Efkes zeggen

Geplaatst op: 29 oktober 2008 door margogogo in Varia

Op SveN zijn blog las ik net het volgende stukje dat past in zijn originele blogthema “Alfabet Der Mensen”. Daarin omschrijft hij kenissen, vrienden, collega’s en leerlingen uit zijn klas die hij vermeldenswaardig vindt. De letter “R” werd zojuist afgerond. 

Toen ik dat stukje las dacht ik gelijk terug aan wat hij schreef op 2 april, toen bij de letter “M”.

M-go*
Nog een oud-leidster, die ik als kind heel erg bewonderde om haar franke mond en haar schijnbare gezapigheid. Intussen een collega-blogster die het nogal eens met mij oneens is.  Heeft een geweldige zoon dus moet ook een geweldige mama zijn.

Ge moogt allemaal zeggen wat ge wilt maar ik vond dit een wreed schoon compliment! Vooral dat laatste zinnetje. 

* M-go is de ksa-schrijfwijze van mijn naam, op menig taplijst terug te vinden, mochten die bewaard gebleven zijn

reacties
  1. fotomart schreef:

    En of!, dat dit een compliment is!

  2. SveN schreef:

    Geen woord van gelogen hoor!

  3. vandepotgerukte schreef:

    U bent rijk. U hebt echte vrienden.

    Was getekend

  4. breeg schreef:

    Een heel mooi compliment! Ik sluit me aan bij Vandepotgerukte, u bent inderdaad rijk. ;-)

  5. micheleeuw schreef:

    Zo denk ik er ook over.

  6. veerle schreef:

    Dat geloof ik dat dat een compliment is!
    Iets om in te kaderen en boven je bed te hangen.

  7. elke schreef:

    Franke mond? Gij?
    En verder, schoon compliment, inderdaad.

  8. Margo schreef:

    @ fotomart
    Yepyep, zoiets krijg je niet elke dag, hé?

    @ SveN
    Uw mensenkennis is uitstekend! :- )

    @ vandepotgerukte
    @ breeg
    @ micheleeuw
    Eigenlijk ben ik nog rijker, ik heb ook nog echte kennissen.

    @ veerle
    Da’s een idee

    @ elke
    Ok, volgende keer als we op zwier gaan zal ik eens efkes mijn franke toot opzetten, is’t goe? :- )

Wat denk jij hierover?

