Rage

Geplaatst op: 2 maart 2009 door margogogo in Life, Mijn muziek, Smurf

headbangen Hey zeg, eigenlijk is da wel gemakkelijk, zo gewoon wa prentjes of een you-tube’ke plaatsen. Ge moet daar nie bij nadenken en laat dat nu toevallig een hobby van mij zijn: niet nadenken.  Toch maar niet overdrijven met beeldekens en video’s, kan dan evengoed een link plaatsen naar Google Afbeeldingen en YouTube, en da’s ook maar niks.

Ik zit hier wat te tokkelen, mijn mails te lezen, mails terug te sturen en wat te chatten tussendoor, terwijl smurf zijn vrije tijd wat verdrijft op zijn Playstation. Als ik hem laat doen dan kan hij er uren mee in de weer zijn, maar ik laat hem niet doen. Ik houd het TV-kijken, PC-amusement en Playstation games binnen de perken, ik voorzie grenzen voor dat soort tijdsverdrijf. Jaja, ik ben streng.

Soit, zijn huiswerk is gemaakt, we hebben gegeten, hij is gewassen en heeft zijn pyjama aan, geen reden dus om hem een uurtje gamen te weigeren. ‘t Is een week geleden ook, want vorige week was hij bij zijn papa en daar is geen Playstation.

Het spelletje waarmee hij speelt is er zo eentje waar blijkbaar heel veel kinderen zot van zijn (en volwassenen trouwens ook, heb ik ondervonden). Ik ben er niet zot van, ‘k vind het nogal ruw en hard, maar die games zeggen mij sowieso al niet veel, dus ik moet mijn mening niet geven.

Dat spel kent smurf van zijne peter, mijn broer.  Hoelang hij daar al om zeurt, ik weet het niet maar het is al lang. Ik vond het geen spelletje voor kinderen en heb tot nu toe altijd geweigerd om dat spel aan te schaffen.  Times change en intussen heb ik smurf zijn argument (“al mijn vriendjes hebben dat spelletje wél gekregen…”) al kunnen verifiëren, en inderdaad, veel van zijn leeftijdsgenootjes hebben dat ding in hun collectie zitten.

Ik ben een coole mama en kocht hem dus met zijn verjaardag dat ene specifieke spelletje, waarmee hij, u kan het al raden, meer dan een beetje dolletjes gelukkig was.

Dus op dit moment zit smurf zijn toegestane uurtje vol te spelen met zijn nieuwe game, waarop wel heel ferme muziek staat, merk ik. Daarnet hoorde ik hem ineens meebrullen en headbangen (soort van toch) op een nummer dat mij wel heel erg bekend in de oren klinkt.

Op dit nummer zijn zijne papa en ik, en bij uitbreiding onze hele vriendenkring, indertijd heel zwaar uit de bol gegaan, we vinden dat nog steeds allemaal zo’n ongelooflijk fantastisch nummer waarbij – ik durf te wedden- geen enkele deftige rockmuziekliefhebber zijn hoofd stil kan houden.

En ik zie smurf hier bezig en ik geniet.  Ik geniet van zijn lijfje dat beweegt, zijn hoofdje dat van voor naar achter schudt…als een echte tiener die elk weekend naar een live concert gaat van een zware metalband. Heerlijk om te zien hoe hij zelf ook geniet van die keigoeie muziek, is dat niet een beetje de droom van elke ouder, of is dat mijn gedacht?

‘k Wil niet melig of zo doen maar man, man, man, wat ben ik zot van da manneke!

reacties
  1. micheleeuw schreef:

    Dat wisten we al : dat je zot bent van de manneke.
    Ik betrap mezelf erop dat ik ook zo liefdevol kan kijken naar mijn poezen … ja, ik heb geen kinderen, hé. ;-)

  2. zapnimf schreef:

    Zapzoon heeft mijn cd van RAM gepikt!
    Dat is er ook zo ene.

  3. zeezicht schreef:

    jaja, alles komt terug hé!

  4. elke schreef:

    ooooh, die staat op mijn lijstje voor 1993. Nog een paar jaar geduld en je mag nog eens kijken :-)

  5. breeg schreef:

    Ben zelf 2 keer naar Iron Maiden gaan zien met (nu ex-)stiefdochter.
    Wel een neig nummer, jullie hebben daar een goeie smaak :-)

  6. Margo schreef:

    @ micheleeuw
    Voor smurf er was hadden we 4 poezeminnekes, en dat waren voor ons toen ook onze knuffelkindjes, ik weet heel goed wat je bedoelt.

    @ zapnimf
    Toch ferm als onze kinderen (of toch 1 ervan) (onze)goeie muziek kunnen (kan)smaken.
    Smurf was bijna met mijnen Depeche Mode weg, verdekke.

    @ zeezicht
    Yep, er zijn zo momenten dat hij meer op een spiegel lijkt :- )

    @ elke
    Oeps, ‘k heb zolang niet kunnen wachten, ‘k heb er gisteren een keer of 5 naar gekeken en geluisterd. Maar ik zal nog eens kijken over een paar jaar, als ge aan 1993 zit

    @ Iron Maiden? Jij? Allez jong, hoorde gij da graag of wa? :- )
    Idd keineig nummer (alleen niet echt een tekst voor ne kleinen van 10, maar goed, we gaan niet muggenziften daarover).
    En smaak, jawel, dat hebben we ook. Indeed. *stoef*

  7. lia schreef:

    heel errug gaaf deze song wel heel zeker! en ja ik geniet ook van mijn dochter ze is er 20 en ook die leeftijd heeft zn charme … en deze song je kan niet anders dan meebewegen het is!

    dat droge rif geluid tijdens and now you do wat they told ya! is extra extra!

    {-♥-}

Wat denk jij hierover?

