Functionaliteitsmankement

Geplaatst op: 6 november 2008 door margogogo in Uncategorized

printerEen stevige twee ½ maanden geleden schafte ik mij een All-in-one printer aan. Zo eentje waarmee je kan printen, scannen en kopiëren. Wree handig, als je graag print, scant en kopieert.
Vorige week heb ik het ding pas voor het eerst in al zijn functionaliteit kunnen gebruiken. Straf hé?

Wat voor een halve gebelde wacht er nu 2 maanden om een nieuw masjien te gebruiken? Ikke. Maar ’t ligt niet aan mij, ’t ligt aan al d’andere.
Nee, ik breek dat gerief niet af want ik weet toevallig dat erreurkes en mankementjes nu eenmaal bij de machieneriebranche horen.

Wat was er nu gebeurd.
Awel, niks. Na alles als een echte professionele amateur te hebben opgeladen en geïnstalleerd deed dat spul niks. Niks, nada, rien, nothing nul de botten.
Scannen deed hij wel, en nog geweldig rap en schoon ook, dat wil ik er toch wel efkes bijzeggen. Aja, als’t goed is moogt ge’t ook zeggen, toch?
Maar printen of kopiëren, nee, dat was net iets te veel gevraagd van een splinternief machien.

Allez zeg, wat is da nu voor iets. Ne mens vraagt zich dat in zo’n geval al eens af, niewaar?
Bij de pakken blijven zitten is ongelooflijk gemakkelijk maar ’t moet toch niet te lang duren want voor zover ik weet schiet je daar geen bal mee op. Dus maar naar de Support Helpdesk gemaild en properkes uit de doekjes gedaan wat er aan de hand printer was.

Een flink uit de kluiten gewassen week nadien kreeg ik een mailtje terug, waarin ze zich verontschuldigden voor het laattijdig reageren en blablabla, met daaronder een lijstje van gegevens die ik moest opzoeken en hen doorsturen teneinde te kunnen vaststellen wat het mankement zou kunnen zijn.

Allez hup, ik kan dat, ik ben nogal handig in dat soort dingen. Soms.
Meteen alles wat ze vroegen netjes doorgestuurd, van dan af hopende op een vlotte afhandeling.

Een dikke week later kreeg ik hun reply in mijn meejlboks, met daarin het Eureka!-bericht: “…we stellen vast dat de kleurencartridge van uw toestel is beschadigd. We hebben de opdracht gegeven u een nieuwe cardridge toe te sturen. U zal deze binnen de 4 werkdagen ontvangen…”

Cool gasten, serieus. Al bij al een vlotte service. Mercikes.

Anderhalve week later zit er welgeteld nul pakketje in mijn bus. Mijn geduld wordt nu toch wel ietske te zwaar op de proef gesteld, dus stuurde ik dat mailtje waarin ze mij beloofden dat ik binnen de vier werkdagen een nieuwe cartridge zou ontvangen, nog eens naar hen door, vergezeld van een kleine subtiele hint dat ze er stilaan toch eens werk mogen van maken: “REMINDER”.

Hierop kreeg ik een lange week later weer dat standaardmailtje waarin ze zich verontschuldigen voor het laattijdig reageren en blablabla, met onderaan een PS: “we hebben nogmaals de opdracht gegeven om u een nieuwe kleurencartridge toe te sturen. U zal deze binnen de 4 werkdagen ontvangen”.

Cool gasten, serieus.

Een kleine week later kon ik nog steeds niks printen wegens nul kleurencartridge in huis. Dus nog maar eens de mail met REMINDER doorgestuurd, 2 keer na elkaar, dit keer vergezeld van een iets minder subtiele hint dat hun service op niks trekt.

Vier dagen nadien: een pakje in mijn brievenbus.
Huh? Wat zou daarin zitten?
De nieuwe kleurencartridge rappekes op zijn plaats geduwd in de printdoos, een foto van smurf ingescand en een kleurrijk Halloweenkaartje ineengebokst.
Amaai, sjieke dinges. Op ’t scherm toch. Maar nu….en toen….en dan…what goes in must come out… handen aan de knop en PRINT!   PRINT ZEG IK!

Ineens zet de printer zichzelf in gang, en ’t gaat vooruit. Het gaat verbazend goed vooruit. Hij printte het kaartje in al zijn kleurigheid af, zonder strepen, zonder vlekken, gewoon deftig en al even sjiek als op het scherm.

Cool gasten, serieus.
’t Is genen brol, als alles functioneert.

reacties
  1. elke schreef:

    Ik begin ook altijd mijn mails met excuses voor het laattijdig reageren. Als ik reageer. Vandaag 47 mails geopend en bijna alles weg kunnen smijten. Als je het lang genoeg laat liggen lost alles zichzelf op. Hoewel dat in jouw geval niet het geval zou geweest zijn, vrees ik ;-) (oh, laat mij er nog een vette gele bol tegenaan gooien, zeg! :-D )

  2. Margo schreef:

    Neeje, ’t had zichzelf niet opgelost hier. Tenzij…nee, laat maar.

    Ik ging je net een mailtje sturen…zal het dan maar zo laten, je smijt ze toch allemaal in de vuilbak. :-) :-) :-) :-) :-) :-)

  3. Margo schreef:

    :-)

    was er nog eentje vergeten…sorry

  4. tromboone schreef:

    Had je papier ingestoken?

  5. elke schreef:

    Jouw mailtjes smijt ik niet weg, hoor. Alleen die van ’t werk :-D
    ;-)
    :-/
    :-(
    :-p
    En nu ben ik uitgeput.

  6. elke schreef:

    Oh, djuu, ’t zijn niet allemaal van die gele geworden…

  7. micheleeuw schreef:

    Hier is het ook zo : de eeste keer gaat het niet, de tweede keer gaat het van de eerste keer ! ;-) Wij hebben ook zo’n toestel het heeft ook een tijdje geduurt voor we wisten hoe het allemaal moest, moest de nodige discussies, natuurlijk.
    Gelukkig is het nu goed en kan je scannen/printen/ kopies nemen naar hartelust ! Veel plezier !

  8. Stef Flater schreef:

    Dat soort printers worden al eens in ‘den Aldi’ of ‘den Lidle’ verkocht. Mij vangen ze daar niet mee. Hoe goedkoper de printer, hoe duurder de inkt. Voor het weinig dat ik print, heb ik voorlopig geen printer nodig. Zo’n multifunctioneel machine is wel handig … als het werkt natuurlijk. ;-)

  9. Martine schreef:

    Techniek is geweldig! Erg handig als alles werkt!

  10. micheleeuw schreef:

    BTW Ik heb je getagd !

  11. Margo schreef:

    @ tromboone
    Du-uh. Zijt ge echt zo lomp of doe je erom?

    @ elke
    Die gele bollen kunnen serieus tegenwerken hé, WEG MET DIE HANDEL, zou ik zeggen

    @ micheleeuw
    Yep, ‘k heb er al toffe dingen mee gedaan, nu dat em marcheert moet ik ervan profiteren he

    @ Vanwaar ze komen maakt op zich toch niet uit? Hetzelfde merk en type staat ook in de gespecialiseerde detailhandel te koop, aan het dubbele van de prijs dan. De inktcartridges zijn even duur. I don’t see your point really, Stefke

    @ Martine
    Just. ook ervaring mee?

    @ micheleeuw
    Ik weet het, mercikes. Tagje reeds aangenomen en er mijn ding mee gedaan.

Wat denk jij hierover?

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s