Mega windy

Geplaatst op: 2 april 2008 door margogogo in Actueel

 scheet1.jpg

Ik kijk al eens graag naar VijfTV, of wijfTV, zo u wil, whatever.
“Leefwereld” belicht dikwijls mooie, aangrijpende, sterke, opvallende, merkwaardige doch altijd beklijvende onderwerpen.
Gisteren was het nogal…euhm…luchtig.
Het was een reportage over flatulentie.
Beter bekend als winderigheid.
Nog beter bekend als scheten laten.

U laat gemiddeld zo’n 20 scheten per dag.
Dat betekent dat u wekelijks zo’n 10 liter darmgas de lucht inblaast.
En dat met uw wellicht gewoon normale spijsvertering.

Nu zijn er blijkbaar uitzonderingen.
Mensen met een aandoening, bij voorbeeld een prikkelbare darm (BDS).
Die mensen laten zo’n 50 scheten per dag en meer.
Over deze mensen ging de reportage.

Het was medisch informatief en absoluut niet om mee te lachen.
Relaties gaan eraan kapot omdat het seksleven niet meer werkt, sommigen ontwikkelen agorafobie, anderen vallen in een isolement en durven nooit nog ergens naartoe waar andere mensen zijn…
Neen, het is echt geen lachertje.

Maar toch, ik ben meermaals serieus in de lach geschoten bij het horen van al die scheten.
Hoe begaan ik ook was met die arme stakkers, hun knallende kuchers, brommende broekbroebels en reutelende reetschuivers werkten op mijn lachspieren, ik kon er echt niks aan doen.

Ik kreeg er zowaar krampen van.

reacties
  1. vandepotgerukte schreef:

    Als ik het goed begrijp heeft U een scheet gelachen.

    Was getekend

  2. zapnimf schreef:

    Ik evenaar dat zonder ziekte.

  3. micheleeuw schreef:

    Ik liet er vroeger nooit. Ik neep en neep tot die terug naar binnen ging. Zeer ongezond, werd me gezegd. Nu durf ik, in de beslotenheid van mijn eigen huis, als eens eentje laten. Buitenshuis ga ik op het toilet zitten. ;-) Ik zou ook niet meer buiten komen, moest ik zo’n aandoening hebben, vrees ik.

  4. bobbyhimself schreef:

    lol… ook voor wat micheleew schreef… lol
    de Madame liet er in het begin van onze relatie ook geen. eerst dacht ik dat het uit een soort gène was maar ze deed dat niet, was haar antwoord. na een 2 tal jaar dacht ik bijna dat het abnormaal was. dat is na 4 jaar stevig verandert. :-) tot groot jolijt. we moeten er hartelijk om lachen steeds.
    nee wij zitten niet met BDS… :-)

  5. veerle schreef:

    Gemiddeld 20 scheten per dag? Amai, da’s veel.

  6. Thomas schreef:

    Morgen begin ik die te tellen. Ik hoop maar dat ik normaal ben :D

  7. Kris schreef:

    Ja, de ‘scheetbarriere’ was in onze studententijd een barometer voor een relatie: heb je hem overwonnen, dan zit het snor :-)

  8. M-go schreef:

    @ allen
    Hehe, toffe reacties.
    Wie scheten laat zonder een zuchtje gêne is gezond goe bezig!

Wat denk jij hierover?

