Bedgeheimen

Geplaatst op: 10 maart 2008 door margogogo in Stokjes

Dank aan Meck voor het doorgeven van zijn dit stokje.
Net als mijn voorgangers die het stokje reeds opvingen zal ook ik mijn geschreven ontboezemingen visueel versterken middels dit bedgeheimen-002.jpg en dit bedgeheimen-003.jpg.

Ik woon net 1 jaartje in dit appartement. Ik ken het stekje wel vrij goed want het is toevallig het appartement dat mijn ex echtgenoot betrok na de scheiding. Ik kwam hier dus al 4 jaar over de vloer, gezien dit smurf zijn thuis was in de papaweek.
Nu woont smurf hier nog steeds, zij het voortaan in de mamaweek.
Best cool, vind je niet?

Terug naar de slaapkamer.
Je had misschien een knusse en/of rommelige kamer verwacht, volgestouwd met fluffy plushen beren, met muren vol grote fotokaders, houtskooltekeningen, olieverfschilderijen en wandtapijten?
Beetje mis gedacht. Er hangt helemaal niets aan de muren en er staat enkel een bed, 2 nachttafeltjes met 1 klokradio en nachtlampje, een 3-deurs kleerkast en een commode.
Achter het gordijn bevindt zich een raam van aan het plafond tot aan de vloer en dito deur, welke leiden naar een binnenkoertje dat uitgeeft op de slaapkamer van smurf.
De deur staat altijd op een kier, kwestie van frisse lucht te kunnen happen tijdens de bedactiviteiten.

De bedgeheimen dan.
Mijn tweepersoonsbed van Zweedse makelij is vervaardigd uit een blanke houtsoort. Noorse den, vermoed ik.
Links achteraan het voeteinde ontbreekt er 1 grote verstevigingsvijs welke spoorloos is sinds de laatste van de 4 verhuizingen die het bed heeft meegemaakt.
Ondanks al dat moven is het frame bijzonder goed intact gebleven, wat uitzonderlijk is voor Ikeameubilair.
Het geheel kraakt nu wel iets meer dan voordien maar dat stoort niet echt (meer).
Het donsdeken schafte ik me ooit aan op een handelsbeurs. Het kostte toen stukken van mensen omdat de vulling iets speciaals zou zijn, iets met natuurlijk ademende kweetnietwat.
De matras en de hoofdkussens heb ik aangekocht via een vriend die zelfstandige is in de slaapcomfortbranche.
Hij ontwerpt, fabriceert en distribueert ergonomisch, anti-huisstofmijt en anti-allergie slaapgerief voor zowel baby’s als ouden van dagen. Hij verdeelt zijn waren aan zieken- en rusthuizen, hotels, baby- en kinderspeciaalzaken, uitleendiensten van medisch materiaal en dies meer.
Ik lig dus bijzonder comfortabel op die ergonomische, halfharde matras. Goed voor ’t ruggetje.

Ben je echt geweldig nieuwsgierig naar de stomende nachten die ik in deze slaapkamer beleef?
Hou je vast want dit wordt heftig!

Ik slaap in mijn bed en that’s about it.
Smurf komt me regelmatig wakkermaken en dan volgt er een uitgebreide knuffelceremonie, maar ander wilds gebeurt hier niet.
Lezen en roken doe ik elders in huis en vrijen en stoeien gaat moeilijk in je eentje.
Tot een paar maanden geleden had ik wel nog een relatie maar dat is na 3 jaar een afgesloten hoofdstuk.
Tja, je had dit stokje maar wat eerder naar mijn kop moeten gooien, dan had ik wel andere praat opgehad. *grijns*

Momenteel dus geen heftige stomende nachten ten huize M-go.
Misschien later, als ze eens een wederhelft onder mijn deur komen schuiven of zo.
Mocht het zover komen, dan hoor je het wel.

Intussen wil ik het stokje met een grote zwier doorgooien richting Micheleeuw , Pierre du Coin en vandepotgerukte

reacties
  1. Menck schreef:

    Ik kan toch al zeggen dat ik je poes gezien heb in bed. ;-)
    Leuk relaas, M-go. Je slaapkamer straalt volop rust uit.
    Vraagje: waarom drie schakelaars boven het bed?

  2. micheleeuw schreef:

    Mooie ,rustige kamer. Daar kan je lekker in dromen van de stomende nachten die, weet ik zeker, nog zullen komen. :-)
    Opgevangen ! Ik begin er meteen aan. ;-)

  3. M-go schreef:

    @ Menck
    Blij dat ik mijn poes heb kunnen tonen.
    Pixie the househangover wou poseren, ik kon hem dat niet weigeren.

    @ micheleeuw
    Weet je dat echt zeker? Schrijf dat eens op en onderteken dat eens :-)
    Benieuwd naar jouw bedsteeperikelen!

  4. Pierre du coin schreef:

    Ik ben te gegeneerd om mijn slaapkamer te showen. Vorig weekend hebben we net al het behang eraf gestoomd. Dit weekend moet er geplamuurd worden. Tweede week paasvakantie kliklaminaat, tasso en verven. En nog eens drie weken later komt de nieuwe kleerkast.
    Het stokje zal voor wat later zijn ;-)

  5. M-go schreef:

    @ Pierre du coin
    No problem Pjeir, uitstel is geen afstel.

  6. M-go schreef:

    @Menck
    Om op je vraag te antwoorden: met die 3 schakelaars kan ik de deur automatisch vergrendelen, de gordijnen dichtschuiven en de kat eten geven.
    Nee, flauw van me. Ik veronderstel dat er op de linker en de rechter schakelaar elk een nachttafellampje kan worden aangesloten. In plaats van een kabel met knipperschakelaar die ergens onder het bed hangt te bengelen kan je dan beide lampjes via de geintegreerde wanddecoratieschakelaars aan- en uitzetten.
    Beide schakelaars zijn buiten dienst wegens niks op aangesloten. Ik heb 1 nachtlampje met een kabel met knipperschakelaar die ergens onder het bed hangt te bengelen.
    De schakelaar in het midden werkt wel en daar maak ik gretig gebruik van. Die biedt mij de mogelijkheid om liggend in bed het plafondlicht on en off te switchen.

Wat denk jij hierover?

