Kutwijverie

Geplaatst op: 30 maart 2008 door margogogo in Actueel, Frustraties, Info, Life, Wijvenweek

 einde.jpg

De wijvenweek is niet meer.
Menig wijf kon zich een hele week lang uitleven over opgelegde teefjesthema’s, en dat hebben we met veel plezier gedaan, dat blijkt uit de overvolle wijvenblog.

’t Is ermee gedaan en dat is helemaal niet erg, het is nu wel genoeg geweest.
Ik geloof dat iedereen die eraan meedeed het wel weer eens over iets anders zou willen hebben, zo stilletjesaan.

Dat logo heeft trouwens lang genoeg mijn blog ontsierd.
Wist je dat ik een hekel heb aan de kleur roze?

Wat me niet ontgaan is is de commotie errond.
Ik had niets anders verwacht dan dat er wel wat wrevel en opstandigheid zou op volgen, en niet alleen van de mannelijke bloggers.
Ook enkele anti-wijfwijven uitten hun misnoegdheid.
Ze vertikten het om eraan mee te doen ‘want de vrouwen hebben verdomme op barricades gestaan en hun BH’s verbrand om een beetje (gelijk)waardigheid te bekomen’ en pattati en pattata.

Allemaal juist, en goed dat er zo’n strijd is geleverd, helemaal mee eens, niks tegenin te brengen.

Maar what the fuck heeft dat te maken met deze wijvenweek?
Alsof dit weekje wijvenschrijven het feminisme en de verworven emancipatie (moet dat niet evrouwcipatie zijn eigenlijk?) zou ondermijnen.

Enkele zweefteven namen aanstoot aan het woordje “wijf”.
“Dat woord is zó denigrerend voor vrouwen, ongehoord!”
Spreek voor uzelf, we have an opinion of our own, thankyouverymuch.

Zal ik jullie voor een laatste keer in de strot rammen waar dit ludieke initiatief is op gebaseerd, beste kutwijfjes?
De aanleiding was dat bij de uitreiking van de Bwards geroepen werd ‘dat het weer allemaal wijvenblogs waren die de plak zwaaiden’.
Het ging de initiatiefnemers van de themaweek niet om de naam wijvenblog maar om de onderliggende lullige veronderstelling dat vrouwen die bloggen over niks anders zouden schrijven dan over hun kroost-, huis-, tuin- en keukengerief.

Lillith en Ilse namen het op voor alle bloggende vrouwen met een eigen mening.
“als je een echte wijvenblog wíl dan kan je een echte wijvenblog krijgen”.
Dát was het opzet en niet meer dan dat.
Got it?

reacties
  1. zapnimf schreef:

    Wat maak je je toch kwaad? :-)

  2. M-go schreef:

    IK BENNEKIK NIE KWAAD!!!!!!!!!!
    :-) woehaha

  3. micheleeuw schreef:

    Groot gelijk ! Ik was me er niet van bewust. Wat kan zo’n weekje kwaad doen ? Goed dat ze op die barricades gestaan hebben : we mogen nu ook doen wat WIJ fijntjes willen ! :lol:

  4. lamazone schreef:

    *kuch* blader eens door de verschillende wijvenposts en tel maar na aan hoevelen de ironie voorbijgegaan is.

  5. Aïda schreef:

    Ik blijf wijf toch een verschrikkelijk lelijk woord vinden. Nè.

  6. vandepotgerukte schreef:

    Zweefteef, dat woorde kend ik nog niet. Bij deze vraag ik toestemming om het woord in mijn notitieboekje te mogen noteren en ten gepaste tijde te gebruiken.

    Was getekend

  7. M-go schreef:

    @ micheleeuw
    De strijd is nog niet helemaal gewonnen he, er zijn nog wel een aantal verschillen weg te werken. Om er maar 1 te noemen: gelijk loon voor gelijk werk.

    @ lamazone
    vrouwen en humor, ironie, sarcasme,…’t blijft moeilijk

    @ Aïda
    Ik zou ook niet willen dat mijn man mij zijn wijf zou noemen, ook al komt het in feite uit het Engels van “wife”. De negatieve toon waarmee het woord gebruikt wordt in onze taal is bijzonder negatief, dat is zo.
    Maar het heeft verder niks te maken met het woord “wijf” in “wijvenweek”, zoals ik duidelijk probeer te maken in bovenstaande post.
    “Vrouwendingetjesweek” had veel minder kracht gezet op het hele gebeuren.

    @ vandepotgerukte
    Ik ben niet de uitvinder van dat woordje en heb er dus geen patent op, dus ga vooral uw gang. Ben benieuwd wanneer je het zal aanwenden in je fantastische schrijverscapriolen.

Wat denk jij hierover?

