Smurf in actie

Geplaatst op: 25 januari 2009 door margogogo in Life, Smurf

Na 2 jaar voetballen hield smurf het voor bekeken.
Toemme toch! Heb ik mij toen verschrikkelijk kwaadgemaakt op hem, ja. Wat hij me daarmee ontnomen heeft, dat zal ik niet lichtjes vergeten.
Verdekke toch smurf, nu kan ik geen modderige voetbalschoenen niet meer poetsen en geen plakkerige zweettruitjes en -broekjes meer wassen. Nu kan ik niet meer socializen met die dwaze voetbalouders die hun kind als professionele hooligans staan uit te kafferen van achter de zijlijn. Nu kan ik me geen zonneslag meer opdoen tijdens een wisselmatch op zaterdagnamiddag en kan ik geen zware verkoudheid meer krijgen door 3 keer in de week in weer en wind naar je training te staan kijken.

Geen voetbal meer in mijn leven…ik zal het missen.
NOT.

matts-judo-0082Na zijn beslissing om ermee te stoppen overdacht hij een tijdje zijn mogelijkheden inzake sportgebeuren, waarbij zijn papa hem bijstond en tenslotte meehielp om te beslissen om het eens met judo te proberen.
Na 8 initiatielessen werd hij meteen volwaardig lid van Judoclub Herzele, alwaar hij nu wordt getraind door niet de minste: een 6e DAN-meester, 7-voudig Belgisch kampioen en goudwinnaar op internationaal niveau.
Smurf is intussen een half jaar de Japanse verdedigingssport aan het beoefenen en ik moet zeggen: hij doet het graag en supergoed.

Vorige week heeft hij zijn gele gordel gekregen, nadat hij slaagde in een onaangekondigd examentje waarin hij houdgrepen moest demonstreren en tegelijk werd ondervraagd over de Japanse terminologie waarmee alle handelingen worden benoemd.
De gele gordel “behalen” is uiteraard niets in zijn eigen, maar smurf vindt zichzelf gepromoveerd. Hij is nu geen beginnend groentje met een witte gordel meer, maar een gevorderde met gele gordel. Grappig en o zo schattig.
Nu heeft hij natuurlijk de smaak der kleurige gordels geproefd en kan hij niet rap genoeg doorstoten tot het volgende “niveau”.
Hij is nu zodanig gemotiveerd dat hij er zelf al zeker van is dat hij met deze sport gaat voortdoen tot hij een zwarte gordel rond zijn middel kan knopen.

…alhoewel ik er, afgaand op deze foto, niet zou van verschieten mocht hij volgend jaar eventueel misschien eens iets als karate of kickboxen willen proberen…

reacties
  1. breeg schreef:

    Wie weet zien we hem ooit nog op de Olympische Spelen… maar het belangrijkste is dat hij het graag doet.
    Toch wel spijtig dat je niet meer in weer en wind moet gaan staan kijken naar het voetbal :-)

  2. zapnimf schreef:

    Judo-ouders zijn natuurlijk nooit dwaas!

  3. micheleeuw schreef:

    Wat hij graag doet zal hij blijven doen en wat hij ook doet : moeder zal hem blijven steunen. Juist, hé. ;-)

Wat denk jij hierover?

