Wanna take a ride?

Geplaatst op: 26 februari 2009 door margogogo in Humor, Life

Op de foor in Aalst staat al een aantal jaren de vrij extreme No Limit XXL.  Een wreed krachtig en machtige attractie die de joyriders die plaatsnemen in de stoeltjes de rit van hun leven geeft.

Een viertal jaar geleden was ik zo’n joyrider, want ik moet zeggen zoals het is: ik ben zot van heftige attracties.  Hoe hoger en sneller en krachtiger ze zijn, hoe liever ik ze heb.

Ik kan dus veel hebben op dat gebied, maar van die rit met de No Limit heb ik toch efkes moeten bekomen, eerlijk gezegd. Echt niet gewoon met wat voor kracht dat gevaarte je de lucht inzwiert, draaiend om zijn as, jij ondersteboven, draaiend en kerend ginder hoog in den hemel, en dan zzzzoef van in de lucht zzzzzoef weer naar beneden, met een vaart van zo ongeveer…ik weet het niet en ik durf niet gokken, maar ‘k zal het straks opzoeken en het onderaan vermelden… in ieder geval: ‘t is wreed rap.  Het traanvocht wordt letterlijk uit je ogen geperst, zo’n speed zit daar achter. En durf niet te denken dat ik aan het overdrijven ben. Dat was vier jaar geleden.

Dus zondag, na de stoet, zakten we, traditiegetrouw, met onze kinderen af naar de foor. Kinderen zitten al eens graag in de Break Dance of de Octopus, maar ik had toch wel een heel klein beetje zin in iets heftigers.  Ik wees naar die hoogtevreter, en keek naar Joan, een goeie vriend, praatte op hem in en overtuigde hem om met ons twee eens heftig….euh…van de grond te gaan, laat ons zeggen.

“Maar Joan, ik ben er al eens ingeweest, en ik zeg het je, je moet dat echt eens meemaken, dat is geweldig plezant en hevig, allez kom jong, doe niet flauw, ga mee, ik ben weg hé, kom mee, kom, of durft ge nie misschient? Ga je ‘t chicken uithangen of wa…blablabla”

En Joan mee. We namen plaats in de zitjes, naast elkaar, ik met een ei in mijn broek omdat ik me nog vaag kon inbeelden hoe vreselijk hard het ging… ik wist nog goed dat ik vier jaar geleden heb gezegd “’t is wree neig, op het nippertje van niet meer plezant zo”.

Waar we toen inkropen zie je in dit filmpje:

Joan werd zot naast mij. Die heeft gegild en geschreeuwd, constant, de hele rit. “JAWADDE JONG!! EIJ, WAT IS DA JONG?! DEES IS NIE NORMAAL!!!! ALLEI JONG, DAT IS NIE NORMAAL, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH, JAWADDE JONG, JAWADDE SEG, WAD’ES DA VER IET JONG?! ALLEI JONG, DJIEZES, MOR JONGES TOCH, WAD’ES DA JONG?!

Terwijl hij hing te roepen liet ik me meevoeren, al mijn spieren gespannen, mijn ogen toegeplet, dan weer open, heel even rondkijken en de stad aanschouwen, lichtjes genieten, tijdens het het vallen weer serieus afzien en op de tanden bijten, boven weer genieten… en op ‘t laatste toch wel een beetje met een zeker ongeduld wachten tot het gedaan was. Net toen ik dacht dat de laatste vlucht erop zat, draait die “Roulez Roulez!”-foorkerel de keet toch wel nog eens helemaal open zeker! Dat was nu toch echt niet nodig geweest, vond ik.

Joan had er ook zijn bekomst van want bij de optrek van de laatste krachttoer schreeuwde hij het uit: LOTJ ER ME OUTJ!! LOTJ ER ME OUOUOUOUOUOUOUTJ!!!!!!!!!  (zou je aub dit toestel willen stopzetten, ik zou er uit willen, dank u)

Na de rit van zijn leven raakte hij niet uitgepraat tegen zijn vrouw en zijn schoonbroer en tegen mij en tegen iedereen die hij tegenkwam.

En ik…ik herinnerde me weer waarom ik er in geen 4 jaar nog was ingeweest. Het was nu weer op het nippertje van de grens van niet meer plezant zo.

Hoogte: 55 meter / Kracht: 5G / Snelheid: 120 km/u

No Limit XXL No limit attractie

reacties
  1. vandepotgerukte schreef:

    Als U het goed timed raakt uw kots tot op de Koornmarkt in Gent.

    Was getekend

  2. zapnimf schreef:

    Gsm, sleutels en klein geld toch niet vergeten af te geven op voorhand?
    Daar krijg je me met geen stokken in.

  3. blanche schreef:

    Dat op 55 meter hoogte met uw hoofd naar beneden gaan hangen goed is voor de bloedvoorziening in uw hersenen en dus voor uw verstand, lijkt mij de enige plausibele reden om te betalen om je misselijk en bang te laten maken.

  4. breeg schreef:

    Straffe kost, mij krijgt ge er alleszins niet in… net iets te neig voor mij.

  5. zeezicht schreef:

    Kijken is het enige wat ik bij dit ding doe. Kijken hoe anderen angst hebben en of er geen schoenen wegvliegen.

  6. micheleeuw schreef:

    Ik zou er wel in durven maar de prijs houd me tegen.

  7. Margo schreef:

    @ vandepotgerukte
    Vooraleer mijn maag zijn inhoud prijsgeeft zal het nog hoger, sneller en krachtiger moeten gaan. Ik kan alleen maar over mijn eigen spreken natuurlijk.

    @ zapnimf
    Nope, heb alle klein gerief eerst afgegeven voor ik plaats nam. Twee juffrouwtjes hebben wel hun open schoentjes moeten uitdoen.

    @ blanche
    Misselijk en bang was ik niet hoor, ’t gaat gewoon ontzettend hard en (bijna) iedereen wie erin durft is uiteindelijk content dat hij het meegemaakt heeft.
    Mijn motto is: ge moet alles eens (in dit geval 2x) meemaken in uw leven…

    @ breeg
    Velen denken net hetzelfde, breeg. Mocht ik er ziek uitkomen, ik zou het ook niet doen, hoor. Maar zolang mijn lijf het aankan wil ik het meemaken. Volgend jaar laat ik mij de lucht inschieten met die bol, je weet wel (we hebben er staan op kijken, remember?)

    @ zeezicht
    Oh, zeezicht, je bent een ramptoerist, jij :-)

    @ micheleeuw
    Tja, ik heb dat dat wel voor over, zo 1 keer per jaar.

    @

  8. breeg schreef:

    Yep, daar hebben we op staan kijken… als het hier terug staat dit jaar dan stap ik er mee in. Hou maar een datum vrij in de eerste 2 weken van november ;-)

  9. Margo schreef:

    @ breeg
    Yeah right, ik geloof je niet. Durf je?
    Beloofd is beloofd hé, nu kan je niet meer terug, het hele internet kan getuigen :- )

Wat denk jij hierover?

