. Helaas. En ja, poezen en andere dieren weten totaal niet wat er aan de hand is, die houd je best heel dicht bij je.

    @ Tamara
    Wel Tamara, ik kan dat heel goed geloven.

    @ Menck
    Heb jij daar geluk gehad aan ’t zeetje.
    In de lucht boven de zee is een onweer trouwens het meest fantastisch, vind ik. Heb daar eens uren naar zitten staren.

  7. zapnimf schreef:

    En toen bonkte er een hagelbol van tien cm doorsnee doorheen de raam op je kruin?

    Hier in de buurdorpen wel. Jakkes hè?
    Hoewel ik ook onder de dakramen lag te luisteren/genieten.

Wat denk jij hierover?

