Sins & Virtues

Geplaatst op: 21 mei 2009 door margogogo in Bloggereedschap, Blogosfeer, Stokjes

Van elk zijn er 7 stuks, zeggen ze, alhoewel ik er voor beide wel nog een paar zou kunnen bedenken moest ik mij eens goed concentreren, wat ik voor alle duidelijkheid nu niet wil, en mocht ik het willen, ik zou het niet kunnen want de buurman is hier op deze dag dat Jan en alleman rustig thuis is met een aftandse haagrechtzetter zijn haag aan ‘t scheefscheren, en ik kan u verzekeren, ik kan niet wachten tot zijnen naft op is.

Soit, geen zonden zonder deugden. De zonden zijn wreed “in” tegenwoordig, de deugden zijn daarentegen wellicht voor de boekskes en andere media niet spectaculair genoeg.

Voor zover ik weet ben ik geen boekske en heb ik iets minder dan niks met de media te maken. Doch, als het aan mij ligt, wil ik dat zevental deugden eens voorleggen aan den bloggenden medenmensch en zien wat dat geeft. Het toeval wil dat het op dit moment wel degelijk aan mij ligt, gezien ik de one and only holder van deze blog ben en hierop aldus mag en kan zwieren wat ik wil, wanneer ik wil, zonder dat daar ook maar iemand zijn bemoeizucht in kan storten. Als dat geen meevaller is.

Vanwaar al die estafettenstokjes en tags komen heb ik nooit met zekerheid geweten, daarom neem ik de vrijheid om er zelf eentje de blogosfeer in te sturen, zodat ik toch minstens over eentje weet vanwaar hij komt. Bij deze hopend dat u erdoor geïnspireerd kan worden, of beter, dat het er u toe zal aanzetten om die stapel zonden, die u allen zeker en vast bezit, ge moet daar eerlijk in durven zijn, eens even voor de fun om te buigen naar het goede in uzelven. 

Ik zelf kan hier onmogelijk als voorbeeld dienen want geloof het of niet, een voorzichtig rechtvaardig zelfbeheerst moedig ongelovig hoopvol naastenliefdebezittend wicht als ik is enkel vol van zonden.

Desalwelteplus wil ik deze estafettelijke plank doorsmijten in de richting van Elke, Micheleeuw en Breeg, er met een veelzeggende grijns zeker van zijnde dat zij deze “tag” met enige openhartigheid zullen aanvaarden. Zoniet, dan betrappen we hen op de 8ste zonde ‘ongehoorzaamheid’. En als ze het stokje niet doorgeven aan minstens 3 andere bloggers, dan bezondigen ze zich aan een exeburante vorm van ‘dwarsliggerij’.

(Wie wil mag deze tag uiteraard voorzichtig meesleuren naar zijn eigen webloggerige habitat en er zijn ding mee doen)

Hoe beleeft u de 7 deugden des levens in uw mind en dagelijkse leven?

Voorzichtigheid [Prudentia] (verstandigheid, wijsheid)

Rechtvaardigheid [Iustitia] (rechtschapenheid)

Zelfbeheersing [Temperantia] (gematigdheid, matigheid)

Moed [Fortitudo] (sterkte, vasthoudendheid, standvastiheid

Geloof [Fides]

Hoop [Spes]

Naastenliefde [Caritas]

Elkeen kan ook ter eigen tijddodend amusement op deze site de 7 quizzeltjes over de 7 hoofdzonden eens proberen. Gokken is toegelaten.

reacties
  1. breeg schreef:

    Omdat ik opgevoed ben als braaf misdienaartje kan ik deze stok niet aan mij voorbij laten gaan. Daar ben ik veel te gehoorzaam voor. Dwarsliggen mag dan wel één van mijn favoriete bezigheden zijn, in dit geval heb ik braaf naar je geluisterd ;-)

  2. vandepotgerukte schreef:

    Aangezien deze regels uitgevonden en opgelegd zijn door een religie waar ik geen deel van uitmaak moet ik U de antwoorden schuldig blijven.

    Was getekend

  3. micheleeuw schreef:

    Ik maak er direct werk van !

  4. elke schreef:

    coming your way één dezer, margo. Maar nu eventjes nog niet…

  5. Margo schreef:

    @ Breeg
    Merci om zo braaf en gehoorzaam te zijn. En wat zeggen we nu, omdat je gratis en voor niks een onderwerp hebt gekregen voor een logje op je eigen blog? Danku Margo. Dolletjes, Breeg.

    @ vandepotgerukte
    zie mijn volgende post

    @ micheleeuw
    ‘k Zag het, ook jij hebt dat flink gedaan.

    @ elke
    Doet op uw gemakske meid, w’emmen tijd.

Wat denk jij hierover?

