‘t Is ‘s plezant in ‘t Spaanse land

Geplaatst op: 4 april 2009 door margogogo in Life, Smurf

Nee jong, ik ga niet naar Spanje. Alhoewel het idee om er daadwerkelijk naartoe te reizen er wel degelijk is, want smurf zaagt al 3 jaar of we alstublieft nog eens naar ginder gaan. Enfin, het zou kunnen dat ik naar Spanje ga deze zomer maar het kan ook zijn dat dat niet zo is en dat we elders de kust onveilig gaan maken. Misschien blijven we dicht bij huis. Een bungalowpark of zo misschien. Centerparks zou kunnen. Of ergens anders.

Maar ik wijk af. Het gaat hier niet over mijn reisplannen en ook niet specifiek over Spanje, al geef ik toe dat de titel van dit logje dat vermoeden zou kunnen wekken. Vergeet uw vermoeden want het is fout. En het klopt niet ook.

Het gaat hier niet om uw foute vermoeden maar om het feit dat smurf en ik vandaag een fantastische dag hebben gehad, somewhere in the Kempen. Wat dat met het Spaanse land te maken heeft kan je misschien zelf wel linken als ik zeg dat we vandaag naar Bobbejaanland zijn geweest?

Parques Reunidos, zegt u dat iets? Dat is de Spaanse groep die nu eigenaar is van Bobbejaan Schouppe zijn land in Lichtaart. See?

Wist u dat de meetlat aan de ingang lager is dan de meetlatten aan de attracties? Kinderen vanaf 140 cm krijgen het tarief van een volwassene, zijnde 31 euro, terwijl kinderen onder 140 cm slechts 26 euro moeten betalen.  Smurf meet exact 138,5 cm en toch moest ik 31 euro betalen voor hem. De madam aan de kassa was een trut, en haar meetlat is groten bedriegtenboel.  Wat de boel dan nog dwazer maakt is het feit dat kinderen vanaf 140 cm alleen in de attracties mogen maar kinderen onder de 140 cm moeten vergezeld zijn van een volwassene. Je raadt het al, mocht smurf alleen geweest zijn dan had hij nergens ingemogen want hij is kleiner dan 1,40 meter volgens alle meetlatten aan de attracties.

Gelukkig zat hij opgescheept met mijn gezelschap en hebben we het hele park afgewerkt. Enkel de 2 grootste, die waar ik het zotst van ben, die hebben we overgeslagen; aan de Sledgehammer en de Tyfoon durfde smurf zich niet te wagen. Al de rest hebben we meegenomen (behalve de kleutertoestandjes uiteraard). En ik kan u zeggen; we waren slechts met ons tweetjes maar we hebben ons geamuseerd voor een groep van 10.

kingkong Oja, voor ik het vergeet; voor wie op TV de reclame heeft gezien voor de allernieuwste attractie King Kong: ‘t is stom. Niet de moeite. Als je iets spectaculairs verwacht kan ik je nu al zeggen dat je eraan bent voor de moeite. Smurf wou er niet eens in, dat zou genoeg moeten zeggen.

Maar alles bij elkaar vind ik Bobbejaanland echt wel een bezoekje waard. En smurf denkt er al net hetzelfde over. Als kers op de taart kreeg ik een dikke kus en knuffel van mijn ventje, terwijl hij in mijn oor fluisterde: “dank u voor deze keileuke dag, mams! Wanneer komen we terug?”

reacties
  1. zapnimf schreef:

    Oja, de tip-hoon, zoals mijn zoon het voor het eerst las, is naar het schijnt cool!

  2. micheleeuw schreef:

    Wat een bedriegers ! Ik zou alweer van mijn voeten staan maken en de hele dag verbrodden !
    Toch blij dat jullie een leuke dag hebben gehad.

  3. madameblogt schreef:

    Van een pretpark kan ik evenveel genieten als jouw lieve hummel. Alleen die snelle en hoge dingen… daar krijg je mij niet in.

  4. Margo schreef:

    @ zapnimf
    Haha, tip hoon…er komt wat uit die klein mannen hun mondjes, he.
    Den Tyfoon gaat hard, echt wreed plezant en cool, als je van snelheid en loopings en hoogte houdt, that is.

    @ micheleeuw
    Mijn eerste impuls was ook wel om van mijn klink te maken maar er stond volk achter mij en ‘k wou niet moeilijk doen. Mijn teleurstelling en boosheid was rap over, al meteen als we het park binnenkwamen.

    @ madameblogt
    Een pretpark is voor mij vooral die snelle en hoge dingen :- ). Matthias zal daar later ook wel allemaal indurven, hij lijkt op mij. Alleen vrees ik wel dat hij de maag van zijne papa heeft, die werd al mottig op een klein kindermolentje, tsss.

Wat denk jij hierover?

