Wees gezeten

Geplaatst op: 5 juli 2008 door margo2 in Varia

Gisteravond ben ik door mijn bureaustoel gezakt. Baf, met heel mijn hebben en houden de grond op. ’t was best wel grappig, spijtig dat smurf er niet bij was om mijn valpartij te zien gebeuren. Hij zou plezier gehad hebben.

Die bureaustoel was eigenlijk een kinderding, ik kreeg die mee met de bureautafel die ik een paar maanden geleden aankocht op e-bay.  Ok, het hoekbureau is ruim en enorm stevig en zijn 30 euro waard, maar dat stoeltje, dat is brol. Met wat gevijs en gesleur dat stuk brol uiteengepleurd en naar ’t containerpark ermee.

Rechtstaand compjoeteren is redelijk vermoeiend. Een keukenstoel is ook niet echt ergonomisch en veel zin in knagende rugpijn heb ik niet, dus hoogtijd dus voor een nieuwe aanschaf.

Een beter tijdstip om door die stoel te zakken kon ik niet vinden, ’t zijn juist solden. Waar haal ik een goeie bureaustoel en waar zouden ze in solden staan? Even nadenken welke kant ik uitmoet voor andere boodschappen…is daar ergens een winkel in de buurt waar ik mijn gerief zou kunnen vinden?

Leen bakker, iedereen kent dat mens, of haar winkelketen toch. Daar moest ik passeren dus kon ik daar evengoed even gaan kijken.  Ik was nog niet binnen of ik zag al een ferme bureaustoel in de middengang uitgestald staan, met een knaloranje kaart erboven: SOLDEN: 69,00 EUR –> 40,00 EUR

“Aa, zienekerier, ne stoel in de solden”, dacht ik in mijn nopjes. Naar de andere stoelen heb ik niet eens meer omgekeken. Deze moest en zou het zijn. Perfecte grootte, perfecte kleuren (zwart/+grijs), perfect model.

Ik klampte de eerste de beste verkoopster aan en vroeg haar om die stoel even van zijn display naar beneden te halen. Ik wou die wel eerst eens uittesten, kwestie van de compatibiliteit van zitter versus mijn achterflank na te gaan. Soepel rollende wieltjes, zachte zitting en een stevige hoge rugsteun.  Verkocht!

Toevallig ben ik een nogal handige Harriëtte en stond het gestoelte op een kwartiertje stevig gemonteerd en wel onder mijn bureau. Zit dat ding comfortabel zeg!

Allez, er is er weer eentje dik content vandaag.

reacties
  1. beo schreef:

    Achterover in de zetel met de laptop vind ik veel ergonomischer… ;-)

  2. zapnimf schreef:

    Al sla je me dood, ik ben die ene die niet iedereen is… nog nooit van Leen Bakker gehoord, maar ik begreep de context toch! ;-)

  3. Daniel schreef:

    Elk nadeel heb ze voordeel, nietwaar? Dankzij die gemene valpartij zit je nu beter dan ooit. Alles loopt nu zo te zien op wieltjes ;-)

  4. micheleeuw schreef:

    Speciaal opgeruimd voor de foto ? Hier heb ik bijna geen plaats voor mijn glas en asbak ! ;-)
    Looking good !

  5. Kris schreef:

    Inderdaad: zo netjes! Het bezorgt me (voor vijf minuten) weer een goed voornemen.

  6. Margo schreef:

    @ beo
    Net geprobeerd met mijn uitrusting. Met een klavier, flatscreenscherm en diskdrive op mijn schoot in de zetel kruipen zit echt niet gemakkelijk

    @ Zapnimf
    Leenbakker en Giraffe…zegt u niks? Ze hebben nochtans leuke interieur- en andere hebbedingetjes

    @ Daniel
    Yep, eens goed op de grond botsen kan wonderen doen

    @ micheleeuw
    Nee hoor, ik hou van een opgeruimde cleane desk. Ook op mijn werk is mijn bureau leeg en netjes. Flink he?

    @ elke
    Nope, ik ben rechthandig, alleen met de PC-muis werk ik links. Dat komt doordat de muis links van het klavier lag toen ik de allereerste keer computerles kreeg. Had die muis rechts gelegen, dan had ik er rechtshandig mee leren werken.
    Nog een chance dat ze niet op de grond lag toen…

    @ Kris
    Ik kan echt niet werken als mijn werkblad vol ligt of staat met vanalles. Ik ben een freak grrrrrrrr :-)
    En? Is er al iets van je voornemen in huis gekomen?

Wat denk jij hierover?

