Trottoirtekeningen (2)

Geplaatst op: 11 maart 2009 door margogogo in Kunstzaken

batman1

Vorig jaar plaatste ik al eens een reeks van deze Grote Kunstenaar. Omdat ik er maar niet genoeg van krijg en ik veronderstel dat ik niet de enige ben die zijn specifieke kunsttechniek apprecieert, wil ik niemand de rest van zijn werken onthouden.

Hier links zie je een prachtig voorbeeld van zijn “pavent drawings” die naar mijn bescheiden mening meer dan de moeite waard is om eens heel goed te bekijken.

Wie zich mocht afvragen wat hier nu zo speciaal aan is: dit zijn tekeningen van Julian Beever (je ziet hem zitten op de foto), welke hij plaatst op voetpaden, op de straatstenen in autovrije winkelstraten, op marktpleinen en andere openbare plaatsen, overal ter wereld.

Hij maakt voor deze bijzondere creaties gebruik van een perfecte 3D- techniek die (de illusie van) dieptezicht en reliëf weergeeft.

 Als je goed kijkt zie je door de tekeningen de voegen van de stenen, de vlakke ondergrond waar de tekenaar met uw ogen en interpretatie speelt.  Heerlijk.

Dit is voor mij pas échte Kunst, met een heel erg grote K.  Ik weet niet wat jij ervan denkt but I surely do love it, big time.

Meer van dat? Ok, snor de hele reeks  zelf maar op, ’t is de moeite.

reacties
  1. lia schreef:

    wow ja gaaf! ik hou hier ook enorm van … heb al complete powerpoints gekregen met zijn materiaal …

    ik vind die aarde met die make poverty history gaaf omdat dit geen diepte heeft maar juist het tegenovergestelde, maar die man is een waar kunstenaar! zeker!

    {-♥-}

  2. micheleeuw schreef:

    Prachtig ! Je moet het maar kunnen.

  3. breeg schreef:

    Dat is inderdaad Kunst met grote K. Ongelooflijk hoe knap!

  4. zeezicht schreef:

    Dit is zeker kunst, jammer dat het maar voor een tijdje is…

  5. zapnimf schreef:

    ’t Blijft prettig verbazen over die gast.

Wat denk jij hierover?

