Kiek van kriek

Geplaatst op: 15 april 2009 door margogogo in Info

Gisteren toch maar een extra dagje bijgenomen op ’t werk. Smurf (Krieksken voor de vrienden) was wel ingeschreven in de kinderopvang maar ik wou toch wel echt met hem een dagje weg, met zo’n schoon weer en al. Wij 2 weer weg, deze keer naar Planckendael.

Eigenlijk is dat compleet tegen mijn gevoel want ik ben er tegen dat men dieren uit hun natuurlijke habitat haalt. Ja, grote wilde dieren zijn indrukwekkend, ze zijn ongelooflijk mooi. De natuur is mooi en zou in haar waarde gelaten moeten worden, maar ja, de natuur moet er toch aan, ook the natural wildlife moet hier en daar aan geloven. En wie ben ik om daar tegenin te gaan, right? Iets te kleine garnaal, me dunkt.

Even heb ik overwogen om me vóór de ingang te leggen met een groot protestbord “STOP GEVANGENSCHAP DER WILDE DIEREN, LAAT ZE IN HUN NATUURLIJKE OMGEVING OF IK DOE MALEUREN”, maar heb er dan toch maar voor gekozen om me niet schandalig belachelijk te maken daar tussen al dat volk.

Enfin, kiekjes dus:

planckendael-collage

reacties
  1. madameblogt schreef:

    Zo te zien heeft Smurf danig genoten van dat uitstapje. En jij beslist ook.

  2. zeezicht schreef:

    Mooie plezante collage!
    De dieren vrijlaten? Ze zouden niet weten hoe het moet om te overleven…

  3. zapnimf schreef:

    Steek het op de kweekprogramma’s en je geweten is weeral gesust.

  4. micheleeuw schreef:

    Zo denk ik er ook over en dat ze niet meer kunnen overleven in hun eigen habitat stemt me zeer droevig. Toch kan ik geen Zoo binnen of ik word zeer triestig.
    Blij dat jullie er toch van genoten hebben.

  5. fotomart schreef:

    Je hebt telkens hetzelfde wild beest gefotografeerd.
    :-)

  6. Margo schreef:

    @ madameblogt
    Ik ook wel, maar met een dubbel gevoel. Het voornaamste voor mij ws dat smurf zich kon uitleven. Zet dat ventje bij de beesten en hij is het gelukkigste kind ter wereld.

    @ zeezicht
    Ik ben me daar ook wel van bewust, ze zouden het niet meer redden in hun oorspronkelijke omgeving. Jammer, toch?

    @ zapnimf
    Mijne pa zei vandaag ook zoiets: de dierenparken en hun kweekprogramma’s zorgen ervoor dat bepaalde diersoorten niet uitsterven. Of dat echt zo is weet ik niet.

    @ Micheleeuw
    ‘k voel er me ook niet goed bij, het lukt me niet… ik heb de indruk dat sommige dieren er erg ongelukkig bijlopen. De Hyena’s die ik zag lagen op een bolletje gerold…zo’n dieren moeten kilometers ver kunnen sprinten en jagen in plaats van opgesloten te zitten in een veel te kleine openluchtkooi.

    @ fotomart
    Smurf kan hier echt niet mee lachen :-)

Wat denk jij hierover?

