O denneboom

Geplaatst op: 15 december 2008 door margogogo in Uncategorized

xmasJa lap.
Het is weer zover.
X-mas Party.
Van ’t werk.
Morgen.
Met alle staff van heel Europa.
Zo’n man of…honderden.

Thema dit jaar: Black & White
Ik ga helemaal in ’t wit.
Yeah right.

Eerst nog werken.
Morgenvoormiddag.
Dan naar Amsterdam.
Gepakt en gezakt.
Inchecken in het hotel.
Niet op bed gaan liggen.
Uit veiligheid.
Mij kennende.

Douchen.
Feestkledij draperen.
Fijntunen en versieren met glitterende juweeltjes.
Of zo.
Kort zwart-wit geruiten rokje.
Nylons eronder.
Erboven zou op niks trekken.
Zwarte T-shirt met lange mouwen, opdruk: witte kerstroosjes.
Zwarte laarzen.
Moet volstaan, zit al klaar in valies.

Verzamelen.
In groep naar een gereserveerd restaurant.
Samen met onze Nederlandse collega’s van finance.
Het wordt een tapas- en pastabedoening.
Denk ik, ben niet zeker.
Moet beter opletten als men details geeft.

Van restaurant naar The Escape.
Schijnt iets groots en leuks te zijn.
Om te dansen.
Dansen? Moi?
‘k Weetnognie, zalnogzien.
Denk het niet.
Muziek zal weer mijn ding niet zijn.
Dance, trance, lounch, funk, disco.
Lawaai. Gedreun.
Een beetje pop of rock kennen ze daar niet.
Pfffrt, zal me moed moeten indrinken, as usual. (*)

4 uur.
Kan ook later zijn.
Moe maar voldaan tukkie doen.
Vroeg opstaan.
Verplicht.
Douchen. Niet verplicht maar aan te raden.
Ontbijten.
*Koffie met Dafalgan.

Tegen de middag terug op kantoor.
Werken tot 17u30.
Werken? Denk het niet.
Aanwezig zijn en beetje zitten sterven.
Is ieder jaar zo.

X-Mas Party.
Plat in de week.
Morgen.

reacties
  1. (mw) schreef:

    Ocharme, gij. Veel feestelijks is daar ook niet in gelegen.

  2. tijdtussendoor schreef:

    Geniet ervan…hopelijk toch ;)

  3. elke schreef:

    ach gatsie, daar ga je weer… Subiet sturen ze jullie weer naar NY zeg! Stel je voor, het lef! *gele knipogende bol*

  4. zapnimf schreef:

    Ik herinner mij een jobuitje ergens op een kasteel in de Ardennen.
    En nu dit weer.
    Djeezes, ik heb werkelijk de verkeerde branche gekozen. Een kom soep als sinterklaas komt en een koffiekoek als het personeelsvergadering is van vier tot zeven, ja.

  5. vandepotgerukte schreef:

    Spijtig dat het niet volgende week anders wilde ik altijd uw valiezen dragen.

    Was getekend

  6. micheleeuw schreef:

    En maar klagen … We hebben zelf onze Sinterklaas en Kerst moeten kopen. Dat het midden in de week is, vind ik oon vreemd. Veel plezier !

  7. Terrebel schreef:

    Hé! Heb jij dan nog toevallig bij mijn “baas” op schoot gezeten? Hij was voor de verandering in het zwart gekleed en de genomen foto’s waren direkt klaar…;-)

  8. Margo schreef:

    @ (mw)
    ’t Is wreed. Ik wil een stylo en een fles wijn, komen ze daar met zoiets af, tsss.

    @ tijdtussendoor
    Is gebeurd, ’t was in orde.

    @ elke
    Een tripje New-York op en af moeten ze ons niet meer cadeau doen hoor, geef mij maar een weekje Portugal of zo. Hm, ik zal dat eens voorstellen voor volgend jaar.

    @ zeezicht
    Voor een ondankbaar wicht als ik is daar niet veel chanchard aan. Goh, ik moet echt eens leren genieten.

    @ zapnimf
    Ze zijn bij ons ook met een zjat soep en ne koffiekoek begonnen, hoor. Denk ik.

    @ vandepotgerukte
    Je zou werkloos geweest zijn want mijn valies rijdt op wielekes.

    @ micheleeuw
    Ik klaag niet hoor, allez, ik probeer dat toch. Dat het op een vrijdag moest zijn, ik zou er echt dol-enthousiast over zijn maar zo in de week, wetend dat je de dag nadien weer meteen moet werken na een rit van 3 uur, da’s spijtig.

    @ Terribel
    Aha, een Nederlandse medefeester!
    Je hebt het goed, ik heb inderdaad op uwen Ho Ho Ho-baas zijn schoot gezeten. Zijn pak was ferm dit jaar: zwart-wit, helemaal volgens de dresscode. Zijn entourage was ook weer gezellig: knappe dwergen en sexy madammekes…
    Van mijn schootgezit heb ik bewijzen, in de vorm van een paar goed geslaagde polaroid foto’s. Misschien kom je ze tegen in het TH Xmas album.

  9. Daniel schreef:

    Stikjaloers ben ik. Ik wou dat ik zoals jij in telegramstijl kon denken en niet in ellenlange volzinnen.

Wat denk jij hierover?

