Tag attack

Geplaatst op: 25 oktober 2008 door margogogo in Varia

“‘k Heb nen blok hout naar uwe kop gesmeten”, zeiden ze vroeger.
Tegenwoordig noemen ze een estafettestokje “a tag” en zijde getagged voordat ge’t weet.

Deze kreeg ik van breeg en van micheleeuw

“Shock the world with 6 unspectacular quirks of nobody else than your lovely self”
Mention the tagrules in your blog without the slightest adaptation.
Tag 6 other bloggers by linking them.
Leave a comment on each of these bloggers’ wonderful blogs to bring them the good news they’ve been tagged.

1. In mijn woonst bevinden zich 4 items waarop ik het uur kan aflezen: 1 klokradio in de slaapkamer, 1 staand uurwerkje in de badkamer, 1 wandklok tegen de muur van de living en 1 uurweergave op de display van de videorecorder.
Alle vier staan ze 10 minuten voor. (de klok in mijn auto ook trouwens)
Vroeger gaf dat een schrikeffect, zo van “shiiiiit, is’t al zo laat?!”
Dat effect is al jaren weg en ik kom overal te laat of ’t scheelt niet veel, en toch krijg ik het niet gedaan om ze op het exacte uur te zetten.

2. Als ik in een restaurant of een café of eender waar aan een tafel moet gaan zitten zal ik me bij voorkeur altijd een plaatsje zoeken in een hoek of met mijn rug tegen de muur. Als ik beweging “voel” achter mij word ik zenuwachtig en ongemakkelijk. En ambetant. En slecht gezelschap.

3. Ik ben zot van waterijsjes. Mijn fovorieten zijn die Rockets met al die kleurtjes. Als ik een doos van 12 stuks in huis haal zijn die dezelfde dag nog op. Smurf vind dat ik overdrijf met zijn ijsjes.

4. Als ik ergens mijn weg moet zoeken zet ik de muziek in mijn auto af, alsof ik dan beter kan luisteren langs waar ik moet.

5. Nu iets voos. Ook al is’t niet goed voor de maag, ik kan vreselijk hard en luid boeren. Elke man mag het tegen mij opnemen, ik zal winnen. Niet dat ik er trots op ben maar toch, ik ken niet veel vrouwmensen die dat kunnen. Geen enkele eigenlijk. Denk nu niet dat ik een zwijnenzeug ben, ik doe dat nooit in het openbaar. Alleen thuis zo eens, als ik alleen ben. Ik ken de basis der beleefdheidsvormen.

6. Veel jaren geleden ben ik geopereerd aan mijn knie, waar een aangroeiingetje van het kniebot werd verwijderd. Daar heb ik sindsdien een heel klein littekentje. Wie daar toevallig tegenkomt of er nog maar naar wijst heeft heel veel kans om in contact te komen met mijn eerste reflex: een klinkende oorveeg. Beetje gevoelig plekje, denk ik. Heb dat ook met mijn achillespezen: do not ever touch them!

Zo, u bent weer allen heel wat wijzer geworden. Voor meer nuttige info en weetjes: go away.

Volgens de laatste stap in de rules moet ik deze tag doorgeven aan 6 medebloggers, dus:

Beste 6 medebloggers,
Gratis mee te grissen: 1 tag to trek your plan with.

reacties
  1. fotomart schreef:

    Over punt 4 wil ik wat kwijt. Naar de weg luisteren is misschien wat overdreven, maar door het lawaai te bannen kan je je beter concentreren. Tijdens moeilijke momenten bij het autorijden wil ik ook geen gepraat van medereizigers in de auto. Daar word ik te veel door afgeleid en dan word ik een gevaarlijk chauffeur.

  2. micheleeuw schreef:

    Ik heb ook niet graag dat er achter mij mensen passeren.
    Dat weten we nu ook weer, zie. :-)

  3. Margo schreef:

    @ fotomart
    Inderdaad, ’t gaat erom dat je je moet concentreren en dan wil je door niks om niemand afgeleid worden. ‘k Wist dat ik niet de enige was die zo ineenzit.

    @ micheleeuw
    Ah, jij moet ook controle hebben over de ruimte waar je je bevindt?
    Ambetant hé?

  4. zeezicht schreef:

    Ik denk dat meer mensen met de rug naar de muur gaan zitten. Dat schijnt een oerinstinct te zijn, want zo konden we de vijand zien naderen en niet aangevallen worden in de rug. ;-)

  5. Margo schreef:

    @ zeezicht
    Dat zou wel kunnen maar alle mensen die ik ken en waarmee ik omga zetten zich gelijk waar, dat maakt gewoon niet uit. Ik ken er geeneen die echt mottig wordt. Het gaat erom dat ik onrustig word en zelfs ongezond, ‘k denk niet dat er zo nog veel mensen zijn. Gelukkig maar.

  6. vandepotgerukte schreef:

    Behalve plekjes waar U vooral niet wil aangeraakt worden kan ik mij voorstellen dat het omgekeerde ook waar is.

    Was getekend

  7. elke schreef:

    Ha, vandaar dat je zo rap in een hoekje kroop…

  8. Margo schreef:

    @ vandepotgerukte
    Yep, zo is dat. Aan mijn oorlelletjes bijvoorbeeld.

    @ elke
    Meestal vraag ik dat aan mijn gezelschap, of het geneert dat ik in een hoekje kruip, rugjes warmpjes tegen de muur.
    Sorry dat je’t via mijn blog moet horen zeggen :- )

  9. SveN schreef:

    De etiquette vraagt dat je de dame met het aangezicht naar de ‘gelagzaal’ laat zitten. Als je dus met een man op stap bent, zou je niet moeten vragen in het hoekje of tegen de muur te mogen zitten, hij zou dat zelf moeten aanbieden :-)
    Als je dan de mensen goed kan observeren, wordt het een ‘gelachzaal’.

  10. elke schreef:

    Beste SveN, ik ben geen man, hé…

  11. Margo schreef:

    @ SveN
    Volgens de etiquette… hm, dit etiquetteke kende ik nog niet, ’t is wel goed om weten voor als ik nog eens met een man ga tafelen.
    “Ik zit daar, dat moet van de etiquette!”
    (gelachzaal…goeie!)

    @ elke
    Zijde zeker? :- )

  12. elke schreef:

    Toch niet in lijf, neen. In hersenen bijna. Ik kan kaartlezen, jawel. :-)
    (en gelachzaal, dat hebben wij hier al plannen gelezen. Echt!)

  13. ili schreef:

    in een uiterst wetenschappelijke studie ‘waarom zetten vrouwen de radio uit bij het parkeren’
    is gebleken dat achtergrond lawaai de vrouw stress bezorgd en afleidt en dan kwam er een holbewoner theorie die ik al niet meer weet.. heb het gehoord op de radio, en moest parkeren ;-)

  14. zeezicht schreef:

    Aha, maar dit is een oude tag.
    De nieuwe vraagt zes kwinkslagen van jezelf… :-)

  15. Margo schreef:

    @ elke
    Op en top een echte madam, zo zot als een draaideur, maar wel een madam. Je moet mij niet overtuigen want ik weet dat van eigen ziens.

    @ ili
    Die uiterst wetenschappelijke studie steunt op waarheden als koeien, ge moogt gerust zijn. En dat vervolg van de holbewonertheorie, dat kan ik je wel efkes doorsturen hoor, mocht je het je willen herinneren. Heel waar ook, wat die theorie zegt.

    @ zeezicht
    Awel, ik heb zo eens rondgesnord tussen het blogvolk en ik zag het eigenlijk net dat er een verschilletje opzit qua bedoeling tussen de 1e en de 2e tag.
    A quirk is geen kwinkslag maar de rest van de reglementen compleet en krak hetzelfde. Naar mijn mening is die nieuwe/andere tag in en rond blogsaland verzeild geraakt door iemand die de Engelse “quirks” verkeerdelijk heeft vertaald naar “kwinkslagen”. ‘k Zal nog zien of ik wat kwinkslagen ofte geestige uitspraken bijeen kan sprokkelen.

Wat denk jij hierover?

