Gisteren, the sequel

Geplaatst op: 14 februari 2009 door margogogo in Uncategorized

gezelligheidDus gisteren was’t dik in orde. 
Ik was op een etentje uitgenodigd, bij iemand thuis.
“‘k Heb het eten simpel gehouden, hoor”, zei de kok van dienst.
In de oven gegaarde pappillot van zalm, kabeljauw en spinazie en andere groentjes, met verse kroketjes” …is dat simpel? Spaghetti, ja, dat is simpel, en stoemp, of friet met stoofvlees…

Na het heerlijke diner werd ik via vele filmpjes en foto’s meegesleurd naar Patagonië. Niet te vatten hoe prachtig de natuur daar is! Behoorlijk spectaculair, vind ik het.
Ik zou er wel ook eens naartoe willen, zou die pracht zelf willen ruiken en voelen, maar de 17 uur durende vliegreis daar naartoe houdt me tegen, dat zie ik zo niet meteen zitten.
’t Zal Toscane worden deze zomer.

Na van de mooie reisbeelden te hebben genoten zijn we afgezakt naar de bruine kroeg in het dorp.
Een pintje (de Vedette White was op, verdekke), en nog eentje. En nog eentje…een pintje of 10 en ik voelde niks. Niks!En ik die dacht dat ik na 2 pintjes al teut zou zijn, maar nee, ik voelde niks. Niks. (anderen daarentegen…)
Ja, kijk, ik had een goeie fond gelegd, zeker?

Om 4 uur zonder kater in bed gekropen, en ook zonder kater opgestaan om 11 uur.

Een avondje/nachtje pure gezelligheid, meer moet dat niet zijn op een vrijdag de 13de. Toch?

reacties
  1. madameblogt schreef:

    Witte Vedette? Kom in orde. :-)

  2. tricky schreef:

    weer een leuk blogje ontdekt, via via hier beland, maar kom nog wel es terug…

  3. micheleeuw schreef:

    Blij dat het zo gezellig was !
    Ja, soms kan je meer drinken dan andere keren. Altijd leuk als je eens goed kan doorzakken zonder de kwalijke gevolgen, hé.

  4. elke schreef:

    10 pinten, Margo! En nog rechtstaan? Amazing!
    Ik hoop dat ik je niet wakker ge-bericht heb zaterdag trouwens.

  5. zeezicht schreef:

    Amaai Margo! 10 pinten en zonder kater?
    Dat belooft voor zaterdag, want ik zie dat iemand je voorkeur al snel genoteerd heeft. :-)

  6. Margo schreef:

    @ madame
    Haha, heel sympathiek van je, madame, maar doe toch maar niet te veel moeite want denk eraan: het is van bij u een heel stuk verder naar huis dan van in onze dorpskroeg, if you know what I mean. En ’t zou dan net willen lukken dat ik zaterdag wél teut ben van 2 glaasjes…

    @ tricky
    Aha, een nieuweling: welkom! Veeg uw voetjes en kom binnen.

    @ micheleeuw
    Inderdaad ja, ’t zou altijd zo moeten zijn, hé? Gaan starten, blijven hangen en ’s anderendaags weer zo fris als een konijn op de plein (R.Waseige)

    @ elke
    ‘k Snap het ook niet, meis, maar kom, ik ben er zeker niet kwaad om, zenne.
    En nee, je hebt me niet wakker ge-smst want ik neem die nooit mee als ik ga slapen.

    @ zeezicht
    ja, madame heeft mijn subtiele hint meteen begrepen :- )

  7. LiN schreef:

    is nochtans minder werk dan stoemp hoor :) Maar alle soit, k’ben content daget lekker vond.

    T’was heel gezellig! Tot binnenkort.

  8. zapnimf schreef:

    Ik had eerst twee pinten gelezen. Oeps, gij kunt er weg mee.

  9. anna schreef:

    amai stevig. Misschien komt het omdat je eerst goed hebt kunnen eten? Een fondke leggen, zeggen wij wel eens.

  10. Margo schreef:

    @ LiN
    Jazeker, mmmlekker…mijn bord was helemaal leeg. Tot binnenkort!

    @ zapnimf
    Nee hoor, toch niet, ik kan daar gene weg mee…normaal ben ik na 2 pintjes al wa zattekes, echt.

    @ anna
    Yep, zoals ik schreef: ik had een goeie fond gelegd…

  11. anna schreef:

    ooohja, nu zie ik het ook. Ik had erover gelezen. Altijd beschaamtelijk als je iets zegt dat eigenlijk al in het blogje zelf staat.

  12. LiN schreef:

    zot gedacht, misschien was het de mate :)

Wat denk jij hierover?

