Sleepyhead

Geplaatst op: 18 juli 2008 door margogogo in Varia

Vandaag was voor mij toevallig het begin van een heerlijk lang weekend. Ik zeg wel toevallig omdat het niet gepland was dat mijn weekend vandaag al zou beginnen. Dat was pas voor morgen voorzien.

Ik heb me overslapen vanochtend.

Ineens schrok ik wakker. Wakkerschieten doe ik nu wel vrij dikwijls, om niet te zeggen dagelijks, in de week dan toch, om 7u40 ’s morgens om precies te zijn. Dan loopt mijn wekker af springt mijn klokradio aan, ziede.   Normaal gezien geef ik de snooze-knop dan een tik om hem het zwijgen op te leggen, waarmee ik mezelf nog 9 minuutjes de tijd gun om me uit te rekken, me nog eens goed in mijn donsdeken te wikkelen, me op mijn zij te draaien en nog efkes weg te snoozen soezen.

Nu was het net een mooi liedje op de radio en ik vertikte het om de snooze-knop een tik te geven. Ik draaide me op mijn linkerzij en genoot in stilte van “Estopendo” van Arsenal. 

Ik moet nog even serieus ingedommeld zijn want ineens schoot ik weer wakker en voelde ik aan mijn dikke teen dat er iets niet pluis was. Groggy van ’t verschieten bekeek ik de digitale cijfers op de klokradio, die nog steeds vrolijke deuntjes produceerde, en zag dat het dik over het uur was dat ik normaal gezien op mijn klokradio zie op een werkdag.

9u15. Oeioei, ik moest al een kwartier productief geweest zijn, eigenlijk, feitelijk.   Tja, wat doet een mens in zo’n geval? Bellen naar het werk.

Hey Sandra, goeiemorgen. Margo hier.”

Ha, Margo. Welk nieuws?”

Awel, ik heb mij een beetje overslapen, ik ben …geeeeuw…..net wakker.”

Ah zo, nu zijde uitgeslapen zeker?”

Neeje, nie echt, ik zou wel nog wat kunnen dutten eigenlijk, ben nog een beetje moekes. Wat denkt g’ervan als je mij een dagske congé opschrijft?.”

Doe maar, kruipt gij maar weer in uw beddeke, je baaldag is genoteerd.”

Voia, zo simpel is dat.  Nu moet ik er wel bijvertellen dat dat niet de algemene gang van zaken is. Je zou nog gaan denken dat ik een ambtenaar ben. Grapjeueueuh.

Het zit zo: deze zomer heb ik geen concrete vakantieplannen dus heb ik geen bepaalde verlofperiode doorgegeven. Ik neem gewoon zo nu en dan eens een dagje vrij, als het me uitkomt. Ziede?

Vandaag kwam het mij redelijk goed uit. Met zo’n groggy kop zou ik toch niet veel hebben uitgestoken.

Ik ben terug onder de wol gekropen en heb geslapen tot net tegen de middag. Shame on me? Niks van! ’t Heeft deugd gedaan, nàh.

Een frisse warme douche bezorgde me de opkikker die ik nodig had. Fit en monter maakte ik me een licht middagontbijtje klaar: een dikke vlezige tomaat, 2 sneetjes echte boerenhesp en een ganse bol mozarella. Yummy.

Pixie de huiskater zat al een hele tijd letterlijk met mijn voeten te spelen onder te eettafel, wat zoveel betekent als “hela, gij daar, ik daag u uit voor een spelletje “katjen achtereenzitterken”.  Smurf is daarmee begonnen. Die steekt wat uit met die kat, maar die kat heeft niks liever, aja.  Niks op tegen hoor, zo achter elkaar racen van de ene kamer door de andere is de ideale bezigheidstherapie, nu hij na zijn accident gedoemd is om dag en nacht in huis te blijven.

Is me dat vermoeiend zeg, spelen met je poes huiskater!

Na nog wat te hangen prutsen in huis, de Humo volledig te hebben verslonden, een mandje strijk te hebben gedaan, wat betalingen te hebben gehomebanked en alle nieuwe blogartikels te hebben gelezen, zit mijn vrije vrijdag er zo goed als op. Nu de avond nog. Die heeft zich hier intussen al goed ingezet, tijd voor nog wat horizontale ontspanning, met mijn raap voor den TV.

Morgen is er nog een vrije dag, en overmorgen nog één, en de dag nadien nóg één. Maandag vertrekt smurf op KSA-kamp voor 10 dagen, en ik moet zijn valies nog maken. Da’s dus voor morgen.

Of overmorgen.

reacties
  1. Ingelien schreef:

    Luieren kan wonderen doen in deze té drukke tijden!
    Rust roest niet denk ik;))

  2. breeg schreef:

    Kan wonderen doen, zo’n baaldag. Kan je de batterijen even serieus opladen, want voor je het weet ben je terug bezig jezelf weer voorbij te lopen… En Pixie zal het zeker niet erg gevonden hebben ;o)

  3. Daniel schreef:

    Zo’n zalige zorgeloosheid! De mooiste dagen zijn diegene die plots uit de lucht komen vallen, ongepland, verrassend, onvoorzien. Als opstaan met ‘Estopendo’ van Arsenal de vergrotende trap is, is opstaan met ‘Saudade’ de overtreffende trap ;-)

  4. Margo schreef:

    @ Ingelien
    Drukke tijden? Ik merk daar niks van. Echt, ik ken dat niet, drukte. Ik zorg ervoor dat ik niet moet onthaasten, zoals zovelen. Nope, voor mij geldt dat niet, echt niet.

    @ Breeg
    Zie hierboven, bij Ingelien. Voor mij bestaat er geen drukte, ik heb dat volledig uit mijn leven gebannen, da’s toch maar verkwisting van energie. Waar of niewaar?
    En nee, Pixie poes vond het bijlange niet erg dat baasje thuis was.

    @ Daniel
    Voila, jij zegt het. Zalige zorgeloosheid. Alles wat je zegt kan ik alleen maar bevestigen.
    “Saudade” is natuurlijk ook een bien nummer (de hele schijf is goed feitelijk).
    “Saudade” zou een ferme naam zijn voor een blog, vind je niet? :-)
    (ik had een donkerbruin vermoeden dat je de naam van je Grote Blog daar vandaan had gehaald)

  5. micheleeuw schreef:

    Sorry.
    Het kan wonderen doen, zo’n extra,gestolen, dagje. Weet ik uit ervaring. Moet zijn dat je het nodig had, zo eens lekker lang uitslapen.
    Geniet nog van het lange weekend ! ;-)

  6. Daniel schreef:

    @ Margo:

    Zeer interessante reply, Margo! Je donkerbruine vermoeden komt in de buurt, maar de naam is niet (alleen) te danken aan Arsenal. Je hebt mij nu wél een idee voor een nieuw logje gegeven. Daarin zal ik het waarom van de blognaam SAUDADE uit de doeken doen. Ik heb nog één brandende vraag voor je: waarom Grote Blog met hoofdletter en al?

  7. elke schreef:

    Ik had laatst hetzelfde voor maar ben als een zot naar het werk gefietst. Stom vaneigens, was beter blijven liggen…

  8. vandepotgerukte schreef:

    Een frisse warme douche?

    Was getekend

  9. Margo schreef:

    @ micheleeuw
    Dat was het, een “extra gestolen dag”. Dat klinkt ook veel mooier dan “baaldag”.

    @ Daniel
    Aha, ik gaf je een voorzet voor een logje? Graag gedaan, ik wist het niet eens.
    Je blog SAUDADE betekent veel voor je, en ik weet dat toevallig, vandaar de hoofdletters.

    @ elke
    Stom ja, heel stom! :-)

    @ vandepotgerukte
    Een warme frisse douche had ook gekund, ik geef toe.

  10. zapnimf schreef:

    Ik weet het, ik heb geen poot om op te staan met mijn halftijds jobke in het onderwijs, maar soms steekt het dat ik mijn baaldagen moet houden voor in het verlof. ;-)

  11. Margo schreef:

    @ zapnimf
    ’t Leven kan hard zijn hé, jonges toch :-)

Wat denk jij hierover?

