It is nice meeting y’all

Geplaatst op: 29 februari 2008 door margogogo in At the office

meeting-2.jpg

Over een paar weken is het weer zover.
Finance meeting.
Geen uurtje, geen halve dag, neenee…2 volle dagen. Astemblieft.
Na een zware werkdag midden in de week, gaat het recht door richting Chateau Jemeppe, een middeleeuws kasteel in de Ardennen.
Qua locatie wel weer fantastisch dik in orde, dat moet ik toegeven.

Onze collega’s van Nederland, Duitsland, Frankrijk, Denemarken, Italie en Spanje zullen ook van de partij zijn en dat is best wel tof. Normaliter horen we elkaar alleen aan de foon of lezen we elkaar via mail. Meeting one another in real life gebeurt enkel op een meeting als deze (en op de jaarlijkse X-masparty, waarover ik mischien later ook eens iets zal schrijven).

Meetings…nee, ik ben daar eigenlijk niet graag bij, ze zijn zo vreselijk vermoeiend en doorgaans nogal saai.
Mijn hoofd is te klein voor die langdradige informatieve uiteenzettingen en geprojecteerde presentaties.
En mijn ogen zijn te zwak voor urenlang gefocus en gestaar op kleurloze nauwkeurig in tabellen gegoten cijfers en getallen.
En dat 2 dagen na elkaar, van 9 tot 5. Djiez.

Gelukkig kijgen we ’s avonds wel nog uitgebreid de kans om te socializen en eindelijk nog eens in volzinnen met elkaar te praten.
Er wordt dan gezeverd, gelachen, gegeten en gedronken en na het diner volgt er nog 1 of andere activiteit.
Vorig jaar reden we met de paardentram door de smalle steegjes van Brugge, in Barcelona deden we een sightseeing-toer met de bus, in Gent een walking dinner met gids, in Brussel een avondje bowling… je zou het een soort van teambuilding kunnen noemen, en dat is altijd wel plezant.

Maar de timing is dit jaar weer ongelukkig gevallen. Ik heb smurf die week en het is redelijk balen om hem 2 dagen en 2 nachten te moeten missen. Gelukkig is papa er om hem op te vangen.
Ik beloof mezelf dat ik dit jaar niet tot een kot in de nacht ga blijven hangen aan bar. Ik zal op tijd gaan slapen zodat ik de 2 verloren qualitytimedagen met smurf uitgebreid zal kunnen goedmaken, uiterust en fijn, als een frisse konijn op de plein.

reacties
  1. micheleeuw schreef:

    Gelukkig moet ik dat niet doen, maar gehoord van mijn chef’s dat het ernorm saai en vervelend kan zijn. :-(
    Maak er het beste van : geniet van spijs en drank (met mate) en denk aan je Smurf …

  2. vandepotgerukte schreef:

    Ik zou het niet kunnen. Klinkt mij in de oren als een horrorfilm.

    Was getekend.

  3. M-go schreef:

    De urenlange uiteenzettingen zijn idd pure horror, voor mij althans, want ik kan me niet lang concentreren en ben genoodzaakt om na het eerste uur een ongelijk gevecht te beginnen tegen de slaap. Maar het hoort bij de job en ik doe mijn job ontzettend graag, dus neem ik dat erbij, mits een klein zaagje dat ik er gauw over span.

Wat denk jij hierover?

