Allez hup!

Geplaatst op: 2 januari 2009 door margogogo in Actueel

Ach wat, ’t is een nieuw jaar, kan ik evengoed de draad weer opnemen en er hier nog wat letters uitpersen, het wordt hier nu toch wel heel erg stil. Te stil naar mijn goesting.
Gelukkig is er nog echt interessant leesvoer voor den leezer; aan boeiende, humoristische en informatieve schrijfsels geen gebrek in blogsaland.

Eigenlijk had ik nog verder willen doen met niet-bloggen want datgene waarin ik me vorig jaar ben beginnen onderdompelen gaat me tot op heden nog steeds wreed goed af.
In de kern van de zaak hoeft u zich niet te interesseren want verdere uitleg blijf ik u met voorbedachte rade schuldig.
Ik ben hier 1 keer op mijn bek gegaan door iets persoonlijks te grabbel te gooien, dat volstaat ruimschoots.
All in due time, my friends.

Soit, ik mis het schrijf- en leesgebeuren hier, ik geef dat toe. Een pauze inlassen voelt zo onnatuurlijk, wat op zich compleet debiel klinkt, als zou ik er al een 20 jarige blogcarrière hebben opzitten. ‘k Zou btw eens moeten nagaan hoelang ik deze klucht al bestaande houd. 2 Jaar of zo, hoogstens, ’t zal nog zolang niet zijn.
But hey, ik volg mijn favo blogs wel van op een afstand, je zou me zelfs kunnen betrappen op het droppen van een commentaartje zo hier en daar, doch mijn eigen blog verder aanvullen met larie en apekool kon ik eventjes niet wegens een nieuwe focus.
En kwaad dat jullie zijn geweest dat er hier niks meer te lezen viel, hé? Ja hé? Teleurgesteld hé? Zwart gat, hé? Jaja.

Ola, voor ik het vergeet: deze specifieke tijd van ’t jaar gebiedt mij iedereen Een Gelukkig, Gezond en Vreugdevol Nieuwjaar toe te wensen.
Bij deze.

happy-ny

Over nieuwjaar gesproken, weet je waar ik mottig van word?
Van al dat verplicht gekus.
Al wie je tegenkomt de eerste week van januari wil zonodig bezen geven. “Allez, dingsken, ik weet wel nie wie ge zijt maar ge zijt de vriendin van mijn zoon zijn lief haar broer zijn neef dus voor u ook een gelukkig niefjoar zenne, mwa, mwa, mwa”.
Cut the crap madam en blijf godverdomme met uw muil van mijn gezicht!
Wie heeft dat ritueel verzonnen eigenlijk, dat er zo gelebberd gekust moet worden?
Dat groot licht heeft er voorzekerst niet bij stilgestaan dat er mensen zijn die niet gediend zijn om zomaar met eender wie van drievoudig kaakgeksmak te wisselen.
Heeft er eigenlijk ooit al eens iemand bij stilgestaan dat er eventueel misschien mensen zijn die een gevoelig velleken hebben en uitslag krijgen van stekelige snorren en stoppelbaarden en allergisch zijn voor vettige lippenstift of aftershave?
Je zal maar zo’n nul-tolerantiehuid hebben, je zal er maar mee zitten.
Guess what. Ik heb er zo eentje. Niks verdraagt dat vel van mij. ‘k Dacht dat dat zou beteren mettertijd maar nee hoor, alles aan mijn lijf verandert, behalve dat.

Ja, ik heb het er oprecht moeilijk mee dat ik verplicht ben om allerlei vreemde lippensmakkerds te moeten incasseren en ‘k vind het nog meer bweurk dat ik op menig vreemde kaak ook zelf mijn DNA moet plakken.
December is daarvan een degoutante maand voor mij: gekus voor mijn verjaardag en gekus met nieuwjaar. O gruwel.
Vroeger kon ik die bezerij ontwijken door te faken dat ik ha-ha-ha-haa-tsjie! toch wel een zware en duidelijk wreed besmettelijke verhoudheid had zeker. Dat lukt soms wel nog eens bij vreemde mensen die me een lipveeg dreigen te geven maar bij familie en collega’s moet ik daar niet meer mee afkomen, die lachen dat weg en maken schertsend de opmerking dat ik een asociale en tegendraadse ben.
Ach ja, wat doet een mens in zo’n geval? Ik doe dan maar mee met de kudde en verdraag elke keer weer die maatschappelijk ingeburgerde ongewenste kaakaanrakingen, hopend dat mijn afkeer ervan niet al te sterk opvalt.

Verder niks dan goeds over kussen hoor, neenee.

reacties
  1. Daniel schreef:

    Lieve Margo,

    Geen paniek hier hoor als je een tijdje bloggewijs niets laat horen. Ik weet dat het sterker dan jezelf is, vroeg of laat (eerder vroeg) keer je hier toch weer terug met nieuwe schrijfsels. Ik wens je een leefbaar jaartje toe. Niet teveel gevoelstsunami’s,, we verstaan mekaar he ;-)

  2. zapnimf schreef:

    Zelf ben ik heel content dat ik pas woensdag weer ga werken, als het automatische gekus reeds weer gepasseerd is.
    Het is mij dit jaar al twee keer overkomen dat ik niet meer wist dat ik al gekust had. En het waren er twee van uw soort… ze waren ook niet content met mijn tweede poging nadat ze de eerste met zelfbeheersing hadden doorstaan.

  3. (mw) schreef:

    Ik ben erin geslaagd om met de jaarwissel niemand – de helft van mijn bed daargelaten – te kussen. Een stevige handdruk en een bruisende toost: dat allemaal wel. En dat volstaat. (Nochtans ben ik degene met de stoppelbaard)
    Voor 2009: het allerbeste, Margo, op elk mogelijk vlak.

  4. elke schreef:

    zwart gat en boos en *huilt* en al, ja! Ge moogt gerust zijn.

    Ik ben blij dat ik op mijn ouwe werk niemand meer moet gaan kussen. Ik hoop dat ze me voor dit jaar ook gerust laten op het nieuwe werk. De hemel, de hemel!

  5. Stef Flater schreef:

    Werk eens in ‘den Broeksel’ (Brussel dus) en je zal wel ondervinden wie dat uitgevonden heeft. Voor hen moet het geen nieuwjaar zijn. Die kussen elke dag. Zelfs stoppelbaarden helpen daar niet tegen. Al hebben die van ’t stad (Antwerpenaars) ook een neiging om vlug ‘een kuske’ te geven. Van mij hoef dat zeker niet en ik respecteer elk mens die het niet graag heeft.
    groetjes

  6. vandepotgerukte schreef:

    Mwa, Mwa, Mwa!!

    Was getekend

  7. Is er iemand die het wel fijn vindt? Waarom doen we het dan allemaal? Het toppunt vind ik dat de verplichte nummertjes 3 kussen krijgen en wie ik echt wil begroeten met een kus er maar eentje krijgt. Maar dat is dan wel een knuffelkus en geen luchtkus.

  8. zeezicht schreef:

    Bah dat kussen! Vandaag terug mijn dienst aan de balie, gelukkig staat er een glazen loket tussen mij en de bezoekers…
    maar voor jou wel een knuf…

  9. tijdtussendoor schreef:

    Vooral die kussen ergens ter hoogte van je oren en de bijhorende slappe handjes, brr!

  10. micheleeuw schreef:

    Ewel , ik doe dat wel graag en heb er met plezier gisteren ongeveer 200 gegeven en gekregen ! Dat ik sommige bewust heb overgeslagen is een andere zaak. ;-)
    Jouw afwezigheid was bewust, de mijne ongewild en ik moet zeggen dat ik het toch gemist heb, dat bloggen.
    Een fantastisch 2009 gewenst met veel levensvreugde ! Mwa, Mwa, Mwa. :-D

  11. Margo schreef:

    @ Daniel
    Bedankt voor je wensen, ik weet dat je ze oprecht meent. En ja, we verstaan elkaar, min of meer toch. Ik wens jou ook rust in body en soul het net begonnen jaar (en alle jaren die erop volgen, uiteraard).

    @ zapnimf
    Aja, woensdag is een stuk idealer, dan is de lebbermeute hun speeksel ver op.
    Maar ik heb er mij op maandag ook vanaf gemaakt door op kantoor binnen te stuiken en hen allemaal tegelijk lichtjes roepend MIJN BESTE WENSEN EN AL WAT GE WILT, HE MANNEKS over te maken.

    @ (mw)
    Geef je toevallig geen avondles in wenskusgevenontwijkingstechnieken? Ge moogt mij anders direct inschrijven, je blijkt daar goed in te zijn.

    @ elke
    En? Veel gelukgekust op uw nief werk?
    Bij deze nogmaals veel succes met de nieuwe uitdaging!
    See you soon.

    @ Stef Flater
    Toch triestig he, dat men op zoveel plaatsen een kus (of meerdere) geeft ter goeiendagzegging. Gelukkig woon ik op den buiten en is dat hier niet echt de gewoonte. Ook op ’t werk gebeurt dat niet, ik mag er niet aan denken elke werkdag 20 bezen te moeten geven. Ieoew!
    Waren alle mensen maar zo respectvol als jij.

    @ vandpotgerukte
    ‘k Had niks anders verwacht van jou…maar ik aanvaard ze, alle drie. Dat had je niet verwacht hé manneke?

    @ Deftige Dame Marie
    Ik veronderstel dat de meerderheid dat gekus toch wel fijn vindt (ik kijk efkes veelbetekenend naar Micheleeuw), anders was die reflex allang uitgeroeid, niet?

    @ zeezicht
    Een draagbaar glazen loket om voor je gezicht te houden…ik ga mij inschrijven bij De Bedenkers en dat op de markt brengen. Bedankt voor de tip, zeezichtje!

    @ tijdtussendoor
    O gruwel! Die losse handjes, of niet weten waar ze hun handen moeten laten bij de bezigheid…da’s toch belachelijk? En toch herhaalt het zich nog ieder jaar, niet te vatten.

    @ micheleeuw
    Aha, jij bent het die dat ritueel in stand houdt, you love the bloody kisses, gij sloeber!

  12. anna schreef:

    Joepie! Je bent er weer. Pauzeren, tis maar niets he. Ik ben op nog geen jaar tijd twee keer gestopt met bloggen en al evenveel keer teruggekomen. Ik kan dat precies niet. Triestig?

Wat denk jij hierover?

