Proeverijerie

Geplaatst op: 16 september 2008 door margogogo in Varia

Zondag was het proeverij in ons dorp. Ge weet wel, waar bakkers, snoepproducenten, hobbykoks en lokale middenstanders hun waren aan de man (en vrouw) brengen en waar de lokale harmonie de sfeer muzikaal mag opfleuren. Vinden ze zelf toch.
Die warme gezelligheid, dat heb je nog in een boerendorpje als het onze. Ook al ga ik al eens graag naar ’t stad, zo’n dorpsgebeuren vind ik toch nog iets meer charme hebben.

Het weer was ideaal: een warme zon met een heerlijk frisse bries. Soms iets té fris, maar daar durf ik niet over zagen.
Ik kon de gezelligheid van ver al snuiven. Heerlijk, die geur van verse met zo’n antieken wafelijzer op het vuur gebakken wafels. Ik had mij bijna zo’n wafel gekocht maar opteerde toch maar voor een vettige zwarte pens met mosterd en ajuin. Tja, als ik kan kiezen…

Tussen de aangename drukte door ben ik een paar keer goed verschoten. Ik heb er nogal wat mensen gezien van vroeger, van op school en van in het uitgangsleven, gasten die ik in geen jaren meer had gezien. Oúd dat die geworden zijn zeg, en lélijk!

Veel bekende gezichten tegengekomen dus, en familie, en een pak oud-leiding vrienden natuurlijk, met wie ik uren op de stand van KSA heb rondgehangen.
Zij hadden een toog gesjord waarover menig drank geschoven werd, waaronder een biertje waarvan ik niet eens wist dat het bestond: Vedett White.
‘k Heb er 2 geconsumeerd en alle twee bijzonder lekker bevonden.
Het is geen Hoegaarden maar hij gaat bij mij toch een heel pak vlotter binnen dan Dentergems of Brugs Tarwebier.

Meneer de Financieel Directeur van de brouwerij waar ze o.a. Vedett brouwen is een dorpsgenoot en al vele jaren een goeie kameraad. Hij kwam ook een pintje pakken op de proefstand van KSA en werd er hartelijk verwelkomd.

“Awel, meneer den directeur, gij moet da nekeer nie zeggen dat ge in ’t geniep ne witten brouwt? Wanneer waart ge van zin om mij dat te laten weten? Hoelang bestaat dat vocht al intussen? Sinds 1 juni (of juli, kweetniemeer)? Zijt ge’r u van bewust dat dat hier door niemand geweten is? Niemand van ons *ik wijs naar alle vrienden aan de tafel en verder door naar de rest van de menigte op het dorpsplein* wist hier iets van. Scheelt er iets met jullie promotie- en marketingstrategiekes jongen? Of wou je de introductie van dit nieuwe vocht speciaal als primeur houden voor deze proeverij misschien? Wel geen goeie zet qua commercie dan, gezien het omschreven wordt als “een stevige dorstlesser”. ’t Is bijna wínter man!”

Altijd leuk om zo eens goed van mijn klink te maken. Tegen hem mag ik dat, hij kent mij.

Bij deze dus efkes benadrukken dat de witte Vedett wreed te drinken is.  Ja, se, als hij geen reclame maakt dan doe ik het maar. Op mijn blog, een veelgelezen en ernstig geapprecieerde blog waar reclame maken voor een nieuw product geweldig veel zal uithalen.

reacties
  1. Rigel schreef:

    Ik wist het wel!
    Maar ik heb dan ook mijn eigen bronnen binnen die brouwerij.
    Niet zo hoog in de hiërarchie, maar die mensen weten tenminste met wat hun bedrijf bezig is ;-)

  2. breeg schreef:

    Als ik hem hier ergens vind, ga ik hem toch ook eens proberen.
    Zeg enne… hoeveel betaalt diene kameraad directeur u voor deze reclame-blogpost ? :-)

  3. Elle schreef:

    Ja ik heb hier ook een witte Vedette lopen maar ik wist niet dat er ook een vloeibare versie is.

  4. fotomart schreef:

    Hewel, zo gauw ik de kans heb ga ik diene witte ne keer proeven.

  5. vandepotgerukte schreef:

    Hoeveel alcohol zit erin! Dat is toch wel een belangrijk detail.

    Was getekend

  6. micheleeuw schreef:

    Meer dan 18200 hits : dat kan toch al tellen, hoor. ;-)
    Geef mij maar een Rodenbach en neem jij nog maar zo’n nieuwe. Santé.

  7. zeezicht schreef:

    Helaas ik drink geen bier, maar zo’n dorpsgebeuren klinkt geweldig gezellig. Vroeger heette dat Vlaamse Kermis.

  8. Margo schreef:

    @ Rigel
    Proficiat met je eigen bronnen, die zijn blijkbaar veel beter dan de mijne.

    @ breeg
    Mijn spaarpotj dikt flink aan dankzij deze subtiele reclamestunt, ’t zal nogal nie zijn!

    @ Elle
    Aja, maar draagt jouw Vedette ook een mooie schuimkraag?

    @ fotomart
    Doe dat, drink er maar eentje op mijn kosten!

    @ vandepotgerukte
    Persoonlijk vind ik dat niet interessant om weten eigenlijk maar omdat je’t zo lief vraagt: 5,5% zit erin geloof ik.

    @ micheleeuw
    Waar gij allemaal op let Mich, maar toch bedankt om het mij even te laten weten.
    ’t zijn er intussen al 18433 trouwens. Geen idee wat die hier allemaal te zoeken hebben.
    Ze zouden al serieus straf gerief moeten brouwen willen ze jou van de Rodenbach helpen :- )

    @ zeezicht
    De cola en het plat water waren ook lekker hoor, zeezichtje.

  9. zapnimf schreef:

    Whoehaaahaahahaha. “Oud dat die geworden zijn zeg. En lelijk.”
    Gij hebt dat dus ook.
    Gelukkig ben ik voor mezelf milder.

Wat denk jij hierover?

