Zonnefris

Geplaatst op: 13 september 2008 door margogogo in Varia

 Eindelijk, frisse lucht! 
Da’s geniéten jong, echt. 
Heerlijk dat ik eindelijk weer mijn bloot vel kan bedekken. 
Dat voelt goed, zo weer wat stof op mijn lijf. Stof, as in fabric, niet as in dust, mocht je zo onnozel zijn om dat te denken.
En laarzen en botjes en kousen over mijn voeten, wat heb ik dat gemist.
Mijn humeur stijgt als de buitentemperatuur daalt, was u daarvan al op de hoogte?

Ow, zo boos kijken. Er komt bliksem uit je ogen en stoom uit je oren.
“Hoe kan een normaal mens nu uitkijken naar de herfst, naar de kou, daar moet toch wel meer dan 1 hoek af zijn!” Ik hoor het je tot hier denken.
Niet te geloven hé?
Ok, ik geef toe, er is een hoek af.

Guess what. Eigenlijk hou ik wel van de zon.
Lap, alweer een hoek af.
Nog 2 te gaan. Gesteld dat het er 4 zijn als je geheel normaal bent.

En toch is het waar, ik hou van de zon. Niet altijd, maar zo bij momenten kan ik de zon wel smaken.
Als ik een dagje naar zee ga bij voorbeeld, dan mag het zonnetje schijnen voor mijn part. En voor smurf zijn part, of course.
Of als ik op reis ga, dan ga ik de zon ook niet uit de weg, dan zoek ik ze op.
Ik trek altijd zuidwaarts als ik op reis ga. Behalve die keer toen ik naar Noorwegen ging in november, toen niet.
Doorgaans ga ik altijd naar zonovergoten oorden, voor de zon. En voor het lekkere eten. En drinken. En voor de gezelligheid en voor dat eens-ergens-anders-zijn-dan-thuis-gevoel.

Oei, doet dit je met weeemoed terugdenken aan uw prachtige reis van deze zomer?
Goh, dat gaat toch altijd snel voorbij, hé, verdorie toch, dat affeceert.
Die zomermaanden, de zon, de warmte, de vakantie, de dagjes naar zee, die citytrip, die midweek centerparcs,… ’t is alweer afgelopen zie.
Rap hé?

Straks ga ik de deur uit met een laagje stof over mijn huid en met kousen aan mijn voeten. En die voeten steek ik met heel veel graagte in mijn laarsjes. Dat maakt mij content.
En ik wou mijn contentement met u delen.
Toch lief van mij hé?

reacties
  1. Patrick schreef:

    Hoge hakken en netkousen? U begrijpt mijn fantasie? U wel?

  2. zeezicht schreef:

    Wanneer we een hele warme zomer gehad hebben, kan ik die lichte kleding ook soms beu worden. Maar dit jaar is het toch een beetje anders.

  3. micheleeuw schreef:

    Ik heb mijn zomerkleren ook al opgeborgen, de helft heb ik niet aangedaan wegens niet warm genoeg. Ik moet mijn bottekes nog kuisen dus ondertussen nog met sandalen met sokjes. Maar je hebt gelijk : ook de herfst heeft z’n scharmes : niet meer moeten ‘bruin’ zijn, geen benen meer scheren, minder eelt aan de voeten, … Hoera ! ;-)

  4. Margo schreef:

    @ Patrick
    Nope, totaal geen idee how on earth netkousen iemands fantasie kunnen zijn. Tenzij carnavalisten, dan begrijp ik het wel.

    @ zeezicht
    “’t Is vandejaar écht gene zomer geweest” is een veelgehoorde uitspraak. Maar toen het 27, 28, 30 graden werd kroop iedereen naar binnen voor de koelte…I don’t get it. (merk de vettige knipoog hé, lieve zeezicht)

    @ micheleeuw
    Wat je daar opsomt zijn ook voordelen aan de friste ja, nu je ze zo opsomt :-)

  5. Patrick schreef:

    I cant get no…………..+ girls reaction

  6. veerle schreef:

    Ik kan ook genieten van de herfst met… mijn bottekes aan, maar die zon die mag wel schijnen!

  7. elke schreef:

    ewel, ik dacht vanmorgen nu toch wel juust hetzelfde voor wat betreft de herst. Wat betreft de zomervakantie, daar ben ik nog niet uit.

  8. fotomart schreef:

    Ja hoor, je bent ontzettend lief! Maar ik ben wel content geweest deze zomer,. Massa’s geld heb ik uitgespaard. omdat ik niet naar de zon getrokken ben maar in ons landje gebleven ben. Dat heeft zijn voordelen. Ik heb weinig gezweet, die deo’s had ik dus niet nodig. Ik heb geen zonnecrème moeten kopen, en liep er bijgevolg niet vettig bij. Ik kon op mijn zuidelijk gelegen terras zitten zonder weg te smelten. Nieuwe zomerkledij was ook niet nodig. Meestal volstond mijn wintertrui. Ik heb mijn terrasplanten niet moeten gieten. Hoeveel water zou ik daar niet mee uitgespaard hebben. Het was ook niet nodig om 3 keer per dag te douchen. Nog meer water uitgespaard. Geen verteer op de anders onweerstaanbare caféterrasjes, maar lekker thuis onder een dekentje met een warme choco en wat lektuur.Heerlijk toch? En goedkoop!

  9. Chelone schreef:

    Oké, oké, je hebt ook een beetje gelijk. Zo’n tegendraadse mensen al jij moeten er ook wel zijn. Zo van dedie die in dit seizoen al overrealistisch worden.
    Maar geef me nog even de tijd om je te volgen en even lief te worden.

  10. zabrila schreef:

    Ik hou NIET van botten. Ik hou van zon op mijn blote benen en armen. Koesterend. Weldadig.
    Tja, ik zal weer moeten wennen aan fleecedekentjes, profielzolen en lange avonden…

  11. Margo schreef:

    @ Patrick
    Oei, je gaat er al bij zingen ook, waar gaat dat eindigen?

    @ veerle
    Aha, ik wist dat ik niet de enige was.

    @ elke
    Als ik u moet helpen om eruit te komen…give a yell, ok?

    @ fotomart
    Kijk eens wat een voordelen een Belgische rotzomer kan hebben. Bedankt om ze eens deftig op een rijtje te zetten, ik ben het helemaal met je eens.

    @ Chelone
    Take your time, my dear :-)

    @ zabrila
    Weete, ik zou ook graag willen zeggen dat ik hou van de zon op mijn blote benen en armen…koesterend…weldadig. Helaas, ik heb er het velleke niet naar. De zon is misdadig voor mijn huid.

Wat denk jij hierover?

