Smurf heeft smaak

Geplaatst op: 31 oktober 2008 door margogogo in Life, Smurf

 

Afwassen behoort niet tot mijn favoriete bezigheden maar ik kan daar niet onderuit natuurlijk, iemand moet hem doen.

Terwijl ik gisteren bezig was met dat karweitje zette ik een CD op, kwestie van het afwassen een beetje aangenaam te maken. As if that’s possible.

‘k Had er goesting in: Depeche Mode, the best of.

Bij het nummer “Everything Counts” gaf smurf ineens een ruk aan de volumeknop en riept:

Mama, is dat de radio?”

Neen smurf, da’s een CD, en zet het anders misschien nog wat luider, ze horen het niet in Aalst”

Waauw, zo toffe muziek!”

Allez smurf, meen je dat nu? Da’s muziek van minstens 25 jaar geleden!”

Oei, dan zijn die meneren al dood?”

“Neenee, ze leven nog. De zanger is maar 6 jaar ouder dan ik, hoor”.

“En zingen ze nu nog?”

“Yep, ze geven nog steeds heel veel grote concerten overal ter wereld en ze maken nog altijd nieuwe liedjes”

Cool! Ik vind dat echt toffe muziek, mag ik die CD hebben voor op mijn kamer?”

Je mag 10 keer raden”

“…nee zeker…?”

Juist”

Het bleef verdacht stil in huis… toen ik ging kijken wat hij aan het uitsteken was zag ik hem liggen, languit in de zetel. Hij lag op zijn gemakske te genieten van de rest van de CD.

Moet een kind van 9 niet staan jumpen op bosjgedreun of zoiets, eigenlijk?

reacties
  1. elke schreef:

    U wou een antwoord op uw vraag?
    ‘Neent!’
    ;-)

  2. micheleeuw schreef:

    Dat ‘jumpen’ is al op de terugweg, werd mij gezegd. Het is niet de eerste keer dat ik hoor dat de kinderen houden van de muziek van de ouders.

  3. Daniel schreef:

    Depeche Mode op 9-jarige leeftijd, da’s wat jong om ongelukkig te worden toch? Al heeft jouw smurf verschrikkelijk veel smaak!

  4. zeezicht schreef:

    Mijn zoon hield op die leeftijd van Glenn Miller en muziek van Charles Chaplin, dat is zelfs nog van voor mijn tijd.

  5. fotomart schreef:

    L’histoire se répète

  6. vandepotgerukte schreef:

    Mijn zoon houdt al sinds zijn zesde van Jazz. Ik was zo slim om hem mee te nemen naar een concert van Toots Tielemans toen deze hier langskwam.
    Laat hem toch uw cd’s een dagje op zijn kamer houden!

    Was getkend

  7. losseflodder schreef:

    Hé, da’s toch super! Ik heb er hier één rondlopen die gek is op Bob Marley. Ik verkies eerlijk gezegd toch Depeche Mode.

  8. Margo schreef:

    @ elke
    ‘k Dacht van wel, als ik die gastjes van zijn klas bezighoor…
    Maar eerlijk, smurf kan daar ook wat van, van dat jumpstoempgedoe,…gelukkig kan hij “mijne muziek” ook goed smaken. Ik verschiet telkens weer hoeveel liedjes uit StuBru’s Afrekening en Hotlist hij mee kan…euh…zingen.

    @ micheleeuw
    ‘k Weet het, ’t is al geminderd, een chance want ‘k vond het redelijk irritant en belachelijk, maar ja, dat vond ik van dat hakken en kappen en wat is’t allemaal ook. Niks van dat up-tempo beat beuk boenk-lawaai heeft me ooit kunnen bekoren.
    Maar goed, ’t ging over mijne muziek en het feit dat mijne smurf daarin volgt, wat ik heerlijk vind, uiteraard.

    @ Daniel
    Huh? Wie wordt er ongelukkig van Depeche Mode? Zware zwarte depri muziek kan en mag je DM niet noemen, vind ik, daar zijn andere bands voor.
    Maar je mening dat smurf smaak heeft deel ik wel, helemaal en volledig totaal dan nog.

    @ zeezicht
    Da’s nog straffer da!

    @ vandepotgerukte
    Niet nodig om hem op zijn kamer mee te nemen, hij legt hem hier in huis gewoon telkens op…en mama is daar ook content mee, aja.

    @ fotomart
    Inderdaad, history repeats itself. Great that is, indeed.

    @ losseflodder
    Bob Marley gaat er bij mij ook wel in, reggae kan, al vind ik ska nog een heel pak beter.
    Goeie smaak ook, jij.

Wat denk jij hierover?

