(Gedwongen) censuur

Geplaatst op: 5 juli 2008 door margo2 in Varia

Neem even de tijd om hetvolgende door te laten dringen en zeg me dan eens wat jouw mening hierover is.

Er staan nogal wat links in deze post maar eens je mee bent met deze story zal je me dat niet kwalijk nemen.

Op de blog van een persoonlijke kennis/vriend en medeblogger kwam het tot een schandalige toestand nadat hij een frustratie van zich af schreef.

Wie zijn site een beetje kent weet dat SveN een vlotte schrijfstijl heeft waarmee hij met kritische pen zijn ervaringen, frustraties en ergernissen verwoordt.  Als liefhebber van het woord kiest zijn woorden zorgvuldig en rijgt hij zijn zinnen vrijwel foutloos aan elkaar.  Al zijn schrijfsels zijn op zijn typische wijze neergezet en lezen als zoete koek. U moet maar eens gaan kijken lezen.

De essentie van het artikel waarover dit gaat werd door velen misbegrepen en uiteindelijk volledig uit zijn context gerukt en dat bleef niet zonder gevolgen. Hij heeft het van zijn eigen blog (moeten) verwijder(t)(en), vandaar dat de link je voert naar de blog van Aïda. Zij kon het artikel ook niet zomaar uit de blogosfeer laten verdwijnen en nam het op voor SveN.

De ons niet onbekende website Medium4You nam het artikel van SveN zijn blog en publiceerde het op hun website. Daar ontketende het een aanval van giftige en verwijtende reacties.

SveN schreef naar aanleiding daarvan een subliem stukje ter attentie van de venijnige reactieplaatsers.

De gevolgen die dat voor hem kreeg licht SveN hier toe.

Het is schandalig wat hem werd aangedaan door één omhooggescheten pinguin  !!!

Klotenon!

reacties
  1. zapnimf schreef:

    Ik heb dat allemaal gelezen en ook wel eens mijn wenkbrauwen gefronst. Niet leuk.

    Wat die kritieken echter betreft, dat hoort er nu eenmaal bij als je tegen schenen stampt. Ze weghalen en je proberen te verantwoorden (omdat het nu eenmaal jouw blog is), is iets wat ikzelf niet zou doen. Op mijn vorige blog vond er ook iemand het nodig om mij telkens een beetje op de man ipv de bal te pakken. Leven en laten leven en ondertussen je schouders eens ophalen, dat is een motto dat mij eerder aanbelangt.

    Als je onder je eigen naam blogt, haal je je natuurlijk meer risico op je hals. Ook iets om eens over na te denken misschien?

  2. micheleeuw schreef:

    Ik had het er NIET afgehaald ! Waarmee ze me ook bedreigden want als je gelijk hebt, heb je gelijk. Naar de pers en politiek ermee en eens zien wie dan gelijk krijgt.
    *razend van boosheid*

  3. zeezicht schreef:

    Wat ik weet van Sven is: plaats een reactie die hem niet bevalt en ze wordt verwijderd. Van lange tenen gesproken… zó scherp ben ik nochtans niet.

  4. SveN schreef:

    Volkomen fout, zeezicht: ik verwijder nooit reacties, enkel als het grove en anonieme beledigingen zijn. Check gerust: er staan nog heel wat reacties op mijn blog met mensen die iets tegen mij in gaan. Hoe komt u daar eigenlijk bij?

    (en als het te maken heeft met uw reactie van vorige week, die werd niet verwijderd, maar het artikel wel want dat was een oud artikel dat per vergissing weer opdook.)

  5. vroomshoop schreef:

    sensuur is met een c —–> censuur

  6. zeezicht schreef:

    @ Sven
    Als dat zo is, neem ik mijn woorden terug.

  7. elke schreef:

    Ik moet toegeven dat ik al eens goesting heb om goed mijn gedacht te zeggen maar dat ik mij inhoud om toestanden te vermijden. Misschien laf, kan zijn, maar ik heb het graag rustig. Wat niet inhoudt dat ik vind dat een ander zijn gedacht niet mag zeggen. In deze blijkbaar zeer terecht als ik het zo lees. Ik had mij in de plaats van de man in kwestie dood geschaamd maar blijkbaar denkt dat soort volk niet op die manier. Vermoedelijk ook de reden waarom ze zich zo gedragen. De blogger in kwestie dan van bovenaf gaan bedreigen vind ik er ferm over. En als het niet zo erg zou zijn, was het belachelijk.

  8. Kris schreef:

    Het Recht op Vrije Meningsuiting is blijkbaar voor interpretatie vatbaar. Ik hou van schrijfsels die eens lekker tegen de schenen schoppen of op de tenen trappen. Of ik het er nu mee eens ben of niet. Het brengt leven in de brouwerij. Er is meer dan genoeg saaiheid op deze wereld ;)

  9. blanche schreef:

    Misschien heb ik het verkeerd begrepen. Dit ging toch niet over al dan niet weghalen van reacties. Bij mijn weten waren er zelfs geen reacties van de betrokken instanties. Hoewel de poorten van het reactieluik wijd open stonden, kozen de betrokkenen niet voor een confrontatie maar voor een subtiel machtsspelletje. In dezelfde omstandigheden zou ik rap de balans maken. Wat had Sven te winnen als hij het artikel liet staan? De glorie van het niet toegeven. Wat had hij te verliezen? Veel en zelfs anderen met hem. Erg is dus niet dat Sven het artikel heeft weggehaald. Erg is dat er mensen zijn die macht misbruiken.
    Zou jij ermee naar de politiek stappen Micheleeuw? Er zal nog veel vis moeten gegeten worden vooraleer de politiek dit soort zaken zal rechttrekken, de druk kwam met name uit politieke hoek als ik het goed begrepen heb.

  10. Margo schreef:

    @ zapnimf
    Hij heeft dat artikel verwijderd op verzoek van en uit respect voor zijn werkgever. Die non was zo laag om zijn werkgever erbij te betrekken, in plaats van hem zelf te confronteren met haar ongenoegen.

    @ micheleeuw
    Voor de lieve vrede en het behoud van je job zou je ook wel doen wat je werkgever je verzoekt denk ik. Naar de pers gaan of de politiek inschakelen zou geen bal uithalen.
    Het gaat hier trouwens niet om gelijk of ongelijk, het gaat om een doodgewone mening op een blog zoals er duizenden hun mening geven over vanalles en iedereen.
    De reacties op zich vond SveN niet erg, in tegendeel, hij houdt wel van een stevig weerwoord. Het is de machtsstrijd die die non voert die schandalig en wraakroepend is.

    @ zeezicht
    Helemaal verkeerd, zoals je verder van sven zelf verneemt

    @ SveN
    Je stelt het duidelijk genoeg, ik hoef hier niks aan toe te voegen

    @ vroomshoop
    Bedankt voor de rechtzetting. Ik haal er die joekel meteen uit.

    @ elke
    Je snapt de essentie van de zaak. Toch iemand.

    @ Kris
    Dan zal jij wel genieten van Sven zijn blog!

    @ blanche
    De nagel op de kop!

  11. micheleeuw schreef:

    I stand corrected ! Ik had het niet helemaal begrepen. Toch zou die non vaak voor doorgesneden banden staan, vrees ik ! *loopt fluitend weg*

Wat denk jij hierover?

