Schering en inslag

Geplaatst op: 6 december 2008 door margogogo in Actueel

luisterend-oorVanavond word ik verwacht bij een heel goeie kameraad.  We kennen elkaar zo’n jaar of 17 en we kennen de chronologie der levensfases van elkaar, wel met haken en ogen maar toch, we weten wat er in elkaars leven zoal is gebeurd. We zijn dikwijls samen weggeweest, meestal gingen we ons gaan amuseren in van die geweldig foute danscafeetjes waar je me nu met geen stokken meer zou binnenkrijgen.

Terwijl ik al goed en wel getrouwd was beleefde hij vele losse avontuurtjes, het was al gelijk met wie, hij was op dat vlak alles behalve kieskeurig. Er zijn er ontzettend veel de revue gepasseerd en elke keer was zij de ware. Je kent dat wel, zo van die floddertjes bij wie hij zich goed voelde, met wie hij elke keer weer de toekomst rooskleurig voor zich zag. Nog wat kinderlijk naief eigenlijk, maar kom, dat typeerde hem, hij was door iedereen zo gekend, de mister popular die eigenlijk constant met zijn kop tegen de muur liep.

Ik had nooit gedacht dat een gezinsleventje iets voor hem zou zijn maar toch, op een dag werd hij zwaar verliefd. Echt verliefd, dat was heel wat anders dan al die vorige avontuurtjes en flirtpartijen.
Ik was blij voor hem dat hij toch in staat leek te zijn om echt verliefd te worden. Het was geweldig om zien hoe hij zijn wilde haren inruilde voor een vaste relatie.
Intussen wonen ze al vele jaren gelukkig samen en in de laatste 2 jaar werd hij zelfs papa van 2 wolkjes van kleintjes. Hij is toch zo trots op zijn vaderschap, ’t is geweldig om te zien.

Maar er zit een knoert van een kink in de kabel blijkbaar. Hij heeft zijn vriendin het huis uitgezet, vertelde hij mij vorige week.
WTF is er gebeurd?

Dat is nu wat hij me straks gaat vertellen want volgens hem heb ik een nuchtere kijk op dat soort dingen, al weet ik niet waar hij dat idee vandaan haalt, gezien mijn succesvolle relatiecarrière.

Op zoiets heftigs moet ik me zelfs mentaal voorbereiden want die toestanden kan ik missen als kiespijn, wegens been there en done that.
Maar voor een vriend in nood ga ik door het vuur als het moet, dus vertrek ik nu, met 2 luisterende oren en 2 troostbiedende schouders.

reacties
  1. zapnimf schreef:

    En daarna ga jij het doorvertellen op je blog of blijf je discreet?

  2. elke schreef:

    Kinderen zijn dikwijls een kink in de kabel. Je ziet ze doodgraag maar het hebben ervan helpt je relatie naar de knoppen.
    Laat ons hopen dat het een tijdelijk probleem blijkt.

  3. micheleeuw schreef:

    Natuurlijk ben jij zo’n vriendin en je zal het geweldig doen ! Hopelijk zijn de scherven nog te lijmen anders zal je wel nog meer van hem horen en hem mogen helpen.

  4. zeezicht schreef:

    Een luisterend oor, toch fijn dat hij je zo vertrouwt?
    Je kan het voor hem niet oplossen, maar hij moet het aan iemand kunnen vertellen.

  5. Tamara schreef:

    Wat leuk en wat een mooi compliment dat hij jou wil als luisterend (en steunend) oor.
    En eerlijk gezegd ben ik toch ook wel een beetje benieuwd naar waarom hij zijn vriendin heeft buitengezet ;) Hoewel ik ook wel zou begrijpen dat je discreet wil blijven. Hoewel, het is toch anoniem enzo… :D

  6. fotomart schreef:

    Hopelijk kan jij hem goede raad geven met je nuchtere kijk…….

  7. breeg schreef:

    Je hebt dan ook een nuchtere kijk, dat is gewoon zo, net als het feit dat je een goeie vriendin bent. Ondertussen ben ik (net als waarschijnlijk zowat iedereen) wel nieuwsgierig wat het geworden is…
    Geef ons toch op zijn minst een kleine geruststelling… een klein tipje van de sluier is al genoeg…

  8. Margo schreef:

    @ zapnimf
    Niemand hier kent hem dus zou ik eventueel geweldig indiscreet kunnen zijn maar ‘k vind dat ik al gul genoeg was met de info in mijn postje, eigenlijk, feitelijk, in feite.
    ’t Is trouwens nogal duidelijk wat er daar gaande is, toch?

    @ elke
    Yep, helemaal mee eens, Elke, en nog geen beetje ook. Je moet geen kindjes maken om je relatie te versterken of te redden, meestal ben je eraan voor de moeite nog voor je eraan begint.
    Draai of keer het hoe je wil, vanaf het moment dat er kindjes zijn wordt de band tussen man en vrouw als koppel verstoord. De verhouding bij een koppel is compleet uit evenwicht omdat ze nu ineens de functie van mama en papa krijgen en de impact van het ouderschap en de ommekeer in hun levan zwaar onderschatten. Helaas weigeren gigantisch veel mensen nog steeds om dit nu eindelijk eens toe te geven.
    Voila, dat ei ben ik ook nog eens kwijt. ‘k Zal maar stoppen want straks is mijn korte repliekje een schrijfsel op zichzelf.

    @ micheleeuw
    Er valt bij zoiets niet veel geweldigs te doen hoor, gewoon luisteren, begrip tonen, ja knikken en vooral niks zeggen. Gewoon zijn ei laten leggen was alles wat hij nodig had. Met 1 tube pattex zullen de brokken daar niet gelijmd geraken, dat was wel meteen duidelijk.

    @ zeezicht
    Het voor hem oplossen kan ik niet, nee. En dat hoeft ook niet, hij komt daar zelf wel doorheen. Hij heeft zijn hele verhaal gedaan, het was dik 2 uur ’s nachts toen hij uitverteld was. Of bijna toch. Als hij het ergste leed geleden heeft zal hij mijn ongezouten visie wel kunnen verdragen. Hoop ik toch.

    @ fotomart
    Het is nog te vroeg om hem met een nuchtere kijk te benaderen, ik houd mijn visie nog even voor mezelf. Nu voelt hij vooral woede, daar kan je niks tegen beginnen, de rede ontbreekt, vandaar.

    @ breeg
    Als een man zijn vrouw het huis uit zet is het nogal evident wat er gebeurd zou kunnen zijn. Zoiets is schering en inslag, kijk maar eens rondom je. Als vriendin kon ik niks doen, gewoon luisteren. Heb hem wel kunnen kalmeren en hem doen beloven dat hij niet haatdragend en agressief tekeer zal gaan om haar klein te krijgen en haar te straffen (je weet waarom ik dat er heb willen inboren he).
    Enfin, als hij zich aan die belofte houdt ben ik geweldig tevreden.

  9. chelone schreef:

    Jammer dat ze niet samen volwassen werden.

  10. LiN schreef:

    ik weet gewoon niet wat te zeggen. Vind dit zo jammer voor hem. Zo heel erg jammer.

Wat denk jij hierover?

