Ontbijt op bed

Geplaatst op: 8 maart 2008 door margogogo in Life, Smurf

ontbijt.jpg

Zaterdagochtend, 8u30.
Ik lig nog knus en warm onder de wol in een diepe droom verzonken. Waarover ik droom is mij een raadsel. Iets met een bos en veel groen. Verdere memory ontglipt mij compleet.

“Mama, opstaan! Ik heb iets lekkers voor je”

Pixie de huiskater springt op bed, knort zich een weg naar mijn slaapkop, duwt zijn kopje tegen mijn wang, bedelend om een knuffel.

“Geeeeuw. huh? Waar ben ik?”

“Mams, kijk eens”

“Jawadde, wat krijgen we nu?”

“Ontbijt op bed! Ta-daa!”

“Wie is er in de keuken?”

“Niemand. ik heb dit helemaal alleen gedaan. Hier, een eitje met kruiden, voor jou.”

Mijn moederhart smelt als ik hem zie staan met een pannetje tikkenei, mes en vork en een servet in zijn handjes.
Op datzelfde moment sleurt mijn geheugen me terug naar 2 weken geleden.
Toen hebben we samen eitjes staan bakken.
Nu heeft hij dat dus helemaal in zijn eentje bekokstoofd en staat hij hier naast mij met een pannetje zelfgeroerd ei met kruiden.

“Van een verrassing gesproken. Ontbijt op bed. Dankjewel Matts”

Ik kruip overeind, leg het servet open op mijn schoot, neem het pannetje van hem over en neem voorzichtig een eerste hap.
Ei met kruiden…een smurf die een eitje kruidt zou wel eens kunnen overdrijven met die poederpotjes.
Maar het is hemels! Het smaakt verrukkelijk!

Smurf zit naast mij te glunderen als hij ziet hoe ik het eitje met veel gesmak naar binnen speel.
Die trotse twinkeling in zijn oogjes….machtig.

“Dit is het lekkerste eitje dat ik ooit heb gegeten op een zaterdagochtend! En jij hebt dat helemaal in je eentje geklaard?
En die kruiden…het smaakt echt uitzonderlijk lekker. Dit is njammy”.

Hij rent naar de keuken en komt terug met 3 potjes.
“Viskruiden, kerry madras en kippenkruiden, staat erop”

“Hm, ik zou er nooit zelf opkomen maar het is echt een geslaagde mix. Voortaan weet ik hoe ik een roerei perfect op smaak moet brengen. Dank u smurf, dit is geweldig!”

Zo begon de dag vanochtend. Mooier kan de aanzet van een prachtweekend niet zijn, toch?

reacties
  1. micheleeuw schreef:

    Hoe lief ! Moet hij jou graag zien om zoiets te doen voor zijn lieve mama.

  2. M-go schreef:

    Mja micheleeuw, ik geloof ook dat hij mij graag ziet, het druipt er vanaf. Ik krijg dagelijks meerder spontane knuffels en dikke smakkerds. Een kind in co-ouderschap is niet ideaal maar mijn smurf lijdt er zeker niet onder.

  3. Lia schreef:

    super! kinderen je kan er enkel maar ontzettend veel van houden, mini mensen … en wat ze ook doen je houdt er onvoorwaardelijk van maar dat doen ze ongemerkt ook van jou, en dan zoiets is schitterend …♥…

  4. zapnimf schreef:

    Gelukzak!
    Mijn ontbijten op bed gefabriceerd door de kinders bestaan uit : één lauwe tas pakjessoep (dat vinden zij het summum) een geroosterde boterham met choco en wat overschot van chips (omdat ze zo kunnen verantwoorden dat zij de rest van het pak hebben opgegeten).

  5. M-go schreef:

    @Lia
    Onvoorwaardelijke liefde, dat is het juiste woord

    @zapnimf
    :-) supergrappig, die kinders van jou!
    Zo’n ontbijt smaakt misschien iets minder heerlijk voor jou maar zij bedoelen exact hetzelfde : mama, we houdenvan jou.

Wat denk jij hierover?

