Melting motherheart

Geplaatst op: 10 mei 2009 door margogogo in KSA, Life, Smurf

Het is 6u50. Smurf slaapt nog. Ik verwacht geen presentje van hem vandaag want die kreeg ik gisteren al.  Vier presentjes dan nog: 1 ingekleurde tekening, 1 in een doosje met gouden steentjes verpakte zelfgemaakte sleutelhanger, 1 op school knap ineengeknutseld bloemetje uit blauwgeruite stof, en een prachtig versje op een mooi versierde kaart. Kijk:

Moederdag, 10 mei 2009 002

Het versje in de kaart is prachtig, vind ik:

Bloemen en taarten en dozen en schoentjes, die kunnen niet praten, die geven geen zoentjes. En sjaaltjes en kralen en schuim voor in bad, die hoor je nooit roepen: ik vind jou een schat!

De duurste cadeautjes van winkeljuffrouwen, phhh, die kunnen niet eens een klein versje onthouwen! Daarom is mijn versje het mooiste geschenk, want het zegt precies hoe ik over jou denk.

Jij moet altijd zorgen, en lief zijn en werken, soms heb je geen zin, maar dat laat je niet merken. Misschien zou je –roetsj- naar Parijs willen gaan, maar niks hoor, dat kan niet, de was moet gedaan!

En brood en andijvie en worst moet er wezen, dan moet je weer luisteren hoe mooi ik kan lezen. Jij doet duizend dingen, de dag vliegt voorbij. Een schat van een mama, dat ben jij voor mij!

Géén bloemen, géén taarten, géén dozen met strikken, geen ding kan dat beter vertellen dan IKKE!

Schoon hé?

Smurf gaf me die cadeautjes gisteren al omdat hij vanochtend vroeg vertrokken is naar zee, met de jeugdbeweging.

Om 7u45 heb ik hem gepakt en gezakt afgezet aan het station, waar zijn kameraden hem enthousiast begroetten met een gemoedelijk “Woeha, ziet, Kriekske gaat ook mee…cool!”

Ik had hem liever bij mij gehad de hele dag maar ik kan hem toch moeilijk zo’n leuke dag afpakken hé, dat zou nog geen beetje egoistisch van me zijn. Ik mag trouwens content zijn dat hij een heel weekend bij mij is want volgens de week/week co-ouderschapsregeling is smurf eigenlijk bij zijn papa. Gelukkig hebben zijn papa en ik nog steeds een goeie vriendschapsband, het is dan ook evident voor ons dat er bij gelegenheid al eens een dag of weekend gewisseld wordt. Zo ook met vaderdag, dan is hij eigenlijk bij mij, maar ik zal hem dat weekend dan naar zijn papa brengen, zodat zij samen vaderdag kunnen vieren. Dat is het voordeel van ouders die in vriendschap uit elkaar zijn gegaan, indeed.

Hoe ik de rest van mijn dag zal invullen? ‘k Heb precies wel goesting om eens goed te gaan shoppen in mijn favoriete kledingwinkel. Een mama mag zichzelf ook dik verwennen op moederdag, toch? Onder het motto ‘zomerkleding heb je nooit genoeg’ zal ik me straks eens een keertje goed laten gaan, zie, ‘t zal vonken geven. In de portefeuille. Crisis? Daar doe ik niet aan mee. ‘k Moet wel het uur in ‘t oog houden zodat ik op tijd ben om smurf vanavond om 18 uur terug af te halen aan ‘t station.

Een prachtige verwendag iedereen!

reacties
  1. elke schreef:

    Ik ging vandaag een salontafel zoeken. Kleren heb ik ook nodig maar ik weet niet of er hier iets open is, vermoedelijk wel.
    De meisjes zijn er vandaag niet maar zijn vrijdag gekomen.
    En het is een prachtig gedichtje. Vindt die juf/meester dat zelf uit eigenlijk?

  2. lentesneeuw schreef:

    Ooh, lijkt een prachtige dag… Laat je maar eens goed gaan!

  3. zeezicht schreef:

    Dat zijn toch de mooiste cadeautjes…
    en trakteer jezelf ook maar eens.

  4. fotomart schreef:

    Echt lief van Smurf! Wat ze zelf maken is toch véél meer waard dan eender welk duur kado.

  5. madameblogt schreef:

    Je hebt een schat van een Smurf!

  6. micheleeuw schreef:

    Heel lief van je lieve jongen voor zijn lieve mama !

  7. annava schreef:

    Schoon he, mijn moederhart is ook een paar keer gesmolten de zondag.

  8. veerle schreef:

    Héél leuk versje!

  9. Margo schreef:

    @ elke
    Spijtig toch dat je meisjes niet bij je waren? Het is toch wel een mama-dag, maar ja, bij jou liggen de zaken een beetje anders, I know.
    Of dat versje uitgevonden is door de juf, dat zou wel kunnen maar het kan evengoed uit een boek of zo komen.
    Moet ik het haar eens vragen?

    @ lentesneeuw
    Zondag was idd een leuke dag. Smurf was al heel vroeg weg maar ik was zo content voor hem dat het zo warm was, ze hebben effenaf in de zee gezwommen.
    En ik heb mij shoppingsgewijs eens goed laten gaan bij ModeMakers…’k weet weer waarvoor ik ga werken.

    @ zeezicht
    Die presentjes zijn eenvoudig maar ze betekenen zooooveel. Die tekening en die sleutelhanger heeft hij er uit zichzelf nog gewoon bijgemaakt. ‘k Denk dat hij mij gaarne ziet :- )
    En wat mijn eigen verwennen betreft: ’t is verdekke goed gelukt.

    @ fotomart
    Een cadeautje uit een winkel heeft nooit zoveel waarde dan die zelfineengeprutste dingetjes, dat is zeer zeker zo.

    @ madameblogt
    Aja? Hoe weet jij dat? Valt dat op of zo? hihi.

    @ micheleeuw
    Heel lief van je om het zo lief te verwoorden, lieve Mich.

    @ annava
    Help! Mama is gesmolten, haal een dweil! :-) Dat gevoel is niet te evenaren hé?

    @ veerle
    Yep, vond ik ook, vandaar dat ik het er per se wou inzetten.

Wat denk jij hierover?

