Eureka!

Geplaatst op: 4 maart 2009 door margogogo in Bloggereedschap, Blogosfeer, Info

vraagteken ‘t is te zeggen, ik heb het niet gevonden maar het als subtiele tip van Beo gekregen tijdens de laatste blogmeeting. Ik niet alleen, hij gaf zijn korte uitlegje voor 26 aanwezige oren. 

Heel raar, maar ik heb dat onthouden en bedenk me nu eens te meer dat er nog zoveel handig spul in mijne PC zit, waar ik nog geen weet van heb.  Dit is er zo eentje dat ik dus per toeval wel ineens te weten ben gekomen. Echt handig.

Misschien moet ik maar eens beginnen met te zeggen waarover ik het heb, want zolang je niet weet waar het over gaat is het nogal moeilijk om te volgen, zeker?

Het gaat over iets waar jullie misschien van zeggen: och kind, waar gij nu nog mee afkomt. Awel, des te beter dan voor u maar ik kende het niet, heb het maar pas ontdekt.

Waarover gaat het nu? Wel, het gaat over een handig ding op mijne PC, waar ik voorheen geen weet van had maar wat ik onlangs heb uitgeprobeerd omdat ik een tip kreeg van een zeker medeblogger, wiens naam ik reeds in de eerste zin heb voorzien van een link die zonder omwegen naar zijn blog verwijst.

Ik merk dat ik hier in herhaling aan het vallen ben, wat vrij lullig overkomt, als ik het zo eens van hier bekijk. Ik zou er niet van verschieten moest het zelfs voor u wat ambetant beginnen aanvoelen dat ik niet to the point kom en maar een eind weg blijft doorbomen, zonder in alle opzichten ook maar iéts te vertellen wat een beetje leuk om lezen is. Of interessant of zo.

Ok, laat ik maar ineens tot de essentie komen.

Windows Live Writer. Dat is ‘t waar ik het over heb.  Jaja, lach mij maar uit, noem me maar achterlijk en niet van deze wereld. Wie mij kent weet dat ik behoorlijk brede schouders heb, ik kan daar wel tegen. Laat u vooral stevig gaan en bulder maar in mijn richting, I don’t care. At all. Zolang je maar niet te overdreven veel overdrijft.

Windows Writer dus. Beo zei dat hij altijd zijn postjes daarin opmaakt en hij vindt dat het gemakkelijkste wat er is om te bloggen.  Dus ik nam vier postjes terug de proef op de som en weetegijgoewa? Hij heeft gelijk.

Dit is nu het vierde postje dat ik plaats vanuit Windows Writer. Daarvoor zette ik mijn tekstjes in Word en koppiepeeste ik het naar mijn blog dash-wast-witter-dan-wit-board (flauwer krijg ik ze niet vandaag, niet op letten), maar voortaan ben ik helemaal gewonnen voor Windows Writer. Da gaat kweetnie hoe snel, ‘t is handig, ‘t is eenvoudig en alsof dat nog niet genoeg is, ‘t is nog simpel ook.

Hoe gaan jullie eigenlijk tewerk bij het bloggen? Gebruikt er nog iemand Windows Writer? Of iets anders?

reacties
  1. madameblogt schreef:

    Bedankt om me er aan te herinneren, Margo. Ik heb dat zonet dat tooltje ook gedownload. Het lijkt inderdaad een gemakkelijk ding.

  2. breeg schreef:

    Nooit van gehoord, van Windows Writer… voor een nieuwe post klik ik op “nieuw bericht” bij WordPress en na het intikken van de tekst op “publiceer”. Voor andere teksten gebruik ik gewoonlijk Wordpad…
    Er zijn er dus nog die verder achterop lopen ;-)

  3. zeezicht schreef:

    Lieve Margo geef me nog eens een hintje, want ik weet niet meer hoe het werkte.
    Mijn teksten komen er ook in zoals Breeg het uitlegt. Eigenlijk heb ik daar geen problemen mee.

  4. micheleeuw schreef:

    Ik typ ook rechtstreeks in ‘nieuw bericht’. Wat is er dan zoveel beter aan ?

  5. Margo schreef:

    @ madameblogt
    Je zal het programmaken intussen wel al gebruikt hebben? Wat vond je ervan? Vind jij het ook eenvoudiger, duidelijker en makkelijker dan op WP rechtstreeks?

    @ breeg
    Jij loopt niet achterop, je mag jezelf zo niet naar beneden halen. Wij lopen gewoon veel voorop, da’s al :- )
    Rechtstreeks op WP is uiteraard ook wel handig, maar ik vind de writer tool van windows Live nog een stuk eenvoudiger en het gaat ook een pak vlugger.

    @ zeezicht
    Heb intussen een linkje in mijn post bijgevoegd die je meeneemt naar de site waar je de tool kan downloaden (gratis). Probeer je het eens? Als het je niet afgaat kan je’t weer gewoon verwijderen en verderdoen zoals je nu bezig bent, natuurlijk.

    @ micheleeuw
    IK vind die writer beter dan rechtstreeks op WP, maar dat wil niet zeggen dat iedereen het beter gaat vinden.
    Die tool geeft een mooie pagina weer om in te werken, en niet zo’n preparatiescreen zoals het dashboard. Dat op zich al vind ik prettiger werken. Je hebt er ook alles bij de hand, voor toevoegen van foto’s of video’s, gewoon klikken en je bent er. Als je klaar bent met je postje hoef je nog enkel het knopje “publiceer” aan te klikken en de post wordt compleet automatisch in de juiste vorm in in je blog gepubliceerd, zonder dat je in je blog moet inloggen.
    Gewoon eens proberen, zou ik zeggen.
    Kortom, ik vind dat alles gewoon minder omslachtig is in dan rechtstreeks in WP.

  6. Beo schreef:

    Waaaw! Iemand die geluisterd heeft. ;-)
    Veel plezier ermee; ’t is idd een handig ding.

  7. Margo schreef:

    @ Beo
    Thanks pall, I enjoy it very much.

  8. zapnimf schreef:

    Ik kijk ervan op dat er mensen zijn die rechtstreeks bij wp zelf intikken. Helemaal in het begin deed ik dat ook wel eens tot je zonder erbij na te denken je scherm op google ofzo zette en alles kwijt was.
    Mijn vraag voor dat spel is : worden je teksten ergens opgeslagen?

Wat denk jij hierover?

