[Wijvenweek] Dag 1: Mijn wijflijf

Geplaatst op: 24 maart 2008 door margogogo in Wijvenweek

wijvenweek-kleine-banner.gif

Over mijn lijf ben ik nooit echt tevreden, maar wees eerlijk, welke vrouw is dat wel?

Met mijn 1.63 meter ben ik niet te groot, ik vind dat net gepast. Daarover geen klagen.
Alhoewel, het is peervormig, bovenaan breed en een smalle prot.

Wat er rond die 1.63m zit? Iets te veel colorietjes om goed te zijn en dat alles samengebundeld door een gevoelige huid. Hypergevoelig. Je mag er niet naar kijken of ze reageert.
It comes with the terretory, ik ben nu eenmaal een redhead van nature.
En ja, dat heeft zo zijn gevolgen.
Ik heb een velleken als een melkfles. Nogal bleek.
Zonnen? Vergeet het. Zelfs winterse zonnestralen geven mij in minder dan no-time de kleur van een overrijpe kreeft.
Mij insmeren met zonnebrand-olie moet ik ook al niet overwegen, zonnige stralen branden recht door die plakboel heen en geven me op de koop toe irritatie.
Soms lukt het met een ultrahoge factor, type complete blokker uit de serie +60, maar dan kom ik na een dagje zonnekloppen al even wit terug, dus veel brengt dat niet op.
Reinigingslotion, dag- en nachtcrème, fond-de-teint,…nee, niks voor mij. Omdat ik er niet tegen kan. Simpel.
Dus geen smeersels op mijn teergevoelig huidje, het is zo en niet anders.

Jaloerse gevoelens tegenover bruingebronzeerde dames zijn intussen niet meer aan de orde.
Doordat ik geen zonnebader ben heb ik nu, op mijn 39ste, ook nog geen rimpels.
En de kans op huidkanker door zonneschade ook heel klein.

Mijn rode haren zijn intussen ook geen complex meer.
Als kind werd ik vaak gepest met mijn vosse kop maar nu verft menig mens zijn (haar) haar in ongeveer die kleur.
’t Mijne is echt en ’t uwe is uit een potteke. Ha!

Op mijn ogen ben ik fier, ik vind ze mooi.
Ze zijn mooi gevormd, omkaderd door lange lichtbruine wimpers en pinkers.
De kleur van mijn ogen is iets blauwgroengrijsachtigs, afhankelijk van de seizoenen.

Mijn lippen, nee, daar valt geen land mee te bezeilen.
Die zijn zodanig smal dat ik er een hele lippenstift op mag leegsmeren, je ziét het gewoon niet.

Mijn neus is gewoontjes, niet te groot en niet te klein, doch met enorm kleine neusgaatjes.
Maar ik adem uitstekend, dankuwel.
In de linkerneusvleugel zit een piercing: een klein zilveren steentje.

Op mijn arm heb ik ooit zelf een tattoo gezet, gewoon de letter M, van mijn naam.
Ik was toen een jaar of 14 en ik aapte mijn broer na. Dat ging zo in die apenjarentijd.
Een tiental jaren geleden heb ik dat chirurgisch laten verwijderen en nu zie je nog enkel een klein wit streepje.
Als je heel goed kijkt, that is, want een wit streepje op een wit vel is dus eigenlijk zo goed als onzichtbaar.

Mijn oorlelletjes heb ik ook zelf gepierst in datzelfde apenjaar. Mijn broer, mijn goede voorbeeld, had me dat voorgedaan en met een kurk achter het oor en een sterielgebrande veiligheidsspeld lukte dat uitstekend.
Ik gebruik diezelfde gaatjes nog steeds om er oorjuweeltjes door te steken.

Dit was een post naar aanleiding van de wijvenweek , volledig te volgen via de wijvenblog .

reacties
  1. micheleeuw schreef:

    Ik zie je zo voor me. :lol:
    Er zijn er weinig met jouw haarkleur die er geen complexen meer over hebben. Ik heb een collega en wanneer ik ‘rost’ zeg, kijkt ze boos. Ik zeg dat niet tegen/over haar, hé.
    Ik ben ook 1,63m groot en zou graag iets groter zijn.

  2. Ruud Hendrickx schreef:

    Colorietjes? Calorietjes die zijn blijven plakken na het veelvuldig drinken van deze suikerrijke drank?

  3. zapnimf schreef:

    De truuk met de oorbel/veiligheidsspeld. Zelf zes keer gedaan… en nu een doorzeefd oor.

Wat denk jij hierover?

