[Wijvenweek] Kinderen

Geplaatst op: 28 maart 2008 door margogogo in Smurf, Wijvenweek

wijvenweek-kleine-banner.gif

Kindjes krijgen, o wat fijn
Bolle buikjes sexy zijn
Zie die echo, ‘k val in zwijm
Goh, wat is dat smurfje klein

9 maanden, ’t gaat vooruit
Mama zingt en papa fluit
Baby klaar? Kom er maar uit
Keizersnee, hij ligt in stuit

Snikken, huilen, veel geween
’t Krijsen gaat door merg en been
Moegezoogd met borst en speen
Smurf heeft reflux aan zijn been

Smurfje groeit en speelt en leert
Papa werkt en draait en keert
Mams is moe en gefrustreerd
Postnataal gedeprimeerd

Mama doet haar beste best
Papa helpt en doet de rest
Smurf in huis, een grote test
Huisje proper? Wat een nest!

Haast en spoed is zelden goed
Wat mama doet doet ze niet goed
Papa weet niet wat hij moet
met mams haar toestand qua gemoed

Waar ben je, vrouw die ik graag zie?
Ben je voorgoed ribbedebie?
Wie is dit wrak, zeg mij toch wie?
Hoe moet het verder met ons drie?

Zal de smurf eronder lijden
als mama en papa zouden scheiden?
Jij jouw weg, en ik de mijnen
Dat zal de stress toch doen verdwijnen?

Smurfje in co-ouderschap
Was me dat een grote stap
Niet voor smurf, voor hem was dat
Alles behalve een zware klap

In 2 huisjes die hij kent
wordt hij 2 keer hard verwend
Alles dubbel voor die vent
tweevoud is hem welbekend

Ouderschap had moeten zijn
Rozegeur en maneschijn
Maar niet hier, vind je ’t venijn
in het staartje van dit rijm?

reacties
  1. micheleeuw schreef:

    Mooi verse met een duidelijke boodschap : moeder-zijn is niet altijd even leuk. ;-)

  2. zapnimf schreef:

    Hey! Leuuuk!
    Een postnatale depressie bijgod. Euh… minder leuk.
    Dan zijn we met twee die dit thema in rijm hebben opgevat.
    Enne, jouw maneschijn komt nog wel.

  3. M-go schreef:

    @micheleeuw
    Bwa, voor de rest valt dat allemaal wel mee hoor :-)

    @zapnimf
    Maneschijn?? ’t Is de rozegeur waar ik op zit te wachten.

  4. zeezicht schreef:

    heel even kreeg ik een verkeerd beeld toen ik begon te lezen. Naja… ’t had gekund hé?
    Mooi samengevat, jouw manengeur en rozenschijn!

  5. zeezicht schreef:

    Nu ik die data zie, vraag ik mij af hoe ik hier eigenlijk geraakt ben. :-)

  6. Margogogo schreef:

    @ zeezicht
    haha, meiske toch, dit postje is van 2 jaar geleden. Wel een wreed mooi en geweldig treffend postje, vind ik zelf. Of het hoe en waarom van mijn scheiding, in rijm.
    Ben effenaf content dat ik het nog eens gelezen heb, se. Merci voor de reminder, zeezichtje!

  7. elke schreef:

    en ik ben hier via de zijkant met reacties geraakt. Mooi geschreven, Margo, ik kan me niet herinneren het ooit te hebben gelezen. Maar ik herken het verhaal in alle geval.

  8. Margogogo schreef:

    Ik vond het ook wel treffend aan elkaar gerijmd, ‘k ga het er denk ik zo en passant nog eens opzetten, denk ik

Wat denk jij hierover?

