[Wijvenweek] Dag 4: Mijn huishouden

Geplaatst op: 27 maart 2008 door margogogo in Wijvenweek

wijvenweek-kleine-banner.gif

Welk huis houden? Ik heb niet eens een huis, begot.
Ok ok, ik snap hem wel: houskeepingmanagement.

De voorwas was was voor de voorwas voorwas was.

Als single doe ik waar ik zin in heb, wanneer ik er zin in heb.
Ik was als er was is, ik strijk als er strijk is en ik plas als het een beetje vuil wordt.

Veel was en strijk is er niet, vergeleken met een doorsnee gezin.
Jeujj!
Ik heb maar 1 smurf in huis, over andere week 1 week.
Hij maakt spelenderwijs gezellige rommel maar dat ruimt hij zelf op elke avond voor het slapengaan.

Stof afnemen doe ik wekelijks. Daarvoor gebruik ik van die handige vochtige poetsdoekjes.
Erop en erover en de vuilbak in.
Makkelijk én efficiënt.

Dweilen doe ik met zo’n ding waar je een dweildoek overheen spant.
Dat wringt zich vanzelf overal tussen en onder.
Ik kan het iedereen aanraden.

Stofzuigen doe ik absoluut niet graag, maar het moét. Zeker om de 2 dagen.
Omdat onze fulltime huiskater onophoudelijk zijn vellen fraksken in het rond ruift.

Lakens verversen doe ik wekelijks, dat is een werkje van niks en ’t is zo heerlijk om onder frisse lakens te kruipen.

Ramen lappen doe ik sporadisch. Als het te gortig wordt dan stort ik me erop en doe ik ze allemaal tegelijk.

Een eigen tuin heb ik niet. En maar goed ook, want ik heb geen groene vingers.
Al dat prutswerk aan bloemetjes en plantjes, gras afrijden, harken en bijknippen…nee, daar houd ik me niet graag mee bezig.
Er is hier wel een grote tuin maar die wordt onderhouden door de zoon van de huisbaas.
Hij doet dat goed. Ik zou het niet beter kunnen.

Verder geen gedoe hier in huis.
Alles is netjes en proper, er mag altijd iemand onaangekondigd binnenvallen.

reacties
  1. micheleeuw schreef:

    Goed geregeld, zou ik zeggen. Geef mij maar m’n poetsvrouw, dan hoef ik zelfs dàt niet te doen. ;-)

Wat denk jij hierover?

