Te Pass en te onpass

Geplaatst op: 9 augustus 2008 door margo2 in Varia

We moeten nog niet zeggen dat we in het buitenland zitten als we een dagje in Wallonië vertoeven.  De Waalse kant van ons land heeft veel ferme plaatsen, ’t zou te stom zijn om dat te gaan afscheiden van de Vlaamse klei. Allez, ik vind dat toch.

Maar ik wijk af. Of nee, dat kan niet. Je kan niet afwijken als je nog niks gezegd hebt.  Eigenlijk wou ik niet echt iets vertellen, ik wou gewoon beweging op mijn blog. Ha!  En jullie allemaal nieuwsgierigweg komen kijken wat voor ongelooflijk interessants ik nu weer te vertellen heb. ‘K Heb u allemaal goe liggen, ja.

Maar ik wijk af.  Wat ik eigenlijk wou zeggen: ik ken iets fijns om naartoe te gaan als je eens niet weet wat doen op een wisselvallige zaterdag.  Je bent uiteraard vrij om je steendood te vervelen de ganse dag, maar mocht het nu zijn dat je toch eens wil buitenkomen, ga dan eens naar Frameries. Niet om ginder in t’ gras te gaan liggen maar om Het Pass te gaan bezoeken.  Een beetje creatieve actie kan nooit kwaad.

Vriendin Katrien en ik hadden afgesproken om vandaag met haar 3 kinderen en mijne smurf naar Technopolis te gaan. Op de allerlaatste nipper kreeg ik nog een mailtje van haar.  Ze had een beter idee, schreef ze. Ze had een alternatief dat volgens haar nog leuker zou zijn dan Technopolis en verwees me met een link door naar de site van Het Pass. En of ik dat zag zitten.

Mij goed, ik ben een gemakkelijke, en smurf is al naar Technopolis geweest dus voor hem mag het ook iets anders zijn. Voor smurf mag het eigenlijk vanalles zijn, als hij maar op zwier kan gaan.

Ik had nog nooit van Het Pass gehoord. Nu ik er geweest ben kan ik het iedereen aanraden. Het is er aangenaam, prettig, proper, leerrijk en plezant interessant. En het ligt middenin het groen, in een prachtige omgeving, omringd door glooiende heuvels en uitgestrekte weiden.

Meer wil ik er niet over kwijt, je moet dit wetenschappelijk avonturenpark zelf maar gaan ontdekken. Het is een fijne en educatieve daguitstap voor iedereen. Voor singles, verliefden, verloofden, getrouwden, gescheidenen, samengestelde gezinnen, gepensioneerden, schoolgroepen en voor kinderen, uiteraard. Voor iedereen dus, tussen de 3 en 103 jaar. Wie 2 of 104 is heeft pech.

reacties
  1. micheleeuw schreef:

    Je hebt mijn nieuwgierigheid gewekt …

  2. annava schreef:

    Fijn fijn, en heeft een kind van 3 daar echt iets te zoeken of zullen die daar geen bal aan hebben?

  3. elke schreef:

    Klinkt interessant. Om te onthouden.

  4. Margo schreef:

    @ micheleeuw
    Allez hup, je weet weer waar naartoe met je schat.

    @ annava
    Als het kind van 3 nieuwsgierig van aard is zal het zich daar niet vervelen. Er is bij voorbeeld een volledige “Kinderstraat”, toegespitst op de zintuigen van kleine kinderen vanaf 3 jaar. Men speelt er met kleuren en licht. De kinderen mogen alles aanraken, de texturen voelen. Er is een zaal vol plezante spiegels waarin ze zichzelf in verschillende vormen kunnen zien, er is een lange tunnel in blauw licht…heel plezant allemaal. Ook als ouder.

    @ elke en @ tijdtussendoor
    Opschrijven, anders vergeet je’t : -)

  5. zapnimf schreef:

    Watte kinderen? Gewoon voor mezelf. Ooit. Of Misschien. Het Pass… dat ga ik nog wel kunnen onthouden als het eens ter sprake komt.

  6. Margo schreef:

    @ zapnimf
    Als je er geraakt bent, ooit, misschien, laat het me weten he

Wat denk jij hierover?

