Over koppen en spijkers

Geplaatst op: 17 november 2008 door margogogo in Life

Een medebloggend gezapig duo schreef deze ferme post die (vooral de singles onder ons) tot nadenken zou kunnen stemmen.
Toen ik het las voelde ik mij persoonlijk aangesproken want elders op mijn blog staan treffende postjes waarnaar in dit schrijfsel zou kunnen zijn gerefereerd.

Als ik even mag citeren: “Er wordt verschrikkelijk getwijfeld in de datende wereld, iedereen lijkt wel op zoek naar de prins op het witte paard of de prinses in de gouden koets. Er wordt ondermeer gelet op zaken zoals “is hij/zij mijn type wel”….Als ik dan lees dat sommige bloggers zozeer beginnen twijfelen dat elke kans op voorhand eigenlijk al doodbloedt, dan vind ik dat ongelooflijke zonde… …Als bovendien de twijfels gevoed worden door “ervaringen” uit het verleden en dat dus daarom het heden geen kans gegeven wordt, dan vind ik dat nog erger. Iedereen heeft zijn trauma’s en complexen, maar als die niet van een levensverwoestende aard zijn, dan gaat het erom hoe je er mee omgaat en persoonlijk zou ik ze nooit toestaan een potentieel geluk in de weg te staan.”

Hiermee slaat hij volgens mij spijkers met koppen.

Als ik terugkijk naar wat mij overkwam toen ik een tijdje geleden een fijne man leerde kennen, dan schaam ik me eigenlijk een beetje.
Het klikte enorm goed van bij het begin en ook de dates waren bijzonder en geweldig.
Hoe dwaas is het dan om van 1 enkel storend dingetje meteen zo’n drama te maken?
Ik ging er zomaar vanuit dat zich dat als een sneeuwbal zou ophopen en dat dat allemaal nog veel erger zou worden met de tijd, maar wie zegt dat dat zo is? Wie zegt dat dat onoverkomelijk is?
Mijn intuitie gaf me dat in maar wat als het niet meer is dan een eigenschap die ik niet gewend ben? Wie zegt mij dat dat storende element niet gewoonweg verdwijnt naarmate we tijd met elkaar doorbrengen?

Ik was, toen ik die logjes schreef, zo zeker van mijn stuk en toch is er altijd iets blijven knagen.
Wat voor een dwaas mens ben ik om hem omwille van 1 iets volledig af te schrijven? Hij is verdomme zo ontzettend lief en zachtaardig en teder en begipvol. Hij is so easy to be with. Hij heeft alles wat ik zoek in een partner. Wat voor stom kieken ben ik om dat allemaal weg te gooien en mijn hart met een arrogante smak toe te slaan omdat ik denk te denken dat eventueel misschien…?
Waarom ben ik zo kortzichtig dat ik het niet eens een deftige kans geef?

Hoemeer ik erover nadenk hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ik een kieken ben, a scary chicken dat geen stap vooruit durft te zetten. Maar als ik mij dan de vraag stel waarom ik dat niet durf, dan moet ik me een deftig en aanvaardbaar antwoord schuldig blijven.
Dus til ik mijn eigen over die drempel en deel ik hem mijn inner thoughts mee. Het gevolg is dat we intussen alweer een paar keer op stap geweest. En alweer hebben we het serieus naar onze zin gehad.

Hoe het verder zal evolueren is voorlopig niet geweten maar als ik me niet vergis heb ik de indruk dat er nu wel een faire kans is dat er iets moois aan ’t openbloeien is.

reacties
  1. elke schreef:

    Ik slik alles in wat ik ooit mag gezegd hebben (als het al ‘slecht’ was eigenlijk) en ik laat het helemaal aan jou over. Wie niet waagt zal het nooit weten… ;-)

  2. fotomart schreef:

    Just go with the flow! Laat de tijd zijn werk doen. Je kan er alleen maar iets bij winnen.

  3. vandepotgerukte schreef:

    Ik ken er één die blij zal zijn dit te lezen.

    Was getekend

  4. zeezicht schreef:

    Awel, chapeau! Je hebt gelijk op alle gebied. Maar dat je toch nog eens wilt proberen, daar kan ik je alleen maar om bewonderen!

  5. Tamara schreef:

    Ik vind het eigenlijk ongelofelijk knap dat je tegenover jezelf (en tegenover die -blijkbaar -ontzettend lieve persoon) kan en durft toegeven dat je (misschien) een overhaaste beslissing genomen hebt en nog knapper dat je dat hier open en eerlijk kan schrijven. Chapeau!

    En inderdaad: go with the flow.

  6. Margo schreef:

    @ allen

    Bedankt voor de fijne reacties.
    Het vervolg leest u in mijn volgend postje

  7. Daniel schreef:

    Een blog retroactief lezen kan zeer interessant zijn omdat het je een andere kijk geeft op de dingen en de mensen. Inner thoughts meedelen en je kwetsbaar opstellen liggen dicht bij elkaar, zeker als het achteraf misloopt. Het enige dat je dan kan doen, is je hoofd proberen opruimen en de papieren en virtuele neerslag vernietigen. De in vertrouwen toevertrouwde vertrouwelijkheden ben je echter kwijt, en dat is het ergste. Vind ik.

  8. zapnimf schreef:

    Pastmaarop! Misschien struikelt hij wel over wispelturigheid! ;-)

  9. Margo schreef:

    @ Daniel
    Bedoel je dat ik deze post en de andere die ermee te maken hebben maar beter kan deleten? Ik zou niet weten waarom. Mijn hoofd is opgeruimd, er blijft niks van over, daarvoor moet ik het al zeker niet doen.
    Het is niet dat er een hele close en hechte band was, het was iets pril wat nog niet veel voorstelde. Het had potentieel, laat het ons zo stellen.
    Ok, nu staat die post hier over mijn inner thoughts van toen. Nu het geweten is dat het niet tot een relatie is gekomen lijkt dit postje inderdaad wat genant en belachelijk. En toch vind ik het niet nodig om het te “vernietigen”.
    Mijn replieken op de reacties van lezers verduidelijken waarom het niet tot een relatie is gekomen: we zitten elk op een andere golflengte, we hebben een ander “doel” omdat we elk in een andere fase zitten. Ik wil me settelen, ben de fase van ’t vrijgezellenleven voorbij en wil en kan dus niet meegaan met zijn beleving. Hij zit pas in de fase waarin settelen niet echt hoeft, hij wil zich eerst vooral nog kunnen smijten. Compleet verschillende golflengte op dat vlak en dus onmogelijk te combineren.

    @zapnimf
    Ik weet wat je bedoelt, en je hebt misschien wel gelijk. Maar hey, het staat heel erg duidelijk op mijnen blog dat ik een wentelteef ben hé…

Wat denk jij hierover?

